Instagram z nowymi narzędziami dla marek. Poda informacje o statystykach w Reels
Należący do Facebooka serwis Instagram zapowiedział wprowadzenie nowych rozwiązań analitycznych dla użytkowników biznesowych i twórców. Platforma będzie podawała dokładne statystyki dotyczące treści zamieszczanych w sekcji Reels, udostępni też dodatkowe narzędzia w sekcji Live.
Instagram, którego właścicielem jest Facebook to serwis zyskujący wciąż na popularności, zarówno w skali globalnej, jak i w Polsce. Według wyników badania Mediapanel opracowanych przez Wirtualnemedia.pl w marcu br. Instagram zanotował w naszym kraju 9,87 mln odwiedzających i 33,83 proc. zasięgu.
Czytaj także: Instagram nie chce u siebie treści z TikToka
Nowe narzędzia analityczne
Instagram buduje swoją strategię biznesową nie tylko na indywidualnych użytkownikach, ale także na stałej współpracy z markami. Właśnie dlatego zapowiedział, że zamierza im udostępnić nowe narzędzia analityczne.
Według planów użytkownicy kont biznesowych oraz uznani twórcy publikujący na Instagramie otrzymają możliwość przeglądania statystyk dotyczących materiałów na platformie Reels wprowadzonej w połowie 2020 r. Reels to sekcja służąca do udostępniania krótkich kreatywnych treści wideo. Funkcjonalnością i konceptem przypomina TikToka.
Jak zapowiada Instagram podmioty prowadzące swoją aktywność w ramach Reels będą mogli zobaczyć liczbę odtworzeń konkretnych materiałów, liczbę polubień, komentarzy oraz udostępnień.
Takie rozwiązanie ma pomóc użytkownikom w ocenie tego, w jaki sposób powinni prowadzić swoją komunikację za pośrednictwem Reels.
Zmiany mają także dotyczyć działającej na Instagramie platformy Live. Tutaj autorzy treści, oprócz dotychczasowych narzędzi otrzymają także dostęp do takich statystyk jak liczba komentarzy oraz polubień, czy też zasięgi konkretnych treści w serwisie.
Czytaj także: Instagram pomoże w zarabianiu pieniędzy. Wprowadzi sklepy dla twórców, odda influencerom część zysków od marek
Instagram zapowiada, że wspomniane opcje będą udostępniane użytkownikom w najbliższych miesiącach. Na razie jednak nie jest znany dokładny harmonogram terminów i konkretnych rynków.
W pierwszym kwartale br. przychody Facebooka poszły w górę rok do roku o 48 proc. do 26,17 mld dolarów, a zysk netto - z 4,9 do 9,5 mld dolarów. Z jego platform miesięcznie korzysta już 3,45 mld użytkowników, a tylko z Facebooka - 2,85 mld.
Dołącz do dyskusji: Instagram z nowymi narzędziami dla marek. Poda informacje o statystykach w Reels