SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Ekipa Holding wyszła na plus. Sprzedano 48 mln sztuk produktów z jej logo

Po trzech stratnych kwartałach influencerska Ekipa Holding w czwartym osiągnęła 2,9 mln zł zysku netto. Całoroczne przychody sięgnęły 26,84 mln zł, złożyły się na nie głównie reklamy w social media oraz sprzedaż odzieży i produktów FMCG z logo Ekipy.

Ekipa Holding w ub.r. osiągnęła 2,73 mln zł ze sprzedaży towarów i materiałów (m.in. odzieży i gadżetów w swoim sklepie internetowym Ekipatonosi) oraz 24,12 mln zł ze sprzedaży produktów.

Spółka zarabia m.in. na reklamach przy treściach publikowanych na jej profilach spolecznościowych. W ub.r. materiały na kanałach youtube’owych, wspólnych i należących do poszczególnych twórców, zanotowały w sumie 997 mln odtworzeń (kanał Ekipy ma 2 mln subskrybentów, a jej założyciela Karola „Friza” Wiśniewskiego - 4,8 mln).

Od dwóch lat Ekipa sprzedaje też swoje logo na różne produkty szybkozbywalne. Dwa lata temu hitem w sklepach, zwłaszcza wśród nastolatków, były jej lody (produkowane przez spółkę Koral). Potem logo Ekipy trafiło też na oranżady od Korala i artykuły szkolne produkowane przez Herlitz, a w ub.r. na donuty od Dotti Donuts oraz czekoladki i praliny wytwarzane przez spółkę Milano. Dodatkowo influencerki z projektu GenZie są ambasadorkami kosmetyków do makijażu firmy Bell.

Ekipa Holding podała, że w ub.r. sprzedano ponad 48 mln sztuk produktów z jej logo.

Koszty operacyjne firmy sięgnęły 24,2 mln zł, z czego 14,89 mln zł poszło na usługi obce, 3,08 mln zł na amortyzację, a 2,73 mln zł na wynagrodzenia (spółka na etacie zatrudnia 10 osób).

Ekipa z 2,9 mln zł kwartalnego zysku

Ekipa zanotowała 5,73 mln zł zysku EBITDA, 2,6 mln zł operacyjnego i 1,25 mln zł zysku netto. Po pierwszych trzech kwartałach przy 17,59 mln zł wpływów poniosła 1,69 mln zł straty netto, natomiast w czwartym zysk netto wyniósł 2,94 mln zł. Na koniec roku na rachunkach miała 17,88 mln zł.

>>> Praca.Wirtualnemedia.pl - tysiące ogłoszeń z mediów i marketingu

Jesienią z Ekipą rozstało się sześciu influencerów z jej pierwszego składu: Maria Ryskala (znana pod pseudonimem Marcysia), Marta Błoch (ps. Murcix), Mateusz Trąbka (ps. Tromba), Jakub Patecki (ps. Patec), Mateusz Krzyżanowski (Mini Majk) i Kamil Chwastek (Poczciwy Krzychu).

Ekipa co prawda zapewniła, że nie uznaje złożonych przez nich wypowiedzeń, ale twórcy podkreślili: „Nie uznajemy reprezentacji EKIPA Holding SA ani podmiotów powiązanych z tą spółką. Mimo podejmowanych prób polubownego rozwiązania spornych kwestii, napotkaliśmy na opór władz spółki”.

- W ostatnich miesiącach podjęliśmy mnóstwo decyzji, szczególnie kadrowych, które bardzo skutecznie pomogły w lepszej strukturyzacji i profesjonalizacji firmy. Nie ma co ukrywać, że gdy w styczniu 2022 roku myśleliśmy o tym jak ten rok będzie wyglądał, nie zakładaliśmy, że Ekipa zmieni swój skład osobowy w tak dynamiczny sposób. Obecna sytuacja w firmie pokazuje, że nie jesteśmy uzależnieni od poszczególnych influencerów i firma doskonale radzi sobie nawet w trudnych sytuacjach biznesowych. Wyniki finansowe są najlepszym tego potwierdzeniem - skomentował w komunikacie Łukasz „Wujek Łuki” Wojtyca, od stycznia br. prezes Ekipa Holding.

W 2021 roku wyniki Ekipa Holding były nieporównanie niższe, ponieważ trwało jeszcze przejmowanie przez spółkę holdingową poszczególnych firm prowadzących działalność operacyjną. Natomiast krótko przedtem debiutem giełdowym w maju ub.r. Ekipa Holding podała, że rok wcześniej w ujęciu pro forma zanotowała 45,89 mln zł przychodów sprzedażowych, 12,13 mln zł zysku operacyjnego i 9,57 mln zł zysku netto.

Nowa strategia i inwestycje

W sierpniu Ekipa Holding ogłosiła strategię do 2024, zapowiadając m.in. nowe produkty FMCG z jej marką, pierwszy z projektów fabularnych tworzonych przez Laniakea Pictures i kolejne sklepy stacjonarnej z odzieżą Ekipatonosi.

Równocześnie zasiliła kwotą 4,87 mln zł spółkę Ekipa Investments ASI, utworzoną do inwestowania w startupy na wczesnym etapie rozwoju (pre-seed i seed) z branż nowych technologii i mediów, rozrywki oraz e-commerce. W ub.r. spółka zainwestowała w marketplace Horex z kosmetykami, a w br. kupiła za 200 tys. euro za pakiet udziałów platformy INKsearch.co służącej do rezerwacji tatuaży oraz uzgodniła przejęcie za 1 mln zł kupi 1,79 proc. udziałów Closer Music.

- Mamy stabilny biznes w postaci działalności influencerskiej, który jest mocnym zabezpieczeniem dla intensywnych inwestycji grupy. Pamiętajmy jednak, że Ekipa Holding powstała aby tworzyć nowe światy, nowe uniwersa, które nie są związane z dotychczasową działalnością Ekipy. Efekty tych inwestycji będą widoczne na przełomie 2023/2024 - zapewnił Łukasz Wojtyca.

Dołącz do dyskusji: Ekipa Holding wyszła na plus. Sprzedano 48 mln sztuk produktów z jej logo

11 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Sarkastyczny lodziarz
No..no...powiem Wam sukces !!!
0 0
odpowiedź
User
Meg
Jezeli ktos mysli ze sukces ekipy potrwa dlugo i mozna kierowac biznesem bazujac tylko na marce - niech sprawdzi co sie stalo z Grupa Abstra. Jeden kwartal bez reklamodawcow i spadli z rowerka na dobre zostawiajac firme z dlugami ktorych nie odpracowala do dzisiaj.
0 0
odpowiedź
User
KK
Lokowanie kasy w te spółke to jakby założyć ze dany zespoł, ktory wlasnie graja stacje radiowe i jest sluchany w internetach - bedzie zawsze slawny, bedzie jeszcze popularniejszy, na pewno sie nie znudzi, nie rozpadnie, a rynek muzyczny jest z gumy. To juz sie mocno przejadlo i po wykresach widac ze ten rok jest ostatnim na odcinanie kuponow od popularnosc. Potem nastapi juz silny spadek. Kto sledzi youtube juz to widzi. Kazdy wiekszy tworca to juz przerabial.
0 0
odpowiedź