IHS iSuppli: do 2015 r. sprzedaż tabletów wzrośnie 12-krotnie
W 2015 roku na całym świecie sprzedanych zostanie 242,3 miliona tabletów.
Taką prognozę, zakładającą ponad 12-krotny wzrost w porównaniu do 19,7 miliona tabletów sprzedanych w roku 2010, przedstawiła firma badawcza IHS iSuppli.
IHS iSuppli dzieli segment tabletów na dwa rodzaje urządzeń - tablety medialne (np. iPad) i tablety PC, oferujące taką samą funkcjonalność jak pecety poprzez zastosowanie w nich systemów typu Windows.
Według firmy badawczej, w latach 2010 - 2015 globalna sprzedaż tabletów medialnych zwiększy się z 17,4 do 202 milionów, a tabletów PC z 2,3 do 39,3 miliona sztuk.
"Nadzwyczajny rozwój rynku tabletów w latach 2010 - 2015 będzie efektem trzech kolejnych fal wzrostu. Pierwsza fala, przypadająca na lata 2010 i 2011, powstała na skutek pojawienia się iPada i ogromnego popytu na urządzenie Apple. W latach 2011 i 2012 nadejdzie druga fala, dla której impulsem będą konkurencyjne wobec iPada tablety, głównie oparte na Androidzie. Trzecia fala pojawi się w 2013 roku, a złożą się na nią liczne modele pracujące pod kontrolą systemu Windows, które rozszerzą zasięg tabletów na tradycyjne komputerowe rynki" - stwierdziła Rhoda Alexander, dyrektor w IHS iSuppli.
Dołącz do dyskusji: IHS iSuppli: do 2015 r. sprzedaż tabletów wzrośnie 12-krotnie