Hasło Electro.pl o darmowej dostawie wprowadzało w błąd - 349 tys. zł kary
Sklep internetowy Electro.pl swoim hasłem reklamowym „Darmowa dostawa jeszcze tylko przez 72h” wprowadzał odbiorców w błąd, ponieważ taka opcja obowiązywała znacznie dłużej - orzekł Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów i nałożył na firmę 349 088 zł kary.
Slogan „Darmowa dostawa jeszcze tylko przez 72h” i inne podobne były wykorzystywane przez Electro.pl pod koniec ub.r. Według UOKiK-u takie hasła wywoływały u odbiorców wrażenie, że korzystna oferta może się nie powtórzyć, zachęcając do natychmiastowego zakupu produktów. Tymczasem promocja zaraz po zakończeniu była wznawiana, też na kilka dni - i w sumie obowiązywała przez ponad miesiąc.
UOKiK orzekł, że Electro.pl powinno rzetelnie informować klientów o rzeczywistym czasie trwania promocji, wówczas mieliby więcej czasu na podjęcie decyzji o zakupie, tymczasem takimi hasłami naruszyło prawa konsumentów do rzetelnej, prawdziwej i pełnej informacji.
Na właściciela e-sklepy, spółkę Terg, Urząd nałożył karę wynoszącą 349 088 zł. Decyzja nie jest ostateczna, a spółka odwołała się już do sądu.
We wrześniu br. Electro.pl odwiedziło 325,2 tys. użytkowników (według Megapanelu PBI/Gemius - zobacz jego pełne wyniki).
Dołącz do dyskusji: Hasło Electro.pl o darmowej dostawie wprowadzało w błąd - 349 tys. zł kary