Halo.Radio od początku działalności otrzymało od patronów 619 tys. zł
Internetowa rozgłośnia Halo.Radio, która została stworzona przez publicystę Kubę Wątłego i działa pod szyldem Fundacji Obywatelskiej od początku swojej działalności (zarejestrowano ją w lipcu 2018 roku) otrzymała 619 tys. zł z darowizn. Obecnie wspiera ją 395 osób.
Od początku medium jest wspierane ze zbiórki crowdfundingowej, na koncie Fundacji Obywatelskiej w serwisie Patronite.pl. do tej pory uzbierano nieco ponad 479 tys. zł. Liczba patronów i zadeklarowana suma miesięcznego jednak spada – jeszcze w ostatnich dniach października chęć wsparcia na kwotę ok. 15 tys. zł deklarowało 455 osób. Dziś radio chce wspierać 395 osób kwotą ok. 10,6 tys. zł.
Po kryzysie spowodowanym falą odejść dziennikarzy internetowego Halo.Radio i zarzutami o cenzurowanie przez dyrektora programowego rozgłośni Kubę Wątłego słuchacze aktywni na grupach radia na Facebooku zaczęli pytać o sprawozdania finansowe Fundacji. Uzasadniali, że chcieliby wiedzieć na co de facto przeznaczają swoje pieniądze. Jako redakcja portalu Wirtualnemedia.pl wiele razy pytaliśmy o sytuację finansową radia, jednak nigdy nie uzyskaliśmy konkretnej odpowiedzi.
Ze sprawozdania finansowego złożonego niedawno za 2019 rok wynika, że przychody Fundacji wyniosły niemal 619 tys. złotych. Dla porównania - w poprzednim roku obrotowym (lipiec – grudzień 2018 roku) było to tylko nieco ponad 10 tys. zł.
Środki posiadane przez fundację na rachunkach bankowych zwiększyły się w ciągu roku z 11,5 do 175 tys. zł, a jej kapitał rezerwowy - z 9,5 do 381,1 tys. zł.
Na wynagrodzenia przeznaczono w 2019 roku prawie 65 tys. złotych (dziennikarze dostawali stawkę 40 zł za godzinę audycji, obecnie obniżono ją do 30 zł za godzinę, na zużycie materiałów i energię – ponad 50 tys. zł, usługi obce – 109,6 tys. zł, na podatki i opłaty – ponad 9 tys. zł. W sumie koszty w 2019 roku wyniosły 238,5 tys. zł.
Nowi prowadzący, od stycznia nowa, stała ramówka
Mariusz Rokos, redaktor naczelny Halo.Radio od października br. informował portal Wirtualnemedia.pl, że nowa, docelowa ramówka Halo.Radia ma być wdrożona od 1 stycznia 2021. - Na razie nie zdradzamy szczegółów ze względu na planowaną kampanię teaserową. Jedyne co mogę powiedzieć na chwilę obecną to fakt, że będziemy przedstawiać zmiany krok po kroku i będzie to związane z prezentacją osób, które pojawią się jako prowadzący, jak również formatu, jaki planujemy - przekazał portalowi nam.
Dołącz do dyskusji: Halo.Radio od początku działalności otrzymało od patronów 619 tys. zł