Grupa Żywiec: przychody 5 proc. w dół, zysk wzrósł ponad pięciokrotnie
W pierwszym półroczu br. Grupa Żywiec odnotowała 1,75 mld zł przychodu ze sprzedaży, co jest wynikiem o 5 proc. gorszym niż rok wcześniej. Zysk netto spółki wzrósł do ponad 272 mln zł wobec 49,9 mln w pierwszej połowie 2020 r.
W pierwszych sześciu miesiącach roku 2021 przychody ze sprzedaży produktów, towarów i materiałów Grupy Żywiec wyniosły 1,75 mld zł wobec 1,68 mld zł w analogicznym okresie rok wcześniej. Oznacza to wzrost o 4,3 proc. Uwzględniając przychody Browaru Namysłów, osiągnięte do momentu połączenia z Grupą Żywiec, spółka odnotowała spadek przychodów ze sprzedaży o 5,9 proc.
Zysk z działalności operacyjnej wyniósł zaś 277,7 mln zł wobec 100,1 mln zł rok wcześniej. Zysk przypadający na akcję wyniósł w raportowanym okresie 25,82 zł.
- Pierwsze półrocze było trudnym czasem dla naszej branży. Trzecia fala pandemii spowodowała przedłużenie zamknięcia gastronomii i zakazu imprez masowych na maj, w którym zwykle startuje piwny sezon. Wzrost sprzedaży w czerwcu, dobre wyniki nowości oraz dynamiczny rozwój marek premium Heinekena, Desperadosa i piw 0.0.% zwiększył przychody z każdego hl piwa. Jednak wzrosty te nie zrównoważyły strat z pierwszych miesięcy roku. Dodatkowo przesunięcie sprzedaży do mniej rentownych kanałów przełożyło się na łączny spadek przychodów - komentuje Simon Amor, prezes zarządu Grupy Żywiec.
Jak wskazała spółka w raporcie, główne czynniki wpływające na jej wyniki w raportowanym okresie to ograniczenia pandemiczne, bardzo zimna wiosna, wzrost mniej rentownych kanałów sprzedaży oraz rosnąca inflacja.
Grupa Żywiec szczepi pracowników na Covid-19
Spółka wzięła udział w rządowym programie szczepień przeciwko COVID-19,w ramach którego zaszczepiła 200 chętnych pracowników.
- Jestem dumny z tego, że mogliśmy zaoferować naszym pracownikom udział w szczepieniach oraz że nasze procedury prewencyjne pozwoliły nam zapewnić bezpieczeństwo pracy i ciągłość działalności, szczególnie w czasie trzeciej fali pandemii - komentuje Simon Amor.
Średnie zatrudnienie w Grupie Żywiec na koniec czerwca 2021 roku wynosiło 1 206 osób, natomiast na koniec czerwca 2020 roku 1 299 osób.
Koszty usług sprzedaży i marketingu w pierwszych sześciu miesiącach roku 2021 roku wyniosły 246 mln zł wobec 245,4 mln zł rok wcześniej.
Grupa Żywiec ma w swoim portfolio takie marki jak Żywiec, Desperados, Warka, Heineken, Namysłów, Specjal, Tatra, Królewskie czy Leżajsk.
Dołącz do dyskusji: Grupa Żywiec: przychody 5 proc. w dół, zysk wzrósł ponad pięciokrotnie