Grupa o2 traci bez Kurnika. Zyskały Pudelek.tv i Sfora - w dół Wrzuta, Pinger i Smog (TOP30)
Wśród stron Grupy o2 duże wzrosty odwiedzalności zanotowały Pudelek.tv, Sfora.pl i Sfora.biz, natomiast duże spadki - Wrzuta.pl, Pinger.pl, Smog.pl, Samosia.pl i Kciuk.pl. Od kwietnia do wyników o2 nie są już dodawane dane serwisu Kurnik.pl. Szczegóły w analizie Wirtualnemedia.pl.
Wśród stron Grupy o2 duże wzrosty odwiedzalności zanotowały Pudelek.tv, Sfora.pl i Sfora.biz, natomiast duże spadki - Wrzuta.pl, Pinger.pl, Smog.pl, Samosia.pl i Kciuk.pl. Od kwietnia do wyników o2 nie są już dodawane dane serwisu Kurnik.pl. Szczegóły w analizie Wirtualnemedia.pl.
Z serwisów Grupy o2 zdecydowanie najpopularniejsze są o2.pl i Pudelek.pl. Z badania Megapanelu PBI/Gemius wynika, że ten pierwszy w kwietniu br. miał 4,02 mln użytkowników, 283,1 mln odsłon, 18,6 mln odsłon mobilnych oraz godzinę i 44 minuty na przeciętnego użtykownika, natomiast ten drugi - 2,66 mln użytkowników, 180,5 mln odsłon, 18,7 mln odsłon mobilnych oraz godzinę i 28 minut na użytkownika.
Kafeteria.pl miała co prawda 3,05 mln real users, czyli 395 tys. więcej niż Pudelek.pl, ale zanotowała tylko 25,1 mln odsłon i 3,3 mln odsłon mobilnych i 10,66 minuty na użytkownika. Wrzuta.pl przy 90 tys. real users mniej niż Pudelek.pl miała 30,1 mln odsłon, 1,6 mln odsłon mobilnych i 5,33 minuty na użytkownika.
Nieco ponad milion użytkowników zanotowały serwis mikroblogowy Pinger.pl i uruchomiony na początku ub.r. Pudelek.tv. Serwis informacyjny Sfora.pl odwiedziło 920 tys. użytkowników, którzy wykonali 38,2 mln odsłon i 1,8 mln odsłon mobilnych, a jego wersję gospodarczą (Sfora.biz) - 242 tys. użytkowników, którzy wykonali 3,4 mln odsłon.
Poczta mailowa Tlen.pl miała 708 tys. użytkowników, 88,3 mln odsłon i 3 mln odsłon mobilnych, a przeciętny użytkownik korzystał z niej przez2,5 godziny, czyli o ok. 45 minut dłużej niż w przypadku o2.pl, a o ok. godziny dłużej niż z Pudelka.
Poziom 500 tys. real users przekroczyły jeszcze witryna z pytaniami o odpowiedziami Samosia.pl, serwis wideo Smog.pl i serwis sportowy Sportfan.pl, z których dwa ostatnie zanotowały po ponad 15 mln odsłon i kilkanaście minut na użytkownika.
Od 400 do 500 tys. użytkowników odwiedziło sześć stron Grupy o2: biznesowy Hotmoney.pl, Filmok.pl, pokazujące zabawne filmiki i grafiki Ryjbuk.pl i Demoty.pl, agregator newsów Kciuk.pl i oraz serwis parentingowy Dobramama.pl. Po ponad 300 tys. real users zanotowały trzy kolejne witryny: Celebixy.pl, Pej.cz i uruchomiony w marcu br. Pudelekx.pl (przeczytaj o nim więcej).
Trzecią dziesiątkę serwisów Grupy o2 tworzą strony, które miały w kwietniu br. od 200 do 300 tys. real users. Wyróżnia się wśród nich plotkarski Lansik.pl, na którym przeciętny użytkownik spędził 36 minut, czyli o ponad 10 więcej niż w przypadku Pingera i Sfory.
>>> Allegro i GG, Gazeta.pl i Interia.pl tracą, Facebook i YouTube bez zmian (Megapanel z maja)
TOP30 serwisów Grupy o2 w kwietniu 2013 (Megapanel PBI/Gemius) - WIRTUALNEMEDIA.PL |
|||||
serwis |
real users |
odsłony ogółem |
odsłony mobilne |
czas na RU |
zasięg |
o2.pl |
4 023 119 |
283 096 993 |
18 584 401 |
1:44:04 |
19,70% |
kafeteria.pl |
3 055 738 |
25 081 652 |
3 317 183 |
0:10:41 |
14,96% |
pudelek.pl |
2 662 204 |
180 510 050 |
18 670 769 |
1:28:10 |
13,04% |
wrzuta.pl |
2 573 452 |
30 102 054 |
1 644 398 |
0:05:20 |
12,60% |
pinger.pl |
1 059 737 |
20 360 144 |
1 360 238 |
0:25:21 |
5,19% |
pudelek.tv |
1 059 408 |
5 166 394 |
519 433 |
0:06:38 |
5,19% |
sfora.pl |
919 312 |
38 194 714 |
1 770 457 |
0:25:53 |
4,50% |
tlen.pl |
707 990 |
88 273 942 |
2 987 337 |
2:31:49 |
3,47% |
samosia.pl |
703 820 |
3 661 728 |
450 138 |
0:04:32 |
3,45% |
smog.pl |
649 797 |
16 819 637 |
1 110 429 |
0:11:53 |
3,18% |
sportfan.pl |
570 902 |
14 309 481 |
827 661 |
0:16:34 |
2,80% |
hotmoney.pl |
489 069 |
6 780 752 |
379 410 |
0:11:55 |
2,39% |
filmtok.pl |
476 180 |
2 120 229 |
55 053 |
0:04:03 |
2,33% |
ryjbuk.pl |
464 509 |
6 161 914 |
337 482 |
0:14:58 |
2,27% |
demoty.pl |
463 924 |
4 455 657 |
182 267 |
0:08:49 |
2,27% |
kciuk.pl |
444 751 |
2 217 825 |
134 426 |
0:05:01 |
2,18% |
dobramama.pl |
411 068 |
3 504 701 |
338 872 |
0:07:24 |
2,01% |
celebixy.pl |
331 810 |
2 128 440 |
130 188 |
0:07:29 |
1,62% |
pej.cz |
311 606 |
3 470 544 |
155 459 |
0:06:28 |
1,53% |
pudelekx.pl |
304 897 |
1 429 231 |
68 235 |
0:05:15 |
1,49% |
snobka.pl |
293 650 |
5 904 309 |
391 357 |
0:12:17 |
1,44% |
sfora.biz |
292 883 |
3 391 200 |
184 651 |
0:08:53 |
1,43% |
luxlux.pl |
282 474 |
3 195 442 |
241 629 |
0:06:08 |
1,38% |
kowbojki.pl |
282 057 |
1 862 326 |
175 626 |
0:06:20 |
1,38% |
uniface.pl |
257 325 |
3 921 975 |
139 013 |
0:05:40 |
1,26% |
biztok.pl |
242 556 |
4 796 486 |
159 008 |
0:10:36 |
1,19% |
kimono.pl |
223 304 |
2 845 465 |
141 090 |
0:07:10 |
1,09% |
medsos.pl |
217 228 |
600 990 |
36 290 |
0:03:43 |
1,06% |
lansik.pl |
214 839 |
7 439 149 |
675 678 |
0:36:05 |
1,05% |
autokrata.pl |
206 698 |
4 918 702 |
211 059 |
0:11:37 |
1,01% |
Portal o2.pl zyskał w skali roku 56 tys. real users, ale stracił 20,7 mln odsłon (to spadek o 7 proc.). Kafeteria.pl zanotowała 265 tys. użytkowników więcej (wzrost o 9 proc.) oraz 1,1 mln odsłon i 3 minuty na użytkownika mniej (spadki o 4 i 22 proc.) niż rok wcześniej. Natomiast Pudelek.pl zyskał 105 tys. real users (to 4 proc. w górę), ale stracił 21,3 mln odsłon i 16minut na użytkownika (to o 11 i 15 proc. w dół).
Rekordowy spadek odwiedzalności zanotowała Wrzuta.pl. W kwietniu br. serwis odwiedziło 1,14 mln użytkowników mniej niż przed rokiem (spadek o 31 proc.), którzy wykonali 50 mln odsłon mniej (to aż 62 proc. w dół), a każdy korzystał ze strony średnio cztery razy krócej niż rok wcześniej. Z kolei Pinger.pl stracił w skali roku 505 tys. real users, 15 mln odsłon i prawie 5 minut na użytkownika (to spadki o 32, 42 i 16 proc.).
Sporo straciły również Samosia.pl (konkretnie: 95 tys. real users, 2,2 mln odsłon i 2,33 minuty na użytkownika - to spadki o 12, 38 i 34 proc.) oraz Smog.pl (170 tys. real users, 10,1 mln odsłon i 15 minut na użytkownika - czyli 21, 38 i 56 proc. w dół). Znaczące spadki zanotowały serwisy humorystyczne Ryjbuk.pl (113 tys. real users, 4,9 mln odsłon i półtorej minuty na użytkownika) oraz Demoty.pl (152 tys. real users, 2 mln odsłon i 1,75 minuty na użytkownika), a także Kciuk.pl (325 tys. real users, 4,3 mln odsłon i 3,8 minuty na użytkownika).
>>> Najpopularniejsze serwisy tematyczne w maju 2013 roku
Z drugiej strony Pudelek.tv odwiedziło 633 tys. użytkowników więcej niż przed rokiem (wzrost o 150 proc.), którzy wykonali 3,7 mln odsłon więcej (wzrost o 257 proc.), a każdy korzystał z serwisie średnio o prawie 4 minuty dłużej (wzrost o 147 proc.). Natomiast Sfora.pl zyskała w skali roku 215 tys. real users, 17,3 mln odsłon i ponad 4 minuty na użytkownika (to wzrosty o 31, 83 i 19 proc.), a Sfora.biz - 138 tys. real users, 2,4 mln odsłon i 1,66 minuty na użytkownika (to 89, 261 i 23 proc. w górę).
Sporfan.pl przy liczbie użytkowników o 15 tys. mniejszej niż rok wcześniej zanotował 8,3 mln odsłon więcej (czyli 137 proc. w górę) i 2 minuty więcej na użytkownika, a Hotmoney.pl przy minimalnie wyższej liczbie real users - 2,6 mln odsłon i prawie 2 minuty na użytkownika więcej.
Spore wzrosty zanotowało też kilka mniejszych serwisów Grupy o2. I tak Celbixy.pl zyskały w skali roku 111 tys. real users i 500 tys. odsłon (to wzrosty o 50 i 31 proc.), Pej.cz - 117 tys. real users i 2,2 mln odsłon (to o 61 i 172 proc. w górę), Snobka.pl - 73 tys. real users i 1,4 mln odsłon (33 i 30 proc w górę), a Luxlux.pl - 103 tys. real users i milion odsłon (to wzrosty o 57 i 48 proc.).
Za to Kimono.pl straciło w skali roku 284 tys. real users i 3,2 mln odsłon (to spadki o 56 i 53 proc.), a Lansik.pl - 67 tys. real users i 2,2 mln odsłon (to o 24 i 23 proc. w dół).
Serwisy Grupy o2 rok po roku (Megapanel PBI/Gemius) - WIRTUALNEMEDIA.PL |
||||||
serwis |
kwiecień 2013 |
kwiecień 2012 |
||||
real users |
odsłony ogółem |
czas na RU [godz:min:s] |
real users |
odsłony ogółem |
czas na RU [godz:min:s] |
|
o2.pl |
4 023 119 |
283 096 993 |
01:44:04 |
3 967 025 |
303 773 494 |
01:43:37 |
kafeteria.pl |
3 055 738 |
25 081 652 |
00:10:41 |
2 791 327 |
26 172 824 |
00:13:43 |
pudelek.pl |
2 662 204 |
180 510 050 |
01:28:10 |
2 555 802 |
201 795 311 |
01:44:09 |
wrzuta.pl |
2 573 452 |
30 102 054 |
00:05:20 |
3 710 987 |
80 108 919 |
00:22:14 |
pinger.pl |
1 059 737 |
20 360 144 |
00:25:21 |
1 565 769 |
35 393 269 |
00:30:11 |
pudelek.tv |
1 059 408 |
5 166 394 |
00:06:38 |
426 213 |
1 446 592 |
00:02:41 |
sfora.pl |
919 312 |
38 194 714 |
00:25:53 |
704 242 |
20 911 249 |
00:21:44 |
tlen.pl |
707 990 |
88 273 942 |
02:31:49 |
704 545 |
91 609 119 |
02:40:37 |
samosia.pl |
703 820 |
3 661 728 |
00:04:32 |
799 133 |
5 885 456 |
00:06:54 |
smog.pl |
649 797 |
16 819 637 |
00:11:53 |
818 059 |
26 965 925 |
00:26:55 |
sportfan.pl |
570 902 |
14 309 481 |
00:16:34 |
585 605 |
6 038 297 |
00:14:31 |
hotmoney.pl |
489 069 |
6 780 752 |
00:11:55 |
486 738 |
4 210 887 |
00:09:59 |
filmtok.pl |
476 180 |
2 120 229 |
00:04:03 |
502 063 |
2 256 415 |
00:05:01 |
ryjbuk.pl |
464 509 |
6 161 914 |
00:14:58 |
577 181 |
11 097 626 |
00:16:33 |
demoty.pl |
463 924 |
4 455 657 |
00:08:49 |
616 509 |
6 473 325 |
00:10:35 |
kciuk.pl |
444 751 |
2 217 825 |
00:05:01 |
769 661 |
6 528 704 |
00:08:51 |
dobramama.pl |
411 068 |
3 504 701 |
00:07:24 |
368 592 |
3 846 492 |
00:09:43 |
celebixy.pl |
331 810 |
2 128 440 |
00:07:29 |
220 567 |
1 628 106 |
00:06:42 |
pej.cz |
311 606 |
3 470 544 |
00:06:28 |
193 884 |
1 277 909 |
00:07:27 |
snobka.pl |
293 650 |
5 904 309 |
00:12:17 |
220 734 |
4 534 640 |
00:17:11 |
sfora.biz |
292 883 |
3 391 200 |
00:08:53 |
154 676 |
938 269 |
00:07:12 |
luxlux.pl |
282 474 |
3 195 442 |
00:06:08 |
179 816 |
2 163 593 |
00:08:18 |
kowbojki.pl |
282 057 |
1 862 326 |
00:06:20 |
290 715 |
2 337 727 |
00:08:12 |
uniface.pl |
257 325 |
3 921 975 |
00:05:40 |
309 744 |
4 794 412 |
00:06:45 |
biztok.pl |
242 556 |
4 796 486 |
00:10:36 |
267 816 |
1 478 127 |
00:05:57 |
kimono.pl |
223 304 |
2 845 465 |
00:07:10 |
507 002 |
6 011 217 |
00:08:02 |
medsos.pl |
217 228 |
600 990 |
00:03:43 |
136 112 |
386 095 |
00:04:25 |
lansik.pl |
214 839 |
7 439 149 |
00:36:05 |
282 309 |
9 599 189 |
00:37:38 |
autokrata.pl |
206 698 |
4 918 702 |
00:11:37 |
240 656 |
4 799 446 |
00:12:00 |
Dołącz do dyskusji: Grupa o2 traci bez Kurnika. Zyskały Pudelek.tv i Sfora - w dół Wrzuta, Pinger i Smog (TOP30)