SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Grupa o2 traci bez Kurnika. Zyskały Pudelek.tv i Sfora - w dół Wrzuta, Pinger i Smog (TOP30)

Wśród stron Grupy o2 duże wzrosty odwiedzalności zanotowały Pudelek.tv, Sfora.pl i Sfora.biz, natomiast duże spadki - Wrzuta.pl, Pinger.pl, Smog.pl, Samosia.pl i Kciuk.pl. Od kwietnia do wyników o2 nie są już dodawane dane serwisu Kurnik.pl. Szczegóły w analizie Wirtualnemedia.pl.

Wśród stron Grupy o2 duże wzrosty odwiedzalności zanotowały Pudelek.tv, Sfora.pl i Sfora.biz, natomiast duże spadki - Wrzuta.pl, Pinger.pl, Smog.pl, Samosia.pl i Kciuk.pl. Od kwietnia do wyników o2 nie są już dodawane dane serwisu Kurnik.pl. Szczegóły w analizie Wirtualnemedia.pl.

Z serwisów Grupy o2 zdecydowanie najpopularniejsze są o2.pl i Pudelek.pl. Z badania Megapanelu PBI/Gemius wynika, że ten pierwszy w kwietniu br. miał 4,02 mln użytkowników, 283,1 mln odsłon, 18,6 mln odsłon mobilnych oraz godzinę i 44 minuty na przeciętnego użtykownika, natomiast ten drugi - 2,66 mln użytkowników, 180,5 mln odsłon, 18,7 mln odsłon mobilnych oraz godzinę i 28 minut na użytkownika.

Kafeteria.pl miała co prawda 3,05 mln real users, czyli 395 tys. więcej niż Pudelek.pl, ale zanotowała tylko 25,1 mln odsłon i 3,3 mln odsłon mobilnych i 10,66 minuty na użytkownika. Wrzuta.pl przy 90 tys. real users mniej niż Pudelek.pl miała 30,1 mln odsłon, 1,6 mln odsłon mobilnych i 5,33 minuty na użytkownika.

Nieco ponad milion użytkowników zanotowały serwis mikroblogowy Pinger.pl i uruchomiony na początku ub.r. Pudelek.tv. Serwis informacyjny Sfora.pl odwiedziło 920 tys. użytkowników, którzy wykonali 38,2 mln odsłon i 1,8 mln odsłon mobilnych, a jego wersję gospodarczą (Sfora.biz) - 242 tys. użytkowników, którzy wykonali 3,4 mln odsłon.

Poczta mailowa Tlen.pl miała 708 tys. użytkowników, 88,3 mln odsłon i 3 mln odsłon mobilnych, a przeciętny użytkownik korzystał z niej przez2,5 godziny, czyli o ok. 45 minut dłużej niż w przypadku o2.pl, a o ok. godziny dłużej niż z Pudelka.

Poziom 500 tys. real users przekroczyły jeszcze witryna z pytaniami o odpowiedziami Samosia.pl, serwis wideo Smog.pl i serwis sportowy Sportfan.pl, z których dwa ostatnie zanotowały po ponad 15 mln odsłon i kilkanaście minut na użytkownika.

Od 400 do 500 tys. użytkowników odwiedziło sześć stron Grupy o2: biznesowy Hotmoney.pl, Filmok.pl, pokazujące zabawne filmiki i grafiki Ryjbuk.pl i Demoty.pl, agregator newsów Kciuk.pl i oraz serwis parentingowy Dobramama.pl. Po ponad 300 tys. real users zanotowały trzy kolejne witryny: Celebixy.pl, Pej.cz i uruchomiony w marcu br. Pudelekx.pl (przeczytaj o nim więcej).

Trzecią dziesiątkę serwisów Grupy o2 tworzą strony, które miały w kwietniu br. od 200 do 300 tys. real users. Wyróżnia się wśród nich plotkarski Lansik.pl, na którym przeciętny użytkownik spędził 36 minut, czyli o ponad 10 więcej niż w przypadku Pingera i Sfory.

>>> Allegro i GG, Gazeta.pl i Interia.pl tracą, Facebook i YouTube bez zmian (Megapanel z maja)

TOP30 serwisów Grupy o2 w kwietniu 2013 (Megapanel PBI/Gemius) - WIRTUALNEMEDIA.PL

serwis

real users

odsłony ogółem

odsłony mobilne

czas na RU

zasięg

o2.pl

4 023 119

283 096 993

18 584 401

1:44:04

19,70%

kafeteria.pl

3 055 738

25 081 652

3 317 183

0:10:41

14,96%

pudelek.pl

2 662 204

180 510 050

18 670 769

1:28:10

13,04%

wrzuta.pl

2 573 452

30 102 054

1 644 398

0:05:20

12,60%

pinger.pl

1 059 737

20 360 144

1 360 238

0:25:21

5,19%

pudelek.tv

1 059 408

5 166 394

519 433

0:06:38

5,19%

sfora.pl

919 312

38 194 714

1 770 457

0:25:53

4,50%

tlen.pl

707 990

88 273 942

2 987 337

2:31:49

3,47%

samosia.pl

703 820

3 661 728

450 138

0:04:32

3,45%

smog.pl

649 797

16 819 637

1 110 429

0:11:53

3,18%

sportfan.pl

570 902

14 309 481

827 661

0:16:34

2,80%

hotmoney.pl

489 069

6 780 752

379 410

0:11:55

2,39%

filmtok.pl

476 180

2 120 229

55 053

0:04:03

2,33%

ryjbuk.pl

464 509

6 161 914

337 482

0:14:58

2,27%

demoty.pl

463 924

4 455 657

182 267

0:08:49

2,27%

kciuk.pl

444 751

2 217 825

134 426

0:05:01

2,18%

dobramama.pl

411 068

3 504 701

338 872

0:07:24

2,01%

celebixy.pl

331 810

2 128 440

130 188

0:07:29

1,62%

pej.cz

311 606

3 470 544

155 459

0:06:28

1,53%

pudelekx.pl

304 897

1 429 231

68 235

0:05:15

1,49%

snobka.pl

293 650

5 904 309

391 357

0:12:17

1,44%

sfora.biz

292 883

3 391 200

184 651

0:08:53

1,43%

luxlux.pl

282 474

3 195 442

241 629

0:06:08

1,38%

kowbojki.pl

282 057

1 862 326

175 626

0:06:20

1,38%

uniface.pl

257 325

3 921 975

139 013

0:05:40

1,26%

biztok.pl

242 556

4 796 486

159 008

0:10:36

1,19%

kimono.pl

223 304

2 845 465

141 090

0:07:10

1,09%

medsos.pl

217 228

600 990

36 290

0:03:43

1,06%

lansik.pl

214 839

7 439 149

675 678

0:36:05

1,05%

autokrata.pl

206 698

4 918 702

211 059

0:11:37

1,01%


Portal o2.pl zyskał w skali roku 56 tys. real users, ale stracił 20,7 mln odsłon (to spadek o 7 proc.). Kafeteria.pl zanotowała 265 tys. użytkowników więcej (wzrost o 9 proc.) oraz 1,1 mln odsłon i 3 minuty na użytkownika mniej (spadki o 4 i 22 proc.) niż rok wcześniej. Natomiast Pudelek.pl zyskał 105 tys. real users (to 4 proc. w górę), ale stracił 21,3 mln odsłon i 16minut na użytkownika (to o 11 i 15 proc. w dół).

Rekordowy spadek odwiedzalności zanotowała Wrzuta.pl. W kwietniu br. serwis odwiedziło 1,14 mln użytkowników mniej niż przed rokiem (spadek o 31 proc.), którzy wykonali 50 mln odsłon mniej (to aż 62 proc. w dół), a każdy korzystał ze strony średnio cztery razy krócej niż rok wcześniej. Z kolei Pinger.pl stracił w skali roku 505 tys. real users, 15 mln odsłon i prawie 5 minut na użytkownika (to spadki o 32, 42 i 16 proc.).

Sporo straciły również Samosia.pl (konkretnie: 95 tys. real users, 2,2 mln odsłon i 2,33 minuty na użytkownika - to spadki o 12, 38 i 34 proc.) oraz Smog.pl (170 tys. real users, 10,1 mln odsłon i 15 minut na użytkownika - czyli 21, 38 i 56 proc. w dół). Znaczące spadki zanotowały serwisy humorystyczne Ryjbuk.pl (113 tys. real users, 4,9 mln odsłon i półtorej minuty na użytkownika) oraz Demoty.pl (152 tys. real users, 2 mln odsłon i 1,75 minuty na użytkownika), a także Kciuk.pl (325 tys. real users, 4,3 mln odsłon i 3,8 minuty na użytkownika).

>>> Najpopularniejsze serwisy tematyczne w maju 2013 roku

Z drugiej strony Pudelek.tv odwiedziło 633 tys. użytkowników więcej niż przed rokiem (wzrost o 150 proc.), którzy wykonali 3,7 mln odsłon więcej (wzrost o 257 proc.), a każdy korzystał z serwisie średnio o prawie 4 minuty dłużej (wzrost o 147 proc.). Natomiast Sfora.pl zyskała w skali roku 215 tys. real users, 17,3 mln odsłon i ponad 4 minuty na użytkownika (to wzrosty o 31, 83 i 19 proc.), a Sfora.biz - 138 tys. real users, 2,4 mln odsłon i 1,66 minuty na użytkownika (to 89, 261 i 23 proc. w górę).

Sporfan.pl przy liczbie użytkowników o 15 tys. mniejszej niż rok wcześniej zanotował 8,3 mln odsłon więcej (czyli 137 proc. w górę) i 2 minuty więcej na użytkownika, a Hotmoney.pl przy minimalnie wyższej liczbie real users - 2,6 mln odsłon i prawie 2 minuty na użytkownika więcej.

Spore wzrosty zanotowało też kilka mniejszych serwisów Grupy o2. I tak Celbixy.pl zyskały w skali roku 111 tys. real users i 500 tys. odsłon (to wzrosty o 50 i 31 proc.), Pej.cz - 117 tys. real users i 2,2 mln odsłon (to o 61 i 172 proc. w górę), Snobka.pl - 73 tys. real users i 1,4 mln odsłon (33 i 30 proc w górę), a Luxlux.pl - 103 tys. real users i milion odsłon (to wzrosty o 57 i 48 proc.).

Za to Kimono.pl straciło w skali roku 284 tys. real users i 3,2 mln odsłon (to spadki o 56 i 53 proc.), a Lansik.pl - 67 tys. real users i 2,2 mln odsłon (to o 24 i 23 proc. w dół).

Serwisy Grupy o2 rok po roku (Megapanel PBI/Gemius) - WIRTUALNEMEDIA.PL

serwis

kwiecień 2013

kwiecień 2012

real users

odsłony ogółem

czas na RU [godz:min:s]

real users

odsłony ogółem

czas na RU [godz:min:s]

o2.pl

4 023 119

283 096 993

01:44:04

3 967 025

303 773 494

01:43:37

kafeteria.pl

3 055 738

25 081 652

00:10:41

2 791 327

26 172 824

00:13:43

pudelek.pl

2 662 204

180 510 050

01:28:10

2 555 802

201 795 311

01:44:09

wrzuta.pl

2 573 452

30 102 054

00:05:20

3 710 987

80 108 919

00:22:14

pinger.pl

1 059 737

20 360 144

00:25:21

1 565 769

35 393 269

00:30:11

pudelek.tv

1 059 408

5 166 394

00:06:38

426 213

1 446 592

00:02:41

sfora.pl

919 312

38 194 714

00:25:53

704 242

20 911 249

00:21:44

tlen.pl

707 990

88 273 942

02:31:49

704 545

91 609 119

02:40:37

samosia.pl

703 820

3 661 728

00:04:32

799 133

5 885 456

00:06:54

smog.pl

649 797

16 819 637

00:11:53

818 059

26 965 925

00:26:55

sportfan.pl

570 902

14 309 481

00:16:34

585 605

6 038 297

00:14:31

hotmoney.pl

489 069

6 780 752

00:11:55

486 738

4 210 887

00:09:59

filmtok.pl

476 180

2 120 229

00:04:03

502 063

2 256 415

00:05:01

ryjbuk.pl

464 509

6 161 914

00:14:58

577 181

11 097 626

00:16:33

demoty.pl

463 924

4 455 657

00:08:49

616 509

6 473 325

00:10:35

kciuk.pl

444 751

2 217 825

00:05:01

769 661

6 528 704

00:08:51

dobramama.pl

411 068

3 504 701

00:07:24

368 592

3 846 492

00:09:43

celebixy.pl

331 810

2 128 440

00:07:29

220 567

1 628 106

00:06:42

pej.cz

311 606

3 470 544

00:06:28

193 884

1 277 909

00:07:27

snobka.pl

293 650

5 904 309

00:12:17

220 734

4 534 640

00:17:11

sfora.biz

292 883

3 391 200

00:08:53

154 676

938 269

00:07:12

luxlux.pl

282 474

3 195 442

00:06:08

179 816

2 163 593

00:08:18

kowbojki.pl

282 057

1 862 326

00:06:20

290 715

2 337 727

00:08:12

uniface.pl

257 325

3 921 975

00:05:40

309 744

4 794 412

00:06:45

biztok.pl

242 556

4 796 486

00:10:36

267 816

1 478 127

00:05:57

kimono.pl

223 304

2 845 465

00:07:10

507 002

6 011 217

00:08:02

medsos.pl

217 228

600 990

00:03:43

136 112

386 095

00:04:25

lansik.pl

214 839

7 439 149

00:36:05

282 309

9 599 189

00:37:38

autokrata.pl

206 698

4 918 702

00:11:37

240 656

4 799 446

00:12:00

Dołącz do dyskusji: Grupa o2 traci bez Kurnika. Zyskały Pudelek.tv i Sfora - w dół Wrzuta, Pinger i Smog (TOP30)

1 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
magda
o2 to kicha i żenada
0 0
odpowiedź