Grupa Mecom sprzeda Media Regionalne?
Grupa Mecom w ogłoszonej we wtorek strategii przyznała, że rozważa możliwość wycofania się z działalności w Polsce, gdzie posiada spółkę Media Regionalne, wydającą dzienniki regionalne i tygodniki bezpłatne.
Mecom we wtorek ogłosił rezultaty “kompleksowego przeglądu celów strategicznych firmy, który przeprowadzono w celu umocnienia jej pozycji na szybko zmieniającym się rynku medialnym”. Został on zainicjowany przez Toma Toumazisa, który kieruje spółką od sierpnia 2011 roku.
W komunikacie prasowym podano, że aby skoncentrować się na działaniach przynoszących wysoką marżę, w pierwszej połowie 2012 zostanie przeprowadzony przegląd dziedzin biznesu generujących niską marżę, bezpłatnych wydawnictw Grupy (pod kątem wysokości marży ich znaczenia w działalności firmy oraz wsparcia tytułów płatnych), a także opcji inwestowania, współpracy lub wyzbycia się udziałów na rynku polskim.
W latach 2011 - 2014 Mecom planuje też redukcję kosztów o 70 milionów euro. Grupa zamierza go zrealizować poprzez redukcję zatrudnienia, większą integrację oraz dalszy outsourcing. Łączny, jednorazowy koszt wprowadzenia zmian i odpraw w latach 2012 i 2013 wyniesie 70 mln euro.
Strategia Mecomu zakłada też wdrożenie modelu płatnego udostępniania treści na wszystkich platformach, w tym również na urządzeniach mobilnych oraz inwestycje w nowe źródła przychodów (inwestowanie do 10 mln euro rocznie w rozwój nowych produktów i poszerzenie oferty dla prenumeratorów i abonentów, inwestycje w serwis zakupów grupowych Sweetdeal). Spółka chce też poprawić opłacalność działań sprzedażowych oraz metody pozyskiwania danych dotyczących prenumeratorów.
- Ogłoszona strategia kieruje większą uwagę na działalność komercyjną Grupy, poprzez postawienie na pełne wykorzystanie możliwości płatnych form oraz większą integrację w celu pełnego wykorzystania potencjału Grupy - powiedział Tom Toumazis, prezes Mecomu.
Dołącz do dyskusji: Grupa Mecom sprzeda Media Regionalne?