Google z nowymi narzędziami dla reklamodawców, wykorzysta e-maile użytkowników
Koncern Google zapowiada wprowadzenie nowych rozwiązań reklamowych. Jedno z nich będzie pozwalało na targetowanie przekazu na podstawie adresów e-mail użytkowników. Drugie ma pomagać w skutecznej promocji twórcom aplikacji.
Pierwsze z oferowanych rozwiązań będzie nosiło nazwę Customer Match. Według Google pozwoli ono reklamodawcom na wykorzystanie posiadanych przez nich adresów e-mail klientów do lepszego i bardziej precyzyjnego targetowania reklam jednocześnie na kilku należących do Google platformach: w wyszukiwarce, serwisie YouTube czy usłudze pocztowej Gmail.
We wpisie na swoim blogu Google podaje przykład zastosowania zapowiadanego rozwiązania przez markę z branży turystycznej. Jeśli posiada ona w swojej bazie danych adresy e-mail klientów, którzy np. uczestniczą w programie lojalnościowym firmy i prześle je do platformy Customer Match, to w efekcie użytkownik poszukujący w wyszukiwarce konkretnych połączeń lotniczych zobaczy też odpowiednią reklamę wspomnianej marki. Przy okazji Google zastrzega, że posługując się informacjami w postaci adresów e-mail użytkowników starannie przestrzega zasad bezpieczeństwa i zachowania ich prywatności.
Drugie z narzędzi, które znalazło się w ofercie Google to Universal App Campaigns. Powstało ono głównie z myślą o producentach aplikacji.
Google przekonuje, że nowe rozwiązanie dostępne za pośrednictwem platformy AdWords pozwoli na szerokie reklamowanie konkretnych aplikacji w wielu kanałach, takich jak Google Search, Google Play, YouTube oraz Google Display Network. Twórcy aplikacji będą mogli zdecydować, czy chcą prowadzić swoją kampanię jedynie na wybranych platformach, czy też we wszystkich jednocześnie. Google obiecuje ze swojej strony odpowiednią optymalizację przekazu reklamowego.
Universal App Campaigns jest narzędziem dostępnym dla reklamodawców już teraz, natomiast Customer Match ma się pojawić w ofercie na przestrzeni kilku nadchodzących tygodni.
W drugim kwartale br. Google zanotował 17,73 mld dolarów wpływów, z czego 16,02 mld dolarów przyniosły reklamy.
Dołącz do dyskusji: Google z nowymi narzędziami dla reklamodawców, wykorzysta e-maile użytkowników