Google i Facebook rosną, Onet i NK.pl sporo w dół
W sierpniu br. serwisy Google i Facebook odwiedziło więcej polskich internautów niż miesiąc czy rok wcześniej. Za to spore spadki odwiedzalności zanotowały strony Onetu i NK.pl.
Z danych z Megapanelu PBI/Gemius wynika, że w sierpniu br. serwisy Google miały 160 tys. polskich użytkowników więcej niż miesiąc wcześniej, a 360 tys. więcej niż rok wcześniej. Facebook zyskał w skali miesiąca 65 tys. real users, a w skali roku - aż 1,1 mln. YouTube zanotował podobną odwiedzalność jak miesiąc wcześniej, za to w skali roku zyskał ok. 500 tys. użytkowników.
Wśród portali horyzontalnych Onet stracił 160 tys. real users w skali miesiąca, a 390 tys. w skali roku, wskutek czego spadł z drugiego miejsca, na które awansował Facebook. W przypadku WP i Orange spadki wynoszą ok. 50-100 tys. real users, natomiast strony Allegro w skali miesiąca zyskały ok. 50 tys. real users, za to w skali roku straciły ich prawie 350 tys.
>>> Facebook i YouTube sporo w dół, wyprzedza je Onet - Megapanel z lipca 2012
Interia.pl miała 160 tys. użytkowników mniej niż w lipcu br., ale 80 tys. więcej niż w sierpniu ub.r. Natomiast Gazeta.pl straciła w skali miesiąca 80 tys. użytkowników, a zyskała 20 tys. w skali roku.
Z kolei NK.pl odwiedziło ok. 450 tys. użytkowników mniej niż miesiąc wcześniej, a aż o prawie 3 mln mniej niż w sierpniu ub.r.
>>> Facebook dogonił NK.pl, YouTube przed WP i Orange - Megapanel z sierpnia 2011
Ranking grup witryn i witryn niezgrupowanych według zasięgu miesięcznego | ||||
lp. | nazwa | użytkownicy (real users) | zasięg | audyt site-centric |
1 | Grupa Google | 17 464 647 | 89,81% | |
2 | facebook.com | 13 319 414 | 68,49% | |
3 | Grupa Onet.pl | 13 055 245 | 67,13% | tak |
4 | youtube.com | 12 826 525 | 65,96% | |
5 | Grupa Wirtualna Polska - Orange | 12 174 487 | 62,60% | tak |
6 | Grupa Allegro.pl | 11 306 198 | 58,14% | tak |
7 | Grupa Gazeta.pl | 11 170 694 | 57,44% | tak |
8 | Grupa Interia.pl | 11 146 772 | 57,32% | tak |
9 | Grupa O2.pl | 9 282 610 | 47,73% | tak |
10 | Grupa Nk.pl | 9 233 926 | 47,48% | |
11 | Grupa Wikipedia | 8 705 320 | 44,76% | |
12 | Grupa GG Network | 7 766 552 | 39,94% | tak |
13 | Grupa Polskapresse | 5 702 576 | 29,32% | tak |
14 | Grupa Ringier Axel Springer | 5 201 175 | 26,75% | tak |
15 | Grupa Murator | 5 188 995 | 26,68% | tak |
16 | Grupa Next Infor | 4 626 293 | 23,79% | tak |
17 | Grupa Money.pl | 4 305 861 | 22,14% | tak |
18 | Grupa Demotywatory.pl | 3 995 371 | 20,54% | |
19 | Grupa Microsoft | 3 963 132 | 20,38% | |
20 | plcm.pl | 3 895 425 | 20,03% |
Wśród serwisów objętych audytem site-centric sześć czołowych portali pozostaje w takiej samej kolejności w porównaniu z lipcem br. i sierpniem ub.r. z jednym wyjątkiem: w skali miesiąca Gazeta.pl wyprzedziła Interię, bo zanotowała mniejszy spadek liczby real users.
Ranking grup witryn i witryn niezgrupowanych objętych audytem site-centric według zasięgu | |||
lp. | nazwa | użytkownicy (real users) | zasięg |
1 | Grupa Onet.pl | 13 055 245 | 67,13% |
2 | Grupa Wirtualna Polska - Orange | 12 174 487 | 62,60% |
3 | Grupa Allegro.pl | 11 306 198 | 58,14% |
4 | Grupa Gazeta.pl | 11 170 694 | 57,44% |
5 | Grupa Interia.pl | 11 146 772 | 57,32% |
6 | Grupa O2.pl | 9 282 610 | 47,73% |
7 | Grupa GG Network | 7 766 552 | 39,94% |
8 | Grupa Polskapresse | 5 702 576 | 29,32% |
9 | Grupa Ringier Axel Springer | 5 201 175 | 26,75% |
10 | Grupa Murator | 5 188 995 | 26,68% |
11 | Grupa Next Infor | 4 626 293 | 23,79% |
12 | Grupa Money.pl | 4 305 861 | 22,14% |
13 | Grupa Media Regionalne | 3 873 914 | 19,92% |
14 | filmweb.pl | 3 651 755 | 18,78% |
15 | Grupa Edipresse.pl | 3 563 753 | 18,33% |
16 | dobreprogramy.pl | 3 499 286 | 17,99% |
17 | Grupa Netshare | 3 446 754 | 17,72% |
18 | Grupa TVN | 3 366 762 | 17,31% |
19 | nokaut.pl | 3 239 675 | 16,66% |
20 | Grupa NextWeb Media | 2 875 645 | 14,79% |
Dołącz do dyskusji: Google i Facebook rosną, Onet i NK.pl sporo w dół