Golden Drum 2018: 180heartbeats + Jung v Matt najlepszą agencją niezależną, złota także dla BBDO Warszawa i McCann Worldgroup
W tegorocznym konkursie Golden Drum agencja 180heartbeats + Jung v Matt otrzymała tytuł najlepszej agencji niezależnej oraz kilka nagród, m.in. Grand Prix i Best of Good. Złote Bębny otrzymały też BBDO Warszawa i polski oddział McCann Worldgroup, a Srebrne Bębny - Grey Group Poland, Plej i Saatchi&Saatchi Poland.
Wszystkie nagrody w tegorocznej edycji konkursu Golden Drum agencja 180heartbeats + Jung v Matt uzyskała za kampanię opartą na przywróceniu tęczy (w formie hologramu) na warszawski plac Zbawiciela. W akcji (przygotowanej wspólnie ze Stowarzyszeniem Miłość Nie Wyklucza i Fundacją Wolontariat Równości) promowano markę lodów Ben & Jerry’s należącą do Unilevera, wprowadzaną wtedy na polski rynek.
Za tę kampanię 180heartbeats + Jung v Matt przyznano Grand Prix w kategorii Out of Home, Złoty Bęben w kategorii Local Spirit oraz nagrodę The Best of Good. W efekcie firma dostała statuetkę Złoty Smok dla najlepszej agencji niezależnej.
Dwa Złote Bębny otrzymała BBDO Warszawa za kampanię „Ciemność” dla firmy rowerowej Loca Bikes. Agencja została nagrodzona w kategoriach Digital & Mobile oraz Reach.
W ramach akcji od zmroku do świtu strona internetowa Loca Bikes była zaciemniona, po to żeby zwrócić uwagę internautów na to, jak mało widoczne są o tej porze rowery na nieoświetlonych drogach.
Z kolei polski oddział McCann Worldgroup dostał Złoty Bęben z kategorii Functional Efficiency za akcję „Dobry Znak”, w której oferowano małym przedsiębiorcom ułatwienia we współpracy z projektantami szyldów i witryn.
Kilka agencji z Polski otrzymało też Srebrne Bębny. Dwie takie nagrody - w kategoriach Innovative i Social Good - przyznano Saatchi&Saatchi Poland za akcję, w której promowano papier odżywczy dla pszczół. Kampanię zrealizowano wspólnie z inicjatywą Miejskie Pszczoły.
Grey Group Poland nagrodzono Srebrnym Bębnem w kategorii Social Good za drukowaną reklamę, która po przyłożeniu do karki wentylacyjnej w domu pozwalała sprawdzić, czy działa wentylacja i nie ma zagrożenia, że zbiera się czas.
Akcję zrealizowano wspólnie z firmami Pepco, Lewiatan i Złote Tarasy oraz Państwową Strażą Pożarną.
Natomiast agencja Plej otrzymała Srebrny Bęben w kategori Craft za reklamy z kampanii „Pomagamy na 100” dla Biedronki i Caritas Polska.
W tegorocznym konkursie Golden Drum nagrodę Złota Sieć dla najlepszej agencji sieciowej otrzymała McCann Worldgroup. Należące do niej agencje za nominacje i nagrody we wszystkich kategoriach zdobyły 175 pkt (dla porównania 180heartbeats + Jung v Matt uzyskała 43 pkt).
Oddział McCann w Bukareszcie z 91 pkt zdobył Złotą Różę dla najlepszej agencji, natomiast tytuł Brand Grand Prix przyznano Dieselowi, którego kampanie za nominacje i nagrody uzyskały 89 pkt.
Z kolei Złoty Zegarek otrzymali Adrian Botan (globalny dyrektor kreatywny w McCann Worldgroup i szef kierownictwa kreatywnego firmy w Europie) oraz Cătălin Dobre (szef kreatywny McCann Worldgroup w Rumonii i całej Europie Środkowo-Wschodniej) za kampanię „Bihor Couture”.
W konkursie Young Drummers wygrali Dániel Szász i Sándor Szabó, drugiej miejsce zajął Igor Pogorevici, a trzecie - Kristina Simeonova i Maya Zlatkova.
W tym roku do konkursu Golden Drum przesłano rekordową liczbę prawe 1,2 tys. zgłoszeń, z czego najwięcej (188) z Rumunii. Przyznano 12 Grand Prix, 26 złotych i 50 srebrnych nagród.
W jury było troje Polaków: Izabela Albrychiewicz z Wavemaker, Jakub Korolczuk z Grey Group Poland i Zofia Bugajna-Kasdepke z MSL.
Dołącz do dyskusji: Golden Drum 2018: 180heartbeats + Jung v Matt najlepszą agencją niezależną, złota także dla BBDO Warszawa i McCann Worldgroup
.......... ❥❥❥ ❥❥ ❥❥❥ www.CashPay40.Com
.......... ❥❥❥ ❥❥ ❥❥❥ www.CashPay40.Com