GG i Allegro wprowadzają targetowane reklamy zakupowe
Wspólne biuro reklamowe GG Network i Grupy Allegro rozpoczyna testy targetowania reklam na podstawie tego, jakie produkty użytkownicy przeglądają i kupują na Allegro.pl. Takie reklamy będą emitowane we wszystkich serwisach grupy i komunikatorze GG.
Wprowadzane przez GG Network i Grupę Allegro targetowanie reklam jest oparte o analizę koszykowej zakupów dokonywanych przez użytkowników Allegro.pl. Na tej podstawie wyodrębniane są grupy konsumentów, którzy z największym prawdopodobieństwem kupią w określonym czasie produkt z danej kategorii. Reklamy takich produktów, utrzymane w odpowiedniej stylistyce, będą im potem emitowane we wszystkich serwisach GG Network i Grupy Allegro oraz w komunikatorze GG.
- Wiedza o tym, że jeden użytkownik chciał kupić dom 6 miesięcy temu, a drugi tydzień temu telewizor, pozwala przedstawić reklamę dopasowaną do ich aktualnych oczekiwań. Dane z dzisiaj mogą być wykorzystywane już następnego dnia - opisuje Łukasz Śnioch, kierownik działu produktu reklamowego w biurze reklamy Grupy Allegro i GG Network. - W całej Grupie Allegro i GG użytkowników rozpoznajemy po danych z klastra zaszytych w cookie. Do tego współoglądalność Allegro.pl i GG wynosi 80 proc., a Allegro.pl i pozostałych serwisów z Grupy Allegro - o kilka punktów procentowych więcej - podkreśla.
W lutym br. strony z Grupy Allegro odwiedziło 11,3 mln użytkowników, a serwisy GG Network - prawie 5 mln. Samo Allegro.pl miało ok. 10,7 mln real users, natomiast komunikator GG - 5,8 mln (wszystkie dane z Megapanelu PBI Gemius - zobacz szczegóły).
Nową usługę biuro reklamy GG Network i Grupy Allegro kieruje do wszystkich marketerów, ale przede wszystkim tych z sektora B2B i handlu tradycyjnego. - Dopłaty za targetowanie zakupowe powinny oscylować w przedziale 30-50 proc. - mówi Łukasz Śnioch.
Dołącz do dyskusji: GG i Allegro wprowadzają targetowane reklamy zakupowe