Michał Włodarczyk dyrektorem zarządzającym Gemius Polska
Z początkiem listopada w polskim oddziale Gemiusa Michał Włodarczyk awansował na nowo utworzone stanowisko dyrektora zarządzającego. Natomiast funkcję szefowej działu sprzedaży przejęła Magdalena Piasecka.
Jako dyrektor zarządzający Michał Włodarczyk będzie odpowiadał za realizację celów strategicznych i biznesowych oraz kompleksowy rozwój Gemius Polska.
Włodarczyk pracuje w firmie od 2010 roku, a przez ostatnie trzy lata jako dyrektor sprzedaży nadzorował sprzedaż produktów i usług firmy. Współpracuje z kluczowymi podmiotami na rynku reklamy internetowej, m.in. największym wydawcom, domom mediowym i reklamodawcom. Jest absolwentem Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie.
- Polski oddział firmy Gemius ma strategiczne znaczenie dla rozwoju całej spółki. Tutaj także prowadzimy nasze najbardziej innowacyjne projekty, w tym badanie Single Source - podkreśla Jakub Wysoczański, prezes Gemius Polska. - Tym bardziej cieszę się, że zarządzanie nim powierzyliśmy Michałowi, którego wieloletnie doświadczenie we współpracy z największymi podmiotami na polskim rynku online oraz kompetencje managerskie są nie do przecenienia - dodaje.
Natomiast stanowisko szefowej działu sprzedaży objęła Magdalena Piasecka. Będzie rozwijać relacje biznesowe z wydawcami, domami mediowymi oraz reklamodawcami. Poprzednio pełniła w firmie funkcję team leader segmentu reklamodawców.
Gemius ze wzrostem wpływów i zatrudnienia, zmalał zysk
Gemius realizuje usługi badawcze w internecie, przede wszystkim mierzy oglądalność stron www i aplikacji (a także materiałów audio i wideo) na komputerach, tabletach i smartfonach. W Polsce od ponad 10 lat (z roczną przerwą) prowadzi takie badanie na zlecenie spółki PBI.
Ogółem firma działa na 28 rynkach w Europie, Afryce Północnej i na Bliskim Wschodzie (region EMEA), a na 12 ma swoje oddziały. Jej klientami są reklamodawcy, wydawcy, domy mediowe, agencje reklamowe i firmy z sektora e-commerce.
W ub.r. Gemius zanotował 25,35 mln zł wpływów sprzedażowych, co wobec 22,6 mln zł rok wcześniej oznacza wzrost o 12,2 proc. Przychody w Polsce zmalały w skali roku z 7,42 do 7,27 mln zł, natomiast mocno wzrosły m.in. w Turcji (z 1,22 do 2,27 mln zł), na Ukrainie (z 1,16 do 1,4 mln zł), Litwie (z 580,1 do 783,5 tys. zł) i Łotwie (z 439,4 do 639,8 tys. zł). Firma osiągnęła też pierwsze przychody w Austrii (423,2 tys. zł), USA (414,5 tys. zł) i Francji (110,4 tys. zł).
Z kolei koszty operacyjne firmy zwiększyły się o 19 proc. do 25,76 mln zł. Wydatki na usługi obce poszły w górę z 11,85 do 14,65 mln zł, na wynagrodzenia - z 5,72 do 6,68 mln zł, a na amortyzację - z 1,75 do 1,83 mln zł.
Średnie zatrudnienie w firmie wynosiło w ub.r. 82,6 etatów, wobec 79,8 rok wcześniej.
Wynik sprzedażowy pogorszył się z 945,8 tys. zł zysku do 408,4 tys. zł straty, a wynik operacyjny - z 811 tys. zł zysku do 399 tys. zł straty. Po dodaniu wpływów finansowych (zmalały z 2,35 do 1,5 mln zł) i uwzględnieniu kosztów finansowych (spadły z 326,2 do 4,3 tys. zł) zysk brutto spółki zmniejszył się z 2,84 do 1,1 mln zł, a zysk netto - z 2,54 mln zł do 791,4 tys. zł.
Dołącz do dyskusji: Michał Włodarczyk dyrektorem zarządzającym Gemius Polska