Booking ma kilka razy więcej użytkowników niż Nocowanie.pl i Airbnb, sekcja Onetu przed WP.pl i Gazeta.pl
Najchętniej odwiedzaną platformą turystyczną w Polsce jest Booking, ma parokrotnie więcej użytkowników niż konkurencyjne serwisy do rezerwacji noclegów, takie jak Nocowanie.pl czy Airbnb. Natomiast dział podróżniczy Onetu wyprzedza analogiczne sekcje WP.pl i Gazeta.pl.
W kwietniu br. Booking, jako stronę www i aplikację mobilną, odwiedziło 7,18 mln polskich internautów, z których każdy spędził tam średnio 15 minut i 40 sekund. Platforma zanotowała 23,88 proc. zasięgu - pokazują wyniki badania Mediapanel opracowane przez Wirtualnemedia.pl.
Booking jest liderem w kategorii turystycznej zarówno w liczbie użytkowników, jak przeciętnym czasie korzystania. Na kolejnych miejscach znalazły się sekcje o podróżach czołowych portali horyzontalnych. Na Onecie (Ringier Axel Springer Polska) taki dział zanotował 5,88 mln użytkowników, 19,57 proc. zasięgu oraz 10 minut i 37 sekund spędzonych średnio przez odwiedzającego, na WP.pl (Grupa Wirtualna Polska) - 4,78 mln internautów, 15,88 proc. zasięgu oraz 3 minuty i 30 sekund przeciętnego czasu korzystania, a na Gazeta.pl (Agora) - 2,27 mln użytkowników, 7,54 proc. zasięgu oraz 2 minuty i 45 sekund średniego czasu korzystania.
Zestawienie zamyka natomiast sekcja turystyczna o2.pl (Grupa Wirtualna Polska) z 778,4 tys. odwiedzających, 2,59 proc. zasięgu oraz minutą i 45 sekundami przeciętnego czasu spędzonego przez internautę. Natomiast witrynę internetową magazynu „National Geographic” odwiedziło 959,5 tys. internautów (co dało 3,19 proc. zasięgu), spędzając średnio po 2 minuty i 49 sekund.
Z kolei inne platformy służące do przeglądania ofert i rezerwacji pobytów turystycznych zanotowały o kilka razy niższą odwiedzalność od Booking.
Nocowanie.pl (Grupa Wirtualna Polska) miało 2,02 mln użytkowników, 6,71 proc. zasięgu oraz 4 minuty i 57 sekund przeciętnego czasu korzystania, Meteor-turystyka.pl - 918,4 tys. internautów, 3,05 proc. zasięgu oraz 3 minuty i 14 sekund średniego czasu spędzonego przez odwiedzającego, e-Turysta.pl - 896 tys. użytkowników, 2,98 proc. zasięgu oraz 2 minuty i 48 sekund przeciętnego czasu korzystania, a Airbnb, jako serwis www i aplikacja mobilna - 778,6 tys. odwiedzających, 2,59 proc. zasięgu oraz 7 minut i 30 sekund średniego czasu korzystania.
Miesiąc do miesiąca wszystkie platformy rezerwacyjne osiągnęły spore wzrosty odwiedzalności. Booking zyskał 158,3 tys. użytkowników (2,2 proc.) oraz 4 minuty i 8 sekund przeciętnego czasu korzystania (35,8 proc.), Nocowanie.pl - 253,2 tys. internautów (14,3 proc.) i 51 sekund średniego czasu korzystania (20,7 proc.), a Meteor-turystyka.pl - 286,2 tys. użytkowników (45,3 proc.) oraz minutę i 22 sekundy przeciętnego czasu korzystania (73,2 proc.).
Na e-Turysta.pl liczba internautów zwiększyła się o 216,4 tys. (31,8 proc.), a średni czas spędzony przez użytkownika - o minutę i 39 sekund (143,5 proc.), a na Airbnb liczba odwiedzających wzrosła o 267,6 tys. (52,4 proc.) przy spadku przeciętnego czasu korzystania o 9 sekund (2 proc.).
Za to sekcja Onetu o podróżach straciła 865,1 tys. użytkowników (12,8 proc.) i 56 sekund średniego czasu korzystania (8,1 proc.), a analogiczny dział Gazeta.pl - 258,5 tys. internautów (10,2 proc.) i 22 sekundy (11,8 proc.) średniego czasu spędzonego przez odwiedzającego.
Sekcja turystyczna WP.pl przy wzroście liczby użytkowników o 220,5 tys. (4,8 proc.) straciła 18 sekund (7,9 proc.) średniego czasu korzystania, a witryna „National Geographic” zanotowała spadek liczby odwiedzających o 478,5 tys. (33,3 proc.) i wzrost przeciętnego czasu spędzonego przez internautę o 26 sekund (18,2 proc.).
Dołącz do dyskusji: Booking ma kilka razy więcej użytkowników niż Nocowanie.pl i Airbnb, sekcja Onetu przed WP.pl i Gazeta.pl