Gazeta Wyborcza zyskuje, Fakt ostro w dół
Rosną wpływy reklamowe Gazety Wyborczej i Rzeczpospolitej, spadek Faktu i SE - czyli rynek reklamy w prasie w lutym 2007 r.
"Gazeta Wyborcza" zwiększyła w lutym 2007 roku cennikowe wpływy z reklam do 72,57 mln zł, czyli o 12,4 mln zł wobec analogicznego okresu 2006 – wynika z monitoringu gazet codziennych firmy Expert Monitor.
Na drugie miejsce wróciła "Rzeczpospolita", która zanotowała przychody reklamowe na poziomie 12,81 mln zł (2,4 mln zł więcej niż rok wcześniej). Trzecie miejsce przypadło dla ”Faktu – 10,19 mln zł (spadek o prawie 3,7 mln zł).
Tuż za podium uplasował się "Dziennik" (na rynku od kwietnia 2006) - 8,21 mln zł.
Wśród gazet regionalnych najwięcej wpływów z reklam zanotował "Głos Wielkopolski" - wzrost z 3,7 mln rok temu do 5,6 mln zł obecnie.
Wszystkie monitorowane gazety codzienne zarobiły w lutym 2007 roku 177 245 785 zł wobec 163 430 603 zł w 2006 roku.
bez autopromocji | |
Rok / Miesiąc | II.2007 |
Główne medium + wyd. lokalne | Wpływy [zł] |
Razem: gazety | 177 245 785 zł |
GAZETA WYBORCZA | 72 570 328 zł |
RZECZPOSPOLITA | 12 815 111 zł |
FAKT | 10 197 070 zł |
DZIENNIK | 8 215 400 zł |
SUPER EXPRESS | 5 686 307 zł |
GŁOS WIELKOPOLSKI | 5 684 841 zł |
DZIENNIK BAŁTYCKI | 5 422 616 zł |
METRO | 4 024 915 zł |
GAZETA PRAWNA | 3 886 968 zł |
DZIENNIK POLSKI | 3 818 922 zł |
bez autopromocji | |
Rok / Miesiąc | II.2006 |
Główne medium + wyd. lokalne | Wpływy [zł] |
Razem: gazety | 163 430 603 zł |
GAZETA WYBORCZA | 60 102 581 zł |
FAKT | 13 792 534 zł |
RZECZPOSPOLITA | 10 397 344 zł |
SUPER EXPRESS | 6 186 939 zł |
DZIENNIK BAŁTYCKI | 5 573 087 zł |
METROPOL | 3 965 334 zł |
GŁOS WIELKOPOLSKI | 3 734 119 zł |
DZIENNIK ZACHODNI | 3 666 192 zł |
DZIENNIK POLSKI | 3 467 100 zł |
GAZETA PRAWNA | 3 358 906 zł |
dane cennikowe, bez autopromocji, źródło: Expert Monitor
Podsumowanie wpływów reklamowych w lutym 2007 roku:
Dołącz do dyskusji: Gazeta Wyborcza zyskuje, Fakt ostro w dół