'Gazeta Wyborcza' w nowej szacie graficznej
We wtorek, 7 marca 2006 r., 'Gazeta Wyborcza; ukazała się w zmienionej szacie graficznej.
Nowa czcionka, nowoczesne łamanie tekstów, przejrzysta nawigacja – to główne zmiany.
Chcemy, aby „Gazeta” zmieniała się zgodnie z potrzebami i życzeniami czytelników. Makieta jest teraz bardziej przejrzysta, nowocześniejsza i ładniejsza. „Gazetę" po prostu wygodniej się czyta, szybciej i łatwiej można dotrzeć do informacji, które nas interesują – mówi o zmianach Anna Bogdańska, dyrektor marketingu „Gazety Wyborczej”.
„Gazeta” w zmienionej makiecie ma łatwiejszą nawigację – nazwy poszczególnych działów wyróżniono kolorem. Wprowadzono blokowy, a przez to przejrzysty i czytelny układ stron. Tytuły artykułów są dłuższe, bardziej informacyjne. Ujednolicono sposób prezentacji fotografii.
Nowa szata graficzna obejmuje zarówno wydanie ogólnopolskie, jak i dodatki lokalne.
W „Gazecie” zmieniono też czcionkę. Nowy krój liter, z rodzaju „Tribune”, został zaprojektowany przez bostońską firmę „Font Bureau”, był wykorzystany przy relaunchu „The Chicago Tribune”.
Projekt zmian w makiecie „Gazety Wyborczej” został przygotowany przez hiszpański zespół Cases i Associats. Graficy Cases tworzyli lub zmieniali makiety ponad 60 tytułów prasowych w Europie i Ameryce Łacińskiej, m.in.: „The Independent”, „Corriere della Sera”, „Clarin”.
W redakcji „Gazety Wyborczej” za projekt odpowiadali Paweł Ławiński i Cezary Kielar.
Dołącz do dyskusji: 'Gazeta Wyborcza' w nowej szacie graficznej