„Gazeta Polska Codziennie” najwięcej zyskała. „Przegląd Sportowy” i „Wyborcza” najmocniej w dół
„Fakt” niezmiennie pozostaje liderem średniej sprzedaży ogółem w segmencie dzienników ogólnopolskich. Największy wzrost w grudniu ub.r. - kolejny miesiąc z rzędu - zanotowała „Gazeta Polska Codziennie”, najwięcej stracił „Przegląd Sportowy”.
Średnia sprzedaż ogółem „Faktu” (Ringier Axel Springer Polska) w grudniu 2015 roku wyniosła 303 182 egz., czyli o 3,61 proc. mniej niż w analogicznym okresie rok wcześniej - wynika z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy opracowanych przez Wirtualnemedia.pl.
Drugie miejsce ze sprzedażą ogółem wynoszącą 160 350 egz. zajęła „Gazeta Wyborcza” (Agora). Jej wynik zmniejszył się o 4,44 proc. - był to drugi największy spadek w zestawieniu.
Na trzecim miejscu uplasował się „Super Express” (ZPR Media). Jego średni wynik poszedł w dół o 1,68 proc. do 143 819 egz.
„Rzeczpospolita” (Gremi Business Communication) znalazła się tradycyjnie tuż za podium. Jej średnia sprzedaż ogółem zmniejszyła się w ciągu roku o 2,34 proc. Dziennik ten w grudniu 2015 r. sprzedawał się w liczbie 55 252 egz.
>> Przeglądaj okładki gazet i magazynów w naszym dziale Jedynki
Konkurencyjny „Dziennik Gazeta Prawna” (Infor Biznes) znalazł się w zestawieniu oczko niżej ze średnim wynikiem na poziomie 44 369 egz., po spadku o 1,97 proc.
Największym wzrostem pochwalić się mogła ponownie wydawana przez Forum „Gazeta Polska Codziennie”, która znalazła się na siódmej pozycji. Jej średnia sprzedaż ogółem zwiększyła się o 10,66 proc. i wyniosła 20 881 egz.
Oczko wyżej uplasował się „Przegląd Sportowy” (Ringier Axel Springer Polska). Jego średni wynik poszedł w dół najbardziej w zestawieniu. Tytuł ten stracił 7,73 proc. i zanotował średnią sprzedaż ogółem na poziomie 26 915 egz.
ZKDP | Grudzień | |||||
Wirtualnemedia.pl | 2015 | 2014 | ||||
Tytuł | Średni nakład jednoraz. | Rozpow. płatne razem | Sprzedaż ogółem | Średni nakład jednoraz. | Rozpow. płatne razem | Sprzedaż ogółem |
Fakt Gazeta Codzienna | 423 063 | 303 182 | 303 182 | 435 174 | 314 547 | 314 547 |
Gazeta Wyborcza | 245 545 | 179 966 | 160 350 | 252 670 | 196 949 | 167 805 |
Super Express | 244 601 | 144 539 | 143 819 | 254 421 | 146 998 | 146 278 |
Rzeczpospolita | 63 965 | 55 556 | 55 252 | 66 429 | 58 585 | 56 576 |
Dziennik Gazeta Prawna | 55 313 | 52 677 | 44 369 | 60 435 | 55 104 | 45 260 |
Przegląd Sportowy | 54 859 | 26 915 | 26 915 | 56 856 | 29 169 | 29 169 |
Gazeta Polska Codziennie | 57 282 | 20 909 | 20 881 | 64 683 | 18 883 | 18 870 |
Puls Biznesu | 14 043 | 13 084 | 10 500 | 15 653 | 14 313 | 10 753 |
Parkiet Gazeta Giełdy | 8 657 | 5 691 | 5 071 | 10 107 | 5 357 | 4 967 |
W grudniu ub.r. w porównaniu do poprzedniego miesiąca największym wzrostem średniej sprzedaży ogółem wśród dzienników pochwalić się także mogła „Gazeta Polska Codziennie”, która zyskała 4,78 proc.
Najwięcej również i w tym ujęciu stracił „Przegląd Sportowy”, którego średnia sprzedaż ogółem zmalała tutaj o 6,29 proc.
ZKDP | 2015 | |||||
Wirtualnemedia.pl | Grudzień | Listopad | ||||
Tytuł | Średni nakład jednoraz. | Rozpow. płatne razem | Sprzedaż ogółem | Średni nakład jednoraz. | Rozpow. płatne razem | Sprzedaż ogółem |
Fakt Gazeta Codzienna | 423 063 | 303 182 | 303 182 | 418 700 | 299 819 | 299 819 |
Gazeta Wyborcza | 245 545 | 179 966 | 160 350 | 243 396 | 177 979 | 157 055 |
Super Express | 244 601 | 144 539 | 143 819 | 243 377 | 141 778 | 141 058 |
Rzeczpospolita | 63 965 | 55 556 | 55 252 | 66 107 | 56 000 | 55 055 |
Dziennik Gazeta Prawna | 55 313 | 52 677 | 44 369 | 58 334 | 56 251 | 46 142 |
Przegląd Sportowy | 54 859 | 26 915 | 26 915 | 60 058 | 28 721 | 28 721 |
Gazeta Polska Codziennie | 57 282 | 20 909 | 20 881 | 57 525 | 19 975 | 19 929 |
Puls Biznesu | 14 043 | 13 084 | 10 500 | 14 109 | 13 181 | 10 594 |
Parkiet Gazeta Giełdy | 8 657 | 5 691 | 5 071 | 10 127 | 5 740 | 5 135 |
Sprzedaż ogółem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań oraz wszystkich form prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań.
Rozpowszechnianie płatne razem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań, prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań oraz innych płatnych form rozpowszechniania wydań drukowanych i innej płatnej dystrybucji e-wydań.
Dołącz do dyskusji: „Gazeta Polska Codziennie” najwięcej zyskała. „Przegląd Sportowy” i „Wyborcza” najmocniej w dół