„Fun Club” w dół o 67 proc. Rynek sprzedaży pism młodzieżowych
W kwietniu 2016 roku wszystkie pisma młodzieżowe zanotowały spadki sprzedaży ogółem, a najwięcej stracił „Fun Club”. Liderem zestawienia pozostał dwutygodnik „Bravo”.
Z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl wynika, że średnia sprzedaż ogółem będącego liderem zestawienia dwutygodnika „Bravo” (Wydawnictwo Bauer) w kwietniu 2016 roku wyniosła 28 943 egz. W porównaniu do analogicznego miesiąca 2015 roku pismo to zanotowało spadek wynoszący 50,16 proc.
>>> Przeglądaj okładki gazet i magazynów w naszym dziale Jedynki
Drugą pozycję zajął magazyn „Bravo Girl” (Wydawnictwo Bauer), którego sprzedaż ogółem w analizowanym okresie zmniejszyła się o 44,77 proc. do poziomu 20 073 egz. Przed rokiem tytuł ten był jednak trzeci.
Podium uzupełnia, również wydawany przez Wydawnictwo Bauer, miesięcznik „Twist”, który awansował z czwartej lokaty. Jego wynik jednak zmalał w ciągu roku o 13,87 proc. do 18 730 egz.
Z drugiego na czwarte miejsce spadł miesięcznik „Fun Club” (też Wydawnictwo Bauer). Sprzedaż ogółem tego magazynu zmalała najbardziej w zestawieniu - o 66,85 proc. i wyniosła ona 12 634 egz.
ZKDP |
kwiecień |
Dynamika |
|||||
Wirtualnemedia.pl |
2016 |
2015 |
|||||
Tytuł |
Średni nakład jednoraz. |
Rozpow. płatne razem |
Sprzedaż ogółem |
Średni nakład jednoraz. |
Rozpow. płatne razem |
Sprzedaż ogółem |
W proc. |
Bravo |
68 474 |
28 943 |
28 943 |
134 964 |
58 077 |
58 077 |
-50,16% |
Bravo Girl |
49 939 |
20 073 |
20 073 |
59 975 |
36 346 |
36 346 |
-44,77% |
Twist |
41 995 |
18 730 |
18 730 |
59 993 |
21 746 |
21 746 |
-13,87% |
Fun Club |
37 992 |
12 634 |
12 634 |
74 936 |
38 111 |
38 111 |
-66,85% |
W kwietniu br. w porównaniu do poprzedniego miesiąca prawie wszystkie pisma młodzieżowe odnotowały wzrosty sprzedaży ogółem, a najwięcej zyskało „Bravo Girl” - było to 62,19 proc.
Z kolei jedyny spadek, wynoszący 2,99 proc., odnotował „Twist”.
ZKDP |
2016 |
Dynamika |
|||||
Wirtualnemedia.pl |
kwiecień |
marzec |
|||||
Tytuł |
Średni nakład jednoraz. |
Rozpow. płatne razem |
Sprzedaż ogółem |
Średni nakład jednoraz. |
Rozpow. płatne razem |
Sprzedaż ogółem |
W proc. |
Bravo |
68 474 |
28 943 |
28 943 |
70 982 |
28 844 |
28 844 |
0,34% |
Bravo Girl |
49 939 |
20 073 |
20 073 |
41 995 |
12 376 |
12 376 |
62,19% |
Twist |
41 995 |
18 730 |
18 730 |
43 990 |
19 308 |
19 308 |
-2,99% |
Fun Club |
37 992 |
12 634 |
12 634 |
39 946 |
11 370 |
11 370 |
11,12% |
Sprzedaż ogółem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań oraz wszystkich form prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań.
Rozpowszechnianie płatne razem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań, prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań oraz innych płatnych form rozpowszechniania wydań drukowanych i innej płatnej dystrybucji e-wydań.
Dołącz do dyskusji: „Fun Club” w dół o 67 proc. Rynek sprzedaży pism młodzieżowych