Polska społecznościówka sprzed Facebooka i TikToka dalej zarabia. Przyciąga na 66 proc. dłużej
Spółka zarządzająca platformą społecznościową Fotka w ub.r. przy 3,9 mln zł przychodów zarobiła na czysto 1,2 mln zł.
Fotka to jedna z najdłużej działających polskich platform społecznościowych. Oprócz emisji reklam zarabia z opłat od użytkownikom, którym oferuje m.in. usługę subskrypcyjną Klub Gwiazd, kosztującą od 6,15 zł brutto (na 14 dni) do 47 zł (na 180 dni).
W sprawozdaniu za ub.r. wyliczyła, że wdrożyła algorytmy oparte o sztuczną inteligencję i prowadziła działania marketingowe, dzięki czemu średni czas zaangażowania użytkowników na platformie zwiększył się o 66 proc.
Natomiast Fotka dalej nie wznowiła na dobre rozpoczętej kilka lat temu ekspansji zagranicznej. - Nie wznowiono płatnych działań promocyjnych na rynkach zagranicznych, aplikacje jednak nadal są dostępne w językach czeskim, ukraińskim, angielskim, rumuńskim, rosyjskim, hiszpańskim, niemieckim - wyliczyła w raporcie.
Zaznaczyła, że „działania promocyjne na rynki międzynarodowe wstrzymuje, jednak nie zaprzestaje działań w kierunku ekspansji na rynki zewnętrzne”, ponadto „planowane jest poszukiwanie pośredników płatności na rynkach międzynarodowych oraz dalsze rozwijanie serwisu i zwiększanie jego funkcjonalności”.
>>> Praca.Wirtualnemedia.pl - tysiące ogłoszeń z mediów i marketingu
Na działalność operacyjną Fotka przeznaczyła w ub.r. 2,54 mln zł, o 2,4 proc. mniej niż rok wcześniej. O ile koszty usług obcych poszły w górę z 1,68 do 1,88 mln zł, o tyle wydatki na wynagrodzenia zmalały z 387,5 do 232,3 tys. zł, na ubezpieczenia społeczne i inne świadczenia pracownicze - z 66,6 do 46,3 tys. zł, na amortyzację - z 66,6 do 30,9 tys., a pozostałe koszty rodzajowe - z 315 do 273,9 tys. zł.
Średnioroczne zatrudnienie zwiększyło się z 2,17 do 3,42 etatów.
Zyskowność firmy zmniejszyła się nieznacznie: na poziomie operacyjnym z 1,37 do 1,33 mln zł, a w ujęciu netto - z 1,24 do 1,2 mln zł. Spółka zapłaciła w ub.r. 120,6 tys. zł podatku dochodowego, wobec 122,3 tys. zł rok wcześniej.
Po połowie udziałów Fotki mają twórca serwisu Rafał Agnieszczak i Andrzej Ciesielski. Na walnym zgromadzeniu podsumowującym ub.r. nie zdecydowano w sprawie rozdysponowania zeszłorocznego zysku netto.
W poniższej grafice bieżący rok obrotowy to 2023, a poprzedni - 2022
Dołącz do dyskusji: Polska społecznościówka sprzed Facebooka i TikToka dalej zarabia. Przyciąga na 66 proc. dłużej