Filmweb miał 15,3 mln zł wpływów i 3,9 mln zł zysku w ub.r. Sprzedaje więcej reklam agencyjnie niż bezpośrednio
W ub.r. Filmweb osiągnął niewielki wzrost przychodów sprzedażowych (do 15,31 mln zł) oraz spadek zysku netto (do 3,87 mln zł). Portal zarabia prawie wyłącznie ze sprzedaży reklam, która w coraz większym stopniu realizowana jest za pośrednictwem agencji i domów mediowych.
Same przychody netto Filmwebu ze sprzedaży zmalały z 15,34 do 15,3 mln zł, natomiast po uwzględnieniu zmian wartości produktów nastąpił niewielki wzrost.
Prawie wszystkie wpływy firmy pochodzą ze sprzedaży oferty reklamowej serwisu Filmweb. W ub.r. zmalały wpływy generowane przez własny dział reklamy Filmwebu - te krajowe z 6,41 do 5,36 mln zł, a zagraniczne z 233,5 do 150,4 tys. zł. Natomiast przychody reklamowe za pośrednictwem agencji i domów mediowych wzrosły - krajowe z 8,88 do 9,51 mln zł, a zagraniczne z 10,5 do 130,6 tys. zł.
Bardzo mocno zwiększyły się pozostałe wpływy - z 54,3 tys. zł w 2016 roku do 773,5 tys. zł.
Według badania Gemius/PBI w czerwcu br. Filmweb.pl odwiedziło 6,61 mln realnych użytkowników, którzy wykonali w serwisie 132,4 mln odsłon, a każdy korzystał z niego średnio przez 4,5 minuty.
„Inwestycje w rozwój produktu, efekty w 2018 roku”
Koszty operacyjne Filmwebu wyniosły w ub.r. 10,47 mln zł, o 18,7 tys. mniej niż w 2016 roku. Firma ograniczyła wydatki na usługi obce (z 8,88 do 7,93 mln zł), natomiast dużo więcej przeznaczyła na wynagrodzenia (wzrost z 584,8 tys. zł do 1,29 mln zł).
Skąd ta zmiana? Liczba pełnych etatów w spółce wzrosła z czterech w 2016 do 10,33 w ub.r. Ponadto współpracowano z 31 osobami.
Zysk z działalności operacyjnej minimalnie zmalał (z 4,84 do 4,8 mln zł), podobnie jak zysk netto (z 3,96 do 3,87 mln zł).
- W roku 2017 Filmweb odnotował wzrost przychodów na rynku agencyjnym skierowanym do klientów reprezentowanych przez agencje i domy mediowe. Osiągnięte wyniki pozwoliły zwiększyć zarówno przychód Filmwebu, jak i przy rosnących kosztach oraz inwestycjach, utrzymać zysk na podobnym poziomie. Należy podkreślić, że to duży sukces, ponieważ w 2017 roku Filmweb poczynił bardzo duże inwestycje w rozwój produktu, ponownie rozszerzając dział UX i zasoby informatyczne portalu - komentuje w sprawozdaniu z działalności Artur Gortych, prezes firmy.
Kierownictwo Filmwebu liczy, że poczynione inwestycje zaowocują w br. poprawą wskaźników odwiedzalności serwisu. - Rok 2017 to rok gwałtownego rozwoju działu produktu. Rozwijania kompetencji z zakresu UX oraz przygotowania projektów, których implementacja (jak np. nowe profile) w roku 2018 ma w założeniu zwiększyć przewagę konkurencyjną Filmwebu nad innymi portalami tematycznymi oraz przełożyć się na wzrosty odwiedzin i czasu spędzanego na portalu przez użytkowników - prognozuje Gortych.
- Jestem przekonany, że inwestycje w rozwój produktu wraz z najwyższą dbałością o jego jakość we wszelkim możliwym aspekcie - od treści redakcyjnych poczynając, poprzez użyteczność, a na estetyce kończąc - pozwolą polepszyć wynik spółki w roku 2018, a także umacniać świadomości marki wśród odbiorców jako wiodącą w tematyce szeroko rozumianej kultury i rozrywki. Co więcej, niezmiennie uważam, że osiągnięte wysokie wyniki oraz zdobyte na polskim rynku doświadczenie pozwolą w przyszłości przeszczepić sukces Filmwebu na inne rynki - dodaje prezes firmy.
100 proc. udziałów Filmwebu ma Izabella Gortych. Jako jedyna właścicielka zdecydowała, żeby cały zysk z ub.r. wypłacić jej w formie dywidendy.
W zarządzie spółki oprócz Artura Gortycha są Krzysztof Michałowski i Paweł Bochenek.
Dołącz do dyskusji: Filmweb miał 15,3 mln zł wpływów i 3,9 mln zł zysku w ub.r. Sprzedaje więcej reklam agencyjnie niż bezpośrednio
Ostatnio jak widzę link do nich w Google, to klikam następny. Filmwebu unikam jak ognia.