Facebook wprowadza hashtagi. “Świetny ruch porządkujący wszystkie dyskusje”
Wprowadzenie hashtagów na Facebooku to świetny ruch, który uporządkuje wszystkie dyskusje użytkowników tego największego na świecie serwisu społecznościowego - pisze Norbert Kilen, strategy director agencji Think Kong.
- Tzw. hashtagi to proste znaczniki, które lata temu zaproponował Twitter. Ich przydatność na pozór może wydawać się dyskusyjna, ale według mnie wniosą dużo ciekawych możliwości. Dodany przez użytkownika lub stronę znacznik będzie działać jako link do kanału z innymi publicznymi treściami na wybrany temat.
To szansa na łatwą identyfikację wszystkich dyskusji oznaczanych w określony sposób. Na pewno od razu będziemy obserwować wiele zjawisk związanych z nowymi możliwościami np. wysyp konkursów opartych na oznaczaniu hashtagami treści. Albo żarty znane użytkownikom Twittera.
Dla wielu marek hashatagi będą też źródłem problemów. Zdarzą się więc na pewno nieprzyjemne sytuacje kreatywnego wykorzystania przez internautów hashtagów nielubianej marki. Najciekawsze będą na pewno nowe możliwości promocyjne.
Jestem przekonany, że pojawienie się hashtagów wcześniej czy później przyniesie nowe rozwiązania pomagające docierać do użytkowników Facebooka – np. promocję firmowych treści na listach oznaczonych postów, promocję hashtagów na listach „najpopularniejszych na Facebooku” i tym podobne.
Autor: Norbert Kilen, strategy director agencji Think Kong.
Dołącz do dyskusji: Facebook wprowadza hashtagi. “Świetny ruch porządkujący wszystkie dyskusje”