Facebook rośnie zdecydowanie wolniej
Reklamowy przychód Facebooka nie wzrośnie w tym roku tak bardzo jak wcześniej zakładali analitycy.
Firma eMarketer prognozuje obecnie, że w bieżącym roku przychód z reklam Facebooka sięgnie 4,23 miliarda dolarów i będzie o 34,1 proc. większy niż w roku 2011. Jeszcze w lutym analitycy szacowali, że będzie to nieco ponad 5 miliardów dolarów (więcej na ten temat).
Do 2014 roku wpływy społecznościowego portalu z reklam mają rosnąć w tempie dwucyfrowym i sięgnąć wówczas 6,81 miliarda dolarów.
eMarketer prognozuje także, że całkowity przychód Facebooka sięgnie w 2012 roku 5,04 miliarda dolarów (w lutym firma prognozowała 6,1 mld USD) i będzie o 35,9 proc. większy niż w roku 2011 (3,7 mld USD). Reklamy mają odpowiadać za 83,9 proc. tej kwoty, w porównaniu do odpowiednio 98 proc., 95 proc. i 85 proc. w latach 2009, 2010 i 2011.
Dołącz do dyskusji: Facebook rośnie zdecydowanie wolniej