Eska.pl liderem serwisów radiowych, RadioZET.pl przed stronami RMF FM (TOP 15)
Wśród serwisów stacji i nadawców radiowych najwięcej użytkowników i odsłon mają Eska.pl i PolskieRadio.pl, natomiast najdłuższy czas korzystania przez internautów notują RMFon.pl i Open.fm. W ciągu roku duży wzrost zasięgu osiągnęło RadioZET.pl, wyprzedzając pod tym względem strony związane z RMF FM i innymi rozgłośniami Grupy RMF.
Serwis Eska.pl (należący do ZPR Media) w grudniu ub.r. odwiedziło 2,45 mln internautów (realnych użytkowników), którzy wykonali w nim 16,25 mln odsłon (w tym 6,53 mln krajowych odsłon mobilnych), a każdy spędził na stronie średnio 28 minut i 23 sekundy - wynika z danych Megapanelu PBI/Gemius. Witryna jest liderem wśród stron stacji i nadawców radiowych pod względem zasięgu, wyprzedzając PolskieRadio.pl o 835,7 tys. użytkowników i 720,4 tys. odsłon.
Po nieco ponad milionie odwiedzających zanotowały RadioZET.pl, RMF.FM i RMF24.pl, a po ponad 10 mln odsłon (oprócz Eska.pl i PolskieRadio.pl) RadioZET.pl, RMF24.pl, RMFon.pl i Open.fm. Ten ostatni miał 10,27 mln odsłon przy 545,2 tys. użytkownikach, co daje 18,8 odsłony na odwiedzającego (wobec 6,6 w przypadku Eska.pl i 9,6 na PolskieRadio.pl).
Z kolei zdecydowanie najdłuższy średni czas spędzany przez użytkowników osiągnęły witryny pozwalające przede wszystkim słuchać różnych stacji i nagrań audycji (co internauci robią zazwyczaj w tle innych aktywności). Na RMFon.pl przeciętny czas korzystania wyniósł 21 godzin i 28:41 minuty, na Open.fm - 12 godzin i 59:42 minuty, na Tuba.pl - 7 godzin i 6:16 minuty, na PolskaStacja.pl - 6 godzin i 48:48 minuty, a na EskaGO.pl - 6 godzin i 19:01 minuty.
Za to na RMFmaxxx.pl przeciętny użytkownik spędził tylko 4:30 minuty, na RMF24.pl - 7:39 minuty, na EskaRock.pl - 8:42 minuty, a na TOKFM.pl -
Na kształt zestawienia duży wpływ mają strategie, jakie nadawcy radiowi przyjęli w internecie. Polskie Radio treści ze wszystkich swoich anten udostępnia w jednym serwisie, natomiast nadawcy prywatni prowadzą wiele stron dotyczących różnych stacji i tematyk. I tak w rankingu znalazły się cztery serwisy należące do Grupy RMF (RMF.FM, RMF24.pl, RMFon.pl, RMFmaxxx.pl), trzy Grupy Radiowej Time wchodzącej w skład ZPR Media (Eska.pl, EskaGO.pl, EskaRock.pl) oraz po dwie Eurozetu (RadioZET.pl i Antyradio.pl) i Grupy Radiowej Agory (TOKFM.pl i Tuba.pl). Na liście są też dwie strony (Open.fm i PolskaStacja.pl) z muzycznymi stacjami internetowymi, kupione w połowie ub.r. przez Grupę Wirtualna Polska.
TOP15 serwisów stacji i nadawców radiowych w grudniu 2015 roku |
|||||
(Megapanel PBI/Gemius) WIRTUALNEMEDIA.PL |
|||||
serwis |
real users |
odsłony ogółem |
krajowe odsłony mobilne |
czas na RU [godz:min:s] |
zasięg |
eska.pl |
2 454 197 |
16 250 063 |
6 530 807 |
00:28:23 |
10,05% |
polskieradio.pl |
1 618 461 |
15 529 644 |
3 290 859 |
00:38:27 |
6,63% |
radiozet.pl |
1 273 997 |
10 453 020 |
3 014 111 |
03:12:30 |
5,22% |
rmf.fm |
1 110 709 |
7 315 782 |
2 018 045 |
00:14:16 |
4,55% |
rmf24.pl |
1 073 048 |
14 620 741 |
6 067 967 |
00:07:39 |
4,39% |
rmfon.pl |
867 375 |
12 053 818 |
1 184 861 |
21:28:41 |
3,55% |
tokfm.pl |
753 832 |
7 691 224 |
1 569 317 |
00:12:19 |
3,09% |
eskago.pl |
603 349 |
3 912 465 |
627 722 |
06:19:01 |
2,47% |
rmfmaxxx.pl |
548 474 |
3 453 196 |
874 254 |
00:04:30 |
2,25% |
open.fm |
545 199 |
10 273 893 |
37 648 |
12:59:42 |
2,23% |
tuba.pl |
279 035 |
2 362 049 |
230 744 |
07:06:16 |
1,14% |
antyradio.pl |
278 130 |
2 027 180 |
475 519 |
03:09:24 |
1,14% |
radiomaryja.pl |
271 901 |
- |
- |
- |
1,11% |
polskastacja.pl |
249 003 |
1 974 552 |
13 288 |
06:48:48 |
1,02% |
eskarock.pl |
224 111 |
796 211 |
236 042 |
00:08:42 |
0,92% |
W ciągu roku Eska.pl zyskała 3,1 proc. zasięgu (wzrost z 9,75 proc. do 10,05 proc.), natomiast liczba odsłon strony zmalała o 532,7 tys. (czyli o 3,2 proc.), a średni czas korzystania przez użytkownika - o 14:06 minuty (33,2 proc.). Natomiast PolskieRadio.pl osiągnęło wzrosty o 17,1 proc. zasięgu i 401 tys. odsłon (32,9 proc. w górę), przy spadku średniego czasu korzystania o 7:17 minuty (czyli 15,9 proc.).
Bardzo dużo zyskało RadioZET.pl: zasięg zwiększył się o 109,6 proc. (z 2,49 proc. do 5,22 proc.), a liczba odsłon - o 4 mln (czyli 61,9 proc.). Dzięki temu serwis wyprzedził pod względem zasięgu strony RMF.FM, RMF24.pl, RMFon.pl, TOKFM.pl i EskaGO.pl. Wśród nich wzrost osiągnęło tylko RMF.FM (o 27,4 proc. zasięgu i 1,52 mln odsłon), natomiast największy spadek zanotowała EskaGO.pl - o 23,3 proc. zasięgu i 1,97 mln odsłon. Przy czym na RadioZET.pl mocno zmalał przeciętny czas spędzany przez użytkownika - z 9 godzin i 16 minut do 3 godzin i 21:30 minuty.
W dalszej części zestawienia duże wzrosty odwiedzalności zanotowały RMFmaxxx.pl (o 38 proc. zasięgu i 50,7 tys. odsłon), Antyradio.pl (o 80,9 proc. zasięgu i 1,09 mln odsłon) i RadioMaryja.pl (o 122 proc. zasięgu). Natomiast sporo ruchu straciły Open.fm (spadek o 17,1 proc. zasięgu i 10,21 mln odsłon), Tuba.pl (o 25,5 proc. zasięgu i 2,7 mln odsłon), PolskaStacja.pl (o 35 proc. zasięgu i 1,58 mln odsłon) i EskaRock.pl (o 38,2 proc. zasięgu i 364,4 tys. odsłon).
Spadki średniego czasu korzystania przez użytkowników zanotowały wszystkie strony w rankingu oprócz TOKFM.pl i PolskaStacja.pl.
Dołącz do dyskusji: Eska.pl liderem serwisów radiowych, RadioZET.pl przed stronami RMF FM (TOP 15)