Ernst & Young rozpoczyna rebranding. Barbara Górska: chcemy ujednolić wizerunek
Firma doradcza Ernst & Young zmieniła z początkiem lipca br. nazwę na EY, wprowadzono także nowe logo. W Polsce rebranding potrwa do końca roku.
Barbara Górska, dyrektor marketingu EY, podkreśla w rozmowie z Wirtualnemedia.pl, że głównym powodem rebrandingu jest potrzeba ujednolicenia komunikacji marki EY w skali globalnej. - Dotychczas w Polsce i na świecie mówiono i pisano o nas w różny sposób. Czasem „Ernst & Young”, czasem „Ernst”, niekiedy „EY” lub „E&Y”. Od 1 lipca br. w komunikacji wewnętrznej oraz zewnętrznej używamy wyłącznie skrótu EY wymawianego w języku angielskim. W tym sensie firma funkcjonować będzie odtąd pod nową, krótszą nazwą. Będziemy używać też zupełnie nowej, całkowicie odświeżonej identyfikacji wizualnej - zmodyfikowaliśmy w tym zakresie cały obszar komunikacji marketingowej - mówi portalowi Wirtualnemedia.pl Górska.
Jako drugi powód wprowadzenia nowej nazwy i logo Barbara Górska podaje potrzebę nadania marce bardziej „nowoczesnego” charakteru. - W myśl zasady „short is the new smart”. Nowe logo EY lepiej wkomponowuje się w nowoczesne kanały komunikacji, jest lepiej widoczne i bardziej czytelne na każdym nośniku i na każdej stronie. Do logo dodany został też symbol graficzny koloru żółtego. Ożywia on naszą komunikację, szczególnie w jej wersji online - mówi nam Barbara Górska.
Do 31 grudnia 2013 z obiegu ma zostać wycofana większość materiałów, które zawierają stare logo. Jednak do tego momentu wciąż może się ono pojawiać - np. na raportach wydanych przed 1 lipca 2013 roku. - Dajemy sobie też trochę czasu na zmiany wizualne w biurach oraz na wymianę oznaczeń. To będzie proces, który potrwa kilka miesięcy, może nawet cały rok. Systematycznie wprowadzimy zmiany we wszystkich rozwiązaniach graficznych zastosowanych w naszych broszurach, raportach, reklamach i wszelkich innych elementach, w których zwykle wykorzystujemy aktualne nasze standardy identyfikacji wizualnej. Mamy nadzieję, że nowa, krótsza nazwa, a także prostsze i nowocześniejsze pozycjonowanie graficzne marki spodoba się odbiorcom - mówi Górska.
- Pierwsze sygnały świadczą o tym, że tak będzie. Zdjęcie budynku przy Rondzie ONZ 1 w Warszawie, w którym jest siedziba naszego biura, zrobiło furorę. Poprzez Twitter rozpowszechnił je szeroko globalny szef EY, a wielu naszych followers przesłało na nasz profil własne wersje zdjęcia. Na zdjęciu jest iluminacja z zapalonych okien, które - w kontraście do innych, ciemnych okien - tworzą napis EY - mówi szefowa marketingu firmy.
Z początkiem lipca br. miały miejsce także zmiany personalne w EY. Mark Weinberger objął funkcję globalnego CEO firmy, zastąpił na tym stanowisku Jima Turleya, który odszedł na emeryturę po 12 latach pełnienia funkcji prezesa i 36 latach pracy w EY.
Dołącz do dyskusji: Ernst & Young rozpoczyna rebranding. Barbara Górska: chcemy ujednolić wizerunek