ElektroEko: kampania edukacyjna w radiu
Jak wynika z badań przeprowadzonych na zlecenie organizacji odzysku ElektroEko 73% Polaków, wbrew obowiązującej od października 2005 roku ustawie o ZSEE, zużytą świetlówkę wyrzuciłoby do zwykłego kosza.
Postawa taka wynika z braku znajomości prawa, jak również z braku wiedzy,że świetlówkę taką można oddać w sklepie, przy zakupie nowej. Kampania edukacyjna ElektroEko, która ma za zadanie przeciwdziałać złym nawykom Polaków, od 4 grudnia 2006 roku prowadzona jest także na antenie radia ZET, radiowej trójki, Tok FM oraz radia internetowego Infor. W spocie radiowym, pojawiającym się w okresach największej słuchalności, komunikowana jest także bezpłatna infolinia ElektroEko o numerze 0 800 000 080, na którą można dzwonić, by uzyskać informacje o swoich prawach i obowiązkach związanych z gospodarowaniem zużytym sprzętem elektrycznym i elektronicznym – w tym także świetlówkami.
„Popularyzacja ustawy o ZSEE oraz praw i obowiązków z niej wynikających, to element niezbędny dla stworzenia w Polsce systemu efektywnego gospodarowania zużytymi źródłami światła” – mówi Grzegorz Skrzypczak, prezes ElektroEko, pierwszej w Polsce organizacji odzysku, którą podjęła się wyedukowania społeczeństwa w tym zakresie. „W tej chwili edukacja, to dla naszej organizacji priorytet, dlatego spoty usłyszeć można w stacjach o ogólnopolskim zasięgu i w czasie antenowym charakteryzującym się dużą słuchalnością” – kontynuuje.
Akcja edukacyjna prowadzona będzie do Świąt Bożego Narodzenia.
Dołącz do dyskusji: ElektroEko: kampania edukacyjna w radiu