Effie 2015: Grand Prix dla Wirtualnej Polski, DDB & Tribal i Starcom firmami roku
W tegorocznej edycji konkursu Effie Awards Grand Prix przyznano za kampanię nowej odsłony portalu Wirtualna Polska. W sumie wyróżniono 49 kampanii w 20 kategoriach, rozdając dziewięć 9 Złotych Effie. Najbardziej nagrodzoną agencją została DDB & Tribal, a domem mediowym - Starcom MediaVest Group.
Grand Prix za kampanię Wirtualnej Polski pod hasłem „#DziejesiewPolsce” otrzymały firmy Scholz & Friends (odpowiadająca za kreację reklam), ZenithOptimedia Group (planowanie i zakup mediów) i BNA (przygotowanie nowej identyfikacji wizualnej portalu). Kampania była prowadzona w dwóch etapach: przede wszystkim jesienią ub.r., a potem na początku br. Promowała nowy wizerunek i stronę główną Wirtualnej Polski.
- Ostatnie lata były w Polsce okresem wspaniałym, ale i pełnym skrajnych emocji. Nawiązując do budującego się poczucia dumy nas wszystkich z nas samych, zupełnie nowe medium postawiło na zupełnie nową odsłonę. Bardzo odważna kampania, a czasami wręcz ryzykowna, na światowym poziomie i będąca naprawdę nowym otwarciem. Zmieniła i odświeżyła markę - dała jej nowe życie. To też pierwsze tak widoczne wyróżnienie dla świata nowych technologii i nowych mediów - uzasadniło jury nagrodę dla kampanii Wirtualnej Polski.
W Effie Awards przyznano też dziewięć Złotych Effie: za kampanie „Albo realizujemy, albo snujemy” ING Banku Śląskiego (przygotowaną przez Brain, Lowe Media i Gong), „Smutny Autobus” (autorstwa K2, dla Centralnego Ośrodka Informatyki), „Trolle” promujące masło Finuu (Starcom, touchideas i PZL dla ZT Kruszwica), „Rio 2” (Vizeum i Posterscope Poland dla Imperial Cinepix), „Wybory” piwa Żywiec (DDB & Ttribal, Gong, Men at Work i Mediavest dla Grupy Żywiec), „IKEA Metod - Kuchnia na Twoją miarę” (MEC, Grey Worldwide Warszawa, K2 i Kalicińscy.com dla IKEA Retail), Nowy sposób sprzedaży win w małych sklepach pod marką Faktoria Win” (Dragon Rouge, Sztengreber i Futu Creative dla Eurocash), „W kuchni z Wedlem” (OMD i Grandes Kochonos dla Lotte Wedel) oraz „Zostań bohaterem w swoim domu” (Brain, Engine, Mediacom Warszawa i Starcom dla Leroy Merlin).
Ogółem w konkursie nagrodzono 49 kampanii w 20 kategoriach. Wśród agencji najwięcej nagród i nominacji otrzymała DDB & Tribal, a wśród domów mediowych - Starcom.
Najbardziej nagrodzone firmy marketingowe w Effie Awards 2015 | |
agencja | pkt |
DDB & Tribal | 28 |
Brain | 26 |
Gong (Group One) | 26 |
Grandes Kochonos | 26 |
K2 | 24 |
Grey (Grey Group Poland) | 18 |
Saatchi & Saatchi Poland | 18 |
Ogilvy & Mather | 14 |
PZL | 14 |
Engine | 14 |
| |
dom mediowy | pkt |
Starcom (SMG) | 52 |
MEC | 34 |
Mediacom Warszawa | 34 |
ZenithOptimedia Group | 26 |
Mediavest (SMG) | 18 |
Starlink (SMG) | 16 |
Universal McCann | 14 |
Lowe Media | 12 |
Maxus | 12 |
OMD | 12 |
Vizeum | 12 |
Do tegorocznej edycji Effie Awards agencje komunikacji marketingowej i reklamodawcy zgłosili 171 kampanii w 21 kategoriach. Prace oceniało 80-osobowe jury, podzielone na sześć grup jurorskich, pod przewodnictwem Sebastiana Mikosza. Zgłoszeniom przyznawano punkty w czterech obszarach wymaganych do oceny efektywności kampanii: wyzwanie strategiczne i przyjęte cele, idea komunikacyjna, rozwinięcie idei w działania reklamowe oraz efekty komunikacji.
NAGRODY W EFFIE AWARDS 2015 | ||||
ARTYKUŁY NIEŻYWNOŚCIOWE | ||||
LP. | ZGŁASZAJĄCY | KLIENT | TYTUŁ KAMPANII | PRODUKT |
BRĄZ | ||||
1 | TBWA\, ZenithOptimedia Group | L'Oreal Polska | Pielęgnacja korygująca dzienne starzenie skóry | Vichy Liftactiv Supreme |
BANKOWOŚĆ | ||||
LP. | ZGŁASZAJĄCY | KLIENT | TYTUŁ KAMPANII | PRODUKT |
ZŁOTO | ||||
1 | Brain, LOWE Media, GONG (Group One) | ING Bank Śląski | Albo realizujemy, albo snujemy | ING Bank Śląski |
BRĄZ | ||||
2 | DDB&tribal, Universal McCann, Value Media (Group One), OS3 | PKO Bank Polski | Kamień z serca | Przejrzysta karta kredytowa |
3 | Grey Worldwide Warszawa (Grey Group), Mindshare Polska | mBank | Przełomy | mBank |
4 | Brain, LOWE Media, GONG (Group One) | ING Bank Śląski | Liczą się ludzie | ING Bank Śląski |
BUSINESS-TO-BUSINESS | ||||
LP. | ZGŁASZAJĄCY | KLIENT | TYTUŁ KAMPANII | PRODUKT |
SREBRO | ||||
1 | DDB&tribal, Universal McCann | PKO Bank Polski | Korporacje | PKO Bank Polski |
2 | MediaCom Warszawa, Grandes Kochonos | Play | Play dla Firm | Play dla Firm |
DOBRA KONSUMENCKIE | ||||
LP. | ZGŁASZAJĄCY | KLIENT | TYTUŁ KAMPANII | PRODUKT |
SREBRO | ||||
1 | Leo Burnett Warszawa, Starcom Mediavest Group - Starcom | Samsung Electronics Polska | Spisany na sukces | Samsung |
BRĄZ | ||||
2 | Ogilvy & Mather, Carat | Philips Polska | Philips Lumea 2014 | Philips Lumea |
3 | Maxus | De’Longhi Polska | Kenwood Cooking Chef | Kenwood Cooking Chef |
E-COMMERCE / E-SERVICES | ||||
LP. | ZGŁASZAJĄCY | KLIENT | TYTUŁ KAMPANII | PRODUKT |
SREBRO | ||||
1 | Primus | Leroy Merlin | Leroy Merlin - Bohater e-commerce’u | Leroy Merlin |
BRĄZ | ||||
2 | Ars Thanea, Starcom Mediavest Group - Starcom | docplanner.com | ZnanyLekarz.pl - umów wizytę przez Internet | ZnanyLekarz.pl |
KAMPANIE DOTYCZĄCE EDUKACJI SPOŁECZNEJ, KAMPANIE CSR | ||||
LP. | ZGŁASZAJĄCY | KLIENT | TYTUŁ KAMPANII | PRODUKT |
ZŁOTO | ||||
1 | K2 | Centralny Ośrodek Informatyki | Smutny Autobus | Bezpiecznyautobus.gov.pl |
SREBRO | ||||
2 | Young & Rubicam Poland, MediaCom Warszawa | Danone | Podziel się posiłkiem | Podziel się posiłkiem |
BRĄZ | ||||
3 | 180heartbeats + JUNG v. MATT, MEC | Social Wolves | Zwolnieni z teorii | Zwolnieni z teorii |
LAUNCH | ||||
LP. | ZGŁASZAJĄCY | KLIENT | TYTUŁ KAMPANII | PRODUKT |
ZŁOTO | ||||
1 | Starcom Mediavest Group - Starcom, touchideas., PZL | ZT Kruszwica | Trolle | Finuu |
SREBRO | ||||
2 | Brandy Design, Grandes Kochonos | AMBRA | Cydr Lubelski. Prosto z jabłka | Cydr Lubelski |
BRĄZ | ||||
3 | Just, Artegence, MediaCom Warszawa | Teva Pharmaceuticals Polska | neoFuragina - działa od 1. dnia | neoFuragina |
1 2
Dołącz do dyskusji: Effie 2015: Grand Prix dla Wirtualnej Polski, DDB & Tribal i Starcom firmami roku
A gdzie się podział Pan Stępniewski i jego mocarstwowe plany ?:)
Najmniejsza agencja z grupy zdobyła nagrody a ponoć takie wspaniałe agencje kreatywne co ?
Gdzieś się zapodziały czy to może nieistotny konkurs dla nich…?:)