eBilet Polska: wpływy wzrosły ze 136,2 do 150 mln zł, a zysk z 870 tys. do 1,23 mln zł
W ub.r. firma eBilet Polska, dystrybuująca bilety na wydarzenia kulturalne, rozrywkowe i sportowe, zanotowała wzrost wpływów sprzedażowych o 10,3 proc. do 150,19 mln zł oraz zysku netto z 870,5 tys. zł do 1,23 mln zł.
eBilet Polska sprzedaje bilety w swoim serwisie eBilet.pl, a także współpracuje ze sieciami stacjonarnych punktów sprzedaży (m.in. Empik i Media Markt) oraz różnymi witrynami internetowymi. W sprawozdaniu złożonym w KRS firma opisuje, że realizuje kompleksową obsługę transakcji internetowych związanych ze sprzedażą biletów i obsługą klienta, a także działania z zakresu marketingu, logistyki oraz obsługi imprez.
W ub.r. eBilet Polska rozszerzał współpracę z organizatorami imprez rozrywkowych (zaczął współpracę m.in. z firmą Live Nation organizującą trasy koncertowe). Największe wydarzenia, na które dystrybuował bilety, to Mistrzostwa Europy siatkarzy, Open’er Festival i The World Games i gala GSW na PGE Narodowym.
Zysk ze sprzedaży minimalnie w górę
Koszty operacyjne eBilet Polska w ub.r. wyniosły 147,11 mln zł, co wobec 133,14 mln zł rok wcześniej oznacza wzrost o 10,5 proc. Zdecydowanie najwięcej firma wydaje na usługi obce - nakłady w tym zakresie wzrosły ze 129,35 do 142,31 mln zł.
Z kole wydatki na wynagrodzenia poszły w górę z 2,72 do 3,37 mln zł. W firmie było zatrudnionych 33 pracowników.
Zysk firmy ze sprzedaży wzrósł nieznacznie - z 3,04 do 3,08 mln zł. Mocno zmalały natomiast koszty aktualizacji wartości aktywów niefinansowych (ze 170,9 do 31 tys. zł), a wzrosły wpływy z odsetek (z 55,4 do 101 tys. zł). W efekcie zysk brutto spółki zwiększył się z 1,52 do 1,94 mln zł, a zysk netto - z 870,5 do 1,23 mln zł.
Jedynym udziałowcem eBilet Polska jest cypryjska spółka Bola Investments Limited. Z zeszłorocznego zysku 527,6 tys. zł przeznaczono na pokrycie strat z wcześniejszych lat, a 706,1 tys. zł na dywidendę.
eBilet zauważa konkurencję ze strony Ticketmaster
W dokumentach eBilet Polska złożonych w KRS wśród czynników ryzyka wymieniono rosnącą konkurencją. Firma zwróciła uwagę, że w 2014 roku działalność w Polsce zaczął koncern biletowy Ticketmaster (powiązany kapitałowo z Live Nation), który w ub.r. przejął trzecią pod względem wielkości spółkę na naszym rynku biletowym spółkę Ticketpro.
- Jednocześnie powstało wiele małych firm biletowych obsługujących sprzedaż biletów na mniejsze wydarzenia - zaznaczono w sprawozdaniu eBiletu.
Dołącz do dyskusji: eBilet Polska: wpływy wzrosły ze 136,2 do 150 mln zł, a zysk z 870 tys. do 1,23 mln zł