E-Kiosk ze wzrostem wpływów o 8 proc. i 959 tys. zł zysku netto
W pierwszym kwartale br. spółka E-Kiosk (jej większościowym akcjonariuszem jest Gremi Media, wydawca „Rzeczpospolitej” i „Parkietu”) osiągnęła wzrost przychodów sprzedażowych o 8,3 proc. do 3,12 mln zł i zysku netto z 802 do 959 tys. zł.
Wszystkie przychody sprzedażowe E-Kiosku pochodzą z transakcji gotówkowych. Do firmy należą platformy eKiosk.pl, eGazety.pl i Nexto.pl z prasą cyfrową i ebookami oraz agencja marketingowa eContentLAB.pl.
W sprawozdaniu firma wylicza, że w zeszły kwartale podpisała nowe kontrakty z KGHM i Narodowym Centrum Badań i Rozwoju oraz rozszerzyła współpracę z Orlenem. Jednocześnie rozwijała nową odsłonę aplikacji Nexto.pl oraz sklepu internetowego do sprzedaży oprogramowania dla firm.
Koszty sprzedaży poniesiony przez E-Kiosk zmalał rok do roku z 1,3 do 1,24 mln zł, koszty ogólnego zarządu wzrosły z 417 do 488 tys. zł, a koszty własne sprzedaży tak jak przed rokiem wynosiły 312 tys. zł.
- W 2021 roku naszym celem jest utrzymanie nowych czytelników, którzy zdecydowali się na treści cyfrowe wskutek ograniczeń spowodowanych wybuchem pandemii a także ciągłe pozyskiwanie nowych odbiorców. W tym celu udoskonalamy naszą ofertę i kanały dystrybucji - podkreśla Łukasz Piela, prezes E-Kiosku.
- To przy konsekwentnym stosowaniu wypracowanych w ostatnich latach standardów w zakresie dyscypliny finansowej powinno pozwolić nam na kolejne wzrosty. Wyniki pierwszego kwartału pokazują, że idziemy w dobrym kierunku - komentuje.
Skorygowany zysk EBITDA spółki zwiększył się z 876 tys. zł do 1,16 mln zł, zysk brutto - z 860 tys. zł do 1,09 mln zł, a zysk netto - z 802 do 959 tys. zł.
Do Gremi Media należy 78,15 proc. akcji E-Kiosku. W zeszły piątek na koniec sesji kurs firmy wynosił 2,10 zł, co przekłada się na kapitalizację w wysokości 38,99 mln zł.
Dołącz do dyskusji: E-Kiosk ze wzrostem wpływów o 8 proc. i 959 tys. zł zysku netto