SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Akcja #DzienSzpilek zdobyła poklask w mediach

60 proc. artykułów w internecie poświęconych akcji #DzieńSzpilek butiku Moliera 2 miało pozytywny wydźwięk - podaje Instytut Monitorowania Mediów IMM. Ekwiwalent reklamowy kampanii wyniósł prawie milion złotych.

Akcja charytatywno-promocyjna #DzieńSzpilek już po raz drugi została zorganizowana przez butik Moliera 2 z Warszawy, sprzedający produkty premium.

Kampania polegała na tym, że butik zobowiązał się przekazać po 2 złote na rzecz Fundacji Na Ratunek Dzieciom z Chorobą Nowotworową (Przylądek Nadziei) za każde zdjęcie w szpilkach lub samych szpilek. Fotografie należało zamieścić na Facebooku lub Instagramie z hasztagiem #DzieńSzpilek w dniu 25 września (piątek).

W poniedziałek na łamach Wirtualneemdia.pl poinformowaliśmy, że butik Moliera 2 w efekcie akcji #DzieńSzpilek przekazał Fundacji Na Ratunek Dzieciom z Chorobą Nowotworową 223,8 tys. zł.

- Nasza firma przygotowała raport na podstawie danych z Unamo Monitoring Social media i ustaliła, że w dniu 25.09.2020 roku pomiędzy godziną 00:00, a 23:59 zostały użyte 111 902 hashtagi z profili publicznych, przez różnych użytkowników, które zawierały zdjęcie. Aż 60 511 wzmianek było opublikowanych w dniu 26.09.2020 roku. Kryteriami były: publiczny charakter profilu, zdjęcie oraz oznaczenie hashtagu akcji - opisał proces podsumowania akcji Krystian Trzebiński, head of new business development w Unamo, firmie podliczającej dla Moliera 2 efekty akcji.

IMM: o #DniuSzpilek media w większości pozytywnie

Efekty mediowe kampanii #DzieńSzpilek podliczył Instytut Monitorowania Mediów. Z analizy wynika, że w samych portalach internetowych w okresie od 25 września do 2 października br. o akcji charytatywnej organizowanej przez butik Moliera2 pojawiło się aż 353 publikacji. Ich łączne dotarcie wyniosło 1,8 mln potencjalnych kontaktów, kwota ekwiwalentu reklamowego (AVE) to prawie milion złotych, a pozytywny wydźwięk treści utrzymał się aż w 60% wszystkich artykułów.

Ponad 64 proc. materiałów w portalach internetowych dotyczących Dnia Szpilek było pozytywnych, a co czwarty był neutralny. W publikacjach podkreślano myśl przewodnią akcji i zachęcano do jej wsparcia. Co dziesiąty materiał był wobec kampanii krytyczny. Zarzuty dotyczyły promowania marki na szkodzie innych, czy też kwoty 2 zł, którą sklep miałby przekazać za każde poprawne oznaczenie, co według niektórych nie było proporcjonalne do zarobków generowanych przez firmę. Komentowano również rygorystyczny regulamin inicjatywy - opisuje IMM.

Mieszane oceny akcji #DzienSzpilek

Część internautów oraz ekspertów krytykowało akcję #DzienSzpilek. dziennikarz i bloger modowy Michał Zaczyński stwierdził wprost, że nie przekonuje go Ogólnopolski Dzień Szpilek, bo jest akcją marketingową, „a chore dzieci przynętą”. Przyznał, że nie wie co chore dzieci mogą mieć wspólnego ze szpilkami.

Specjaliści od wizerunku na łamach Wirtualnemedia.pl zastanawiali się nad faktycznym celem kampanii - czy była nim chęć pomocy, czy jednak promocja marki butiku relatywnie niewielkim kosztem.

Dołącz do dyskusji: Akcja #DzienSzpilek zdobyła poklask w mediach

2 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
dlg
Bronią akcji, która spotkała się raczej z zażenowaniem u zwykłych ludzi i prawie nic nie dała marce, bo mało kto kojarzył akcję z marką. A fachowcy chwalą
odpowiedź
User
Ekta
Przecież to PRowy bubel roku.
Jeżdżenie na nieszczęściu innych
odpowiedź