Dyskonty wygrywają walkę o polskiego klienta. Liderami Biedronka i Lidl
Sieci dyskontowe będą zwycięzcami walki o portfele polskich konsumentów w najbliższych latach - wynika z prognoz firmy PMR dla rynku detalicznego w Polsce 2020-2024.W ciągu najbliższych czterech lat ich udziały rynkowe wzrosną o 5 proc. Małe sklepy, hiper- i supermarkety stracą na rzecz sieci Biedronka, Lidl, Aldi i Netto - szacuje PMR.
Według danych firmy PMR opracowanych przez analityków Grupy Eurocash, na koniec ubiegłego roku sieci dyskontowe Biedronka, Lidl, Netto i Aldi miały 29,5 proc. udziałów w rynku FMCG, na koniec 2024 r. udziały te mają wzrosnąć do 34,5 proc.
19,7 proc. rynku mają w udziale małe sklepy spożywcze (19,7 proc.), zaś małe supermarkety posiadają udziały na poziomie 14,7 proc. W 2024 r. mały format straci niemal 3 proc. swoich udziałów, zaś małe supermarkety urosną o ponad 2 proc.
Sklepy convenience, w ramach których działa m.in. sieć sklepów Żabka zwiększy udziały w rynku z 8,2 do 9,2 proc. w 2024 r.
Spadnie udział sklepów wielkopowierzchniowych
PMR szacuje, że udział sieci hipermarketów (Auchan, Tesco, E.Leclerc, Carrefour) w ciągu najbliższych czterech lat spadnie z 10,5 proc. w 2020 r. do 8,4 proc. w roku 2024. W badanym okresie, udział supermarketów wzrośnie z 2,5 proc. do 8,4 proc.
Udziały rynkowe tzw. „alternatywnych kanałów” sprzedaży spadną z 9,3 proc. w tym roku do 7,1 proc. w roku 2024.
Sklepy zlokalizowane przy stacjach benzynowych (Orlen, Shell, BP, Moya, Circle K, itd.) utrzymają w ciągu czterech najbliższych lat udziały w rynku na poziomie 2,2 proc. udziałów.
Dołącz do dyskusji: Dyskonty wygrywają walkę o polskiego klienta. Liderami Biedronka i Lidl