Duże zmiany w regionalnym czytelnictwie dzienników. Nowi liderzy w siedmiu województwach
W siedmiu województwach zmienili się liderzy czytelnictwa dzienników w okresie od kwietnia do września 2015 roku względem analogicznego okresu rok wcześniej - wynika z badania PBC opracowanego przez portal Wirtualnemedia.pl.
Z czwartego na pierwsze miejsce w województwie dolnośląskim awansował „Fakt” (Ringier Axel Springer Polska), podczas gdy w tym samym okresie rok wcześniej najchętniej czytana była „Gazeta Wyborcza” (Agora). „Fakt” zanotował wzrost wskaźnika czytelnictwa o 5,20 pkt. proc. do 15,13 proc., a „Gazeta Wyborcza” w okresie od kwietnia do września 2015 roku miała wynik na poziomie 10,35 proc., po spadku o 1,26 pkt. proc.
>>> Przeglądaj okładki gazet i magazynów w naszym dziale Jedynki
Na pierwsze miejsce (z czwartego) w województwie lubelskim awansowała „Gazeta Wyborcza” (Agora), która zanotowała wzrost wskaźnika czytelnictwa o 2,69 pkt. proc. do 10,67 proc. W analogicznym okresie rok wcześniej najchętniej czytany był „Dziennik Wschodni” (Corner Media), który w fali kwiecień - wrzesień 2015 nie został ujęty w badaniu. Jego wynik wyniósł wówczas 10,90 proc.
W województwie łódzkim nowym liderem czytelnictwa został „Express Ilustrowany” (Polska Press Grupa). Wskaźnik czytelnictwa tego dziennika względem analogicznego okresu rok wcześniej zwiększył się o 2,73 pkt. proc. i wyniósł 20,58 proc. Natomiast czytelnictwo będącego liderem rok temu „Dziennika Łódzkiego” (Polska Press Grupa) zmniejszyło się o 2,72 pkt. proc. do 17,13 proc.
W Małopolsce z trzeciego na pierwsze miejsce awansował „Dziennik Polski” (Polska Press), podczas gdy w tym samym okresie rok wcześniej najchętniej czytany był „Fakt”. „Dziennik Polski” zanotował jednak spadek wskaźnika czytelnictwa o 0,21 pkt. proc. do 9,15 proc., a wynik „Faktu” w badanym okresie uplasował się na poziomie 7,76 proc., po stracie o 4,46 pkt. proc.
Najchętniej czytanym dziennikiem w województwie mazowieckim została „Gazeta Wyborcza”. Wskaźnik czytelnictwa tego dziennika względem analogicznego okresu rok wcześniej jednak zmniejszył się o 3,08 pkt. proc. i wyniósł 10,51 proc. Natomiast czytelnictwo będącego liderem rok temu „Faktu” zmniejszyło się o 7,21 pkt. proc. do 7,99 proc.
W województwie pomorskim nowym liderem czytelnictwa został „Dziennik Bałtycki” (Polska Press Grupa). Wskaźnik czytelnictwa tego dziennika względem analogicznego okresu rok wcześniej zwiększył się o 2,22 pkt. proc. i wyniósł 16,63 proc. Natomiast czytelnictwo będącego liderem rok temu „Faktu” zmniejszyło się o 4,20 pkt. proc. do 10,89 proc.
Najchętniej czytanym dziennikiem w województwie warmińsko-mazurskim również został „Fakt” (awansował on z trzeciej lokaty). Wskaźnik czytelnictwa tego dziennika względem analogicznego okresu rok wcześniej zwiększył się o 3,30 pkt. proc. i wyniósł 6,58 proc. Natomiast tytuł „Gazeta Olsztyńska / Dziennik Elbląski” (Edytor) w najnowszej fali nie został uwzględniony w badaniu, a jego wynik w fali kwiecień - wrzesień 2014 wyniósł 14,53 proc. (wówczas tytuł ten był liderem).
Dolnośląskie | Grupa: 15 - 75 lat (N = 759) | Grupa: 16 - 59 lat (N = 556) |
Procent respondentów | ||
Fakt | 15,13% | 13,48% |
Polska Gazeta Wrocławska | 12,60% | 12,12% |
Gazeta Wyborcza | 10,35% | 11,25% |
Metro | 5,18% | 4,82% |
Super Express | 4,39% | 3,04% |
Nasze Miasto | 3,48% | 3,68% |
Dziennik Gazeta Prawna | 2,08% | 2,56% |
Przegląd Sportowy | 1,84% | 1,88% |
Puls Biznesu | 1,51% | 1,78% |
Rzeczpospolita | 1,46% | 1,79% |
Gazeta Lubuska | 0,28% | 0,38% |
Parkiet Gazeta Giełdy | 0,07% | 0,09% |
Wirtualnemedia.pl | ||
Kujawsko-pomorskie | Grupa: 15 - 75 lat (N = 544) | Grupa: 16 - 59 lat (N = 461) |
Procent respondentów | ||
Gazeta Pomorska | 20,67% | 21,75% |
Fakt | 10,18% | 9,69% |
Gazeta Wyborcza | 8,93% | 9,72% |
Express Bydgoski | 5,07% | 5,34% |
Super Express | 5,06% | 4,90% |
Przegląd Sportowy | 4,08% | 4,41% |
Nowości – Dziennik Toruński | 3,53% | 3,52% |
Rzeczpospolita | 1,92% | 2,21% |
Metro | 1,81% | 2,00% |
Dziennik Gazeta Prawna | 1,56% | 1,84% |
Puls Biznesu | 0,06% | 0,07% |
Wirtualnemedia.pl | ||
Lubelskie | Grupa: 15 - 75 lat (N = 572) | Grupa: 16 - 59 lat (N = 435) |
Procent respondentów | ||
Gazeta Wyborcza | 10,67% | 8,26% |
Fakt | 10,61% | 9,52% |
Super Express | 6,67% | 6,90% |
Polska Kurier Lubelski | 5,96% | 5,19% |
Przegląd Sportowy | 2,94% | 3,16% |
Dziennik Gazeta Prawna | 1,66% | 1,85% |
Rzeczpospolita | 1,14% | 1,49% |
Nasze Miasto | 0,60% | 0,79% |
Parkiet Gazeta Giełdy | 0,34% | 0,45% |
Metro | 0,22% | 0,29% |
Puls Biznesu | 0,15% | 0,20% |
Wirtualnemedia.pl | ||
Lubuskie | Grupa: 15 - 75 lat (N = 268) | Grupa: 16 - 59 lat (N = 201) |
Procent respondentów | ||
Gazeta Lubuska | 33,21% | 27,67% |
Fakt | 10,68% | 7,81% |
Gazeta Wyborcza | 5,00% | 4,65% |
Przegląd Sportowy | 3,84% | 3,67% |
Super Express | 2,80% | 2,30% |
Rzeczpospolita | 1,94% | 1,52% |
Nasze Miasto | 1,49% | 0,23% |
Dziennik Gazeta Prawna | 0,97% | 1,30% |
Metro | 0,26% | 0,17% |
Wirtualnemedia.pl | ||
Łódzkie | Grupa: 15 - 75 lat (N = 659) | Grupa: 16 - 59 lat (N = 504) |
Procent respondentów | ||
Express Ilustrowany | 20,58% | 18,40% |
Polska Dziennik Łódzki | 17,13% | 17,01% |
Gazeta Wyborcza | 7,33% | 6,95% |
Fakt | 6,79% | 6,43% |
Przegląd Sportowy | 4,86% | 5,86% |
Nasze Miasto | 4,22% | 4,79% |
Metro | 4,10% | 4,79% |
Super Express | 2,75% | 1,66% |
Dziennik Gazeta Prawna | 1,08% | 1,41% |
Rzeczpospolita | 0,80% | 0,94% |
Parkiet Gazeta Giełdy | 0,33% | 0,43% |
Wirtualnemedia.pl | ||
Małopolskie | Grupa: 15 - 75 lat (N = 870) | Grupa: 16 - 59 lat (N = 652) |
Procent respondentów | ||
Dziennik Polski | 9,15% | 8,38% |
Gazeta Wyborcza | 8,49% | 9,84% |
Polska Gazeta Krakowska | 8,24% | 8,35% |
Fakt | 7,76% | 7,06% |
Metro | 3,78% | 3,97% |
Super Express | 2,74% | 2,84% |
Dziennik Gazeta Prawna | 2,06% | 2,75% |
Przegląd Sportowy | 1,86% | 2,06% |
Rzeczpospolita | 1,86% | 2,33% |
Nasze Miasto | 1,18% | 1,29% |
Sport | 0,25% | 0,15% |
Puls Biznesu | 0,14% | 0,19% |
Parkiet Gazeta Giełdy | 0,11% | 0,15% |
Wirtualnemedia.pl | ||
Mazowieckie | Grupa: 15 - 75 lat (N = 1 358) | Grupa: 16 - 59 lat (N = 1 135) |
Procent respondentów | ||
Gazeta Wyborcza | 10,51% | 10,81% |
Fakt | 7,99% | 7,42% |
Przegląd Sportowy | 7,08% | 7,25% |
Super Express | 5,13% | 4,78% |
Metro | 4,94% | 4,27% |
Dziennik Gazeta Prawna | 3,42% | 3,64% |
Echo Dnia | 2,38% | 2,33% |
Rzeczpospolita | 2,10% | 1,91% |
Nasze Miasto | 0,43% | 0,28% |
Polska Dziennik Łódzki | 0,18% | 0,10% |
Puls Biznesu | 0,13% | 0,08% |
Parkiet Gazeta Giełdy | 0,04% | 0,05% |
Wirtualnemedia.pl | ||
Opolskie | Grupa: 15 - 75 lat (N = 266) | Grupa: 16 - 59 lat (N = 214) |
Procent respondentów | ||
Nowa Trybuna Opolska | 15,76% | 15,79% |
Gazeta Wyborcza | 9,84% | 11,69% |
Fakt | 9,35% | 8,01% |
Super Express | 3,54% | 1,92% |
Rzeczpospolita | 3,47% | 3,57% |
Sport | 3,05% | 3,79% |
Dziennik Gazeta Prawna | 2,41% | 2,99% |
Przegląd Sportowy | 2,16% | 2,68% |
Polska Dziennik Zachodni | 1,51% | 0,77% |
Puls Biznesu | 0,27% | 0,33% |
Nasze Miasto | 0,09% | 0,11% |
Metro | 0,08% | 0,10% |
1 2
Dołącz do dyskusji: Duże zmiany w regionalnym czytelnictwie dzienników. Nowi liderzy w siedmiu województwach