Droższe reklamy w Grupie RMF, w RMF FM za 7 tys. zł
Grupa RMF ogłosiła wiosenne cenniki reklamowe swoich stacji RMF FM, RMF Maxxx i RMF Classic oraz grupujących je pakietów. W każdym ceny wzrosły o ok. 4,5 proc., a w RMF FM przeciętna reklama kosztuje już ponad 7 tys. zł.
W nowym cenniku RMF FM niezmiennie najdroższe są spoty nadawane od środy do piątku w godz. 8-10. Za wyemitowanie wtedy reklamy trzeba zapłacić obecnie 23,7 tys. zł, o 800 zł więcej niż poprzednio (wszystkie kwoty w tekście to ceny netto spotów 30-sekundowych).
W sieci RMF Maxxx i Radiu Gra najwięcej kosztują spoty w paśmie popołudniowym (godz. 16-18) od środy do piątku - 3,97 tys. zł, o 220 zł więcej niż ostatnio, natomiast w RMF Classic też od środy do piątku, ale w godz. 7-10 - ich cena wynosi 1,78 tys. zł (wzrost o 100 zł).
Ogółem w RMF FM reklamy drożeją średnio o 4,6 proc., a w 23 stacjach RMF Maxxx i RMF Classic - o 4,4 proc. W RMF FM przeciętna reklama kosztuje już 7 162 zł, o 315 zł więcej niż poprzednio.
W konsekwencji rosną też ceny reklam w pakietach obejmujących te rozgłośnie: w RMF 3D o 4,5 proc., a w RMF na Maxxxa i RMF z Klasą - o 4,6 proc.
Grupa RMF uzasadnia te podwyżki rosnącą słuchalnością swoich stacji. Według badania Radio Track, w ostatnim kwartale ub.r. udział RMF FM w rynku wyniósł 23,5 proc., a RMF Classic - 1 proc. (zobacz szczegółowe dane), natomiast RMF Maxxx zanotowała 3,2 proc. udziału (zobacz wyniki wszystkich sieci radiowych).
Nowe cenniki Grupy RMF dotyczą okresu od 3 marca do 29 kwietnia br.
>>> RMF FM liderem rynku radiowego w 2013 r, w dół Jedynka i Trójka
Dołącz do dyskusji: Droższe reklamy w Grupie RMF, w RMF FM za 7 tys. zł
http://www.wirtualnemedia.pl/artykul/duzy-spadek-rmf-fm-w-iv-kwartale-2013-roku-trojka-z-najwiekszym-wzrostem