Dobry kwartał Omnicom, większe przychody
W drugim kwartale bieżącego roku gigant rynku reklamowego, Omnicom, zanotował 3,7 procenta wzrostu w zysku operacyjnym i 2,8 procenta wzrostu dochodów.
Kwartalne obroty firmy wyniosły 3,56 miliarda dolarów co oznacza poprawę o 2,1 procenta w porównaniu z analogicznym okresem rok wcześniej. Dobre wyniki kwartalne Omnicom zawdzięcza przede wszystkim zyskom z rynku amerykańskiego, zapewniającego reklamowemu gigantowi 52,2 procenta przychodów oraz dochodowi z rozwijających się rynków – tureckiego i rosyjskiego.
Słabiej Omnicom radził sobie w Europie. W strefie euro firma zanotowała 12,9-procentowy spadek przychodu w porównaniu z drugim kwartałem ubiegłego roku. Związane jest to przede wszystkim z kryzysem finansowym. Właśnie niepewna gospodarka europejska może być czynnikiem, który zadecyduje o słabszej drugiej połowie roku dla Omicomu. John Wren, CEO firmy, pozostaje jednak optymistą.
- Z umiarkowanym optymizmem patrzymy na kolejne pół roku, choć zdajemy sobie sprawę z zagrożeń. Europa cały czas zwalnia, stąd działamy w ciągłej niepewności. - powiedział Wren.
Dołącz do dyskusji: Dobry kwartał Omnicom, większe przychody