„Do Rzeczy” i „Wprost” na razie nie podniosą ceny
Tygodniki „Do Rzeczy” (Orle Pióro) oraz „Wprost” (AWR Wprost) na razie nie zdrożeją. PMPG Polskie Media, spółka kontrolująca ich wydawców, nie wyklucza jednak takich kroków w przyszłości. Niedawno ceny podniosły inne tygodniki opinii: „Newsweek Polska” i „Sieci”.
Większościowym udziałowcem spółek Orle Pióro i AWR Wprost, wydających odpowiednio tygodnik „Do Rzeczy” i tygodnik „Wprost”, jest grupa PMPG Polskie Media.
- Analizujemy rynek na bieżąco. Obserwujemy zmiany konkurencji i na tej podstawie decydujemy, czy i kiedy dokonać korekty – mówi Michał Lisiecki, większościowy akcjonariusz i członek rady nadzorczej PMPG. - Na tę chwilę nie mamy zaplanowanej zmiany, ale z pewnością jest to stały punkt analizy zespołu finansowego – dodaje.
Cena egzemplarzowa „Do Rzeczy” na początku ub.r. wzrosła z 7,90 zł do 8,90 zł, a trzy miesiące później do 9,90 zł. „Wprost”, który od marca 2020 roku ukazuje się wyłącznie w wersji cyfrowej, kosztuje 10 zł.
W tym tygodniu cena egzemplarzowa tygodnika „Newsweek Polska” wzrosła z 9,90 zł do 11,90 zł. Podrożały też „Sieci” - z 7,90 zł do 8,90 zł.
W pierwszej połowie stycznia z 9,90 do 11,90 zł podrożała „Polityka”. „Do tej podwyżki zmuszają nas stale rosnące koszty wydawnicze, w tym zwłaszcza - szybujące już od ponad roku ceny papieru wykorzystywanego do produkcji tygodnika, koszty usługi druku oraz wyższe opłaty za dystrybucję. Nasze kostki domina zostały - podobnie jak u wielu innych producentów i dostawców w różnych segmentach rynku - poprzewracane przez wojnę Putina z Ukrainą” - wyliczył zespół tygodnika w komunikacie dla czytelników.
Natomiast cena egzemplarzowa „Gazety Polskiej” z początkiem stycznia wzrosła z 6,50 do 7,50 zł (równocześnie standardową objętość obniżono do 84 stron), a koszt „Gościa Niedzielnego” podniesiono z 8 do 10 zł. W styczniu nie zdrożały zaś na razie inne tygodniki opinii: „Tygodnik Powszechny” (12 zł, cenę podniesiono na początku rosyjskiej inwazji na Ukrainę) i „Przegląd” (8,90 zł, a przed kwietniem ub.r. - 7,50 zł). Stałą cenę od ponad roku ma „Angora”. Egzemplarz kosztuje 7 zł (wcześniej było to 5 zł). Redakcja w komunikacie dla czytelników wyjaśniała, że wszystko z powodu droższego papieru, transportu i energii.
W trzecim kwartale ub.r. grupa PMPG Polskie Media osiągnęła wzrost przychodów o 39,6 proc. do 10,32 mln zł, a jej zysk netto zwiększył się z 692 tys. zł do 1,18 mln zł.
Dołącz do dyskusji: „Do Rzeczy” i „Wprost” na razie nie podniosą ceny