Disney rozważa sprzedaż stacji telewizyjnych? Byron Allen proponuje 10 mld. dolarów
Według informacji Bloomberga The Walt Disney Company "prowadził wstępne rozmowy" na temat sprzedaży amerykańskiej stacji telewizyjnych ABC Network firmie Nexstar Media Group. Z koncernem na temat możliwej transakcji przejęcia aktywów telewizyjnych miał też rozmawiać potentat medialny Byron Allen.
Przedsiębiorca medialny Byron Allen, właściciel Entertainment Studios, złożył Disneyowi ofertę kupna za 10 miliardów dolarów sieci telewizyjnej ABC oraz aktywów telewizji linearnej Disneya, w tym kanałów kablowych FX i National Geographic, powiedział w piątek rzecznik Allena. Według Bloomberga i Reutersa, Disney ma prowadzić wstępne negocjacje sprzedaży ABC operatorowi lokalnych stacji telewizyjnych Nexstar Media.
Informacja o potencjalnej sprzedaży wywołała wśród pracowników ABC prawdziwy popłoch- donosi CNN. Według relacji, "wszyscy są spanikowani" ewentualnym widmem zmiany właściciela. Pracownicy stacji, z którymi rozmawiało CNN, przyznali, że odłącznie od Disneya wydawało się nieuniknione po publicznych komentarzach Boba Igera, w których twierdził, że aktywa telewizyjne "mogą nie być kluczowe" dla firmy.
Zainteresowana według Bloomberga kupnem ABC firma Nexstar posiada własną niszową sieć stacji informacyjnych w kablówkach NewsNation. Telewizja często zaprasza kontrowersyjne postaci, m.in. Roberta F. Kennedy'ego Jr., znanego z szerzenia teorii spiskowych i antyszczepionkowca. Do Nexstar należą także stacje CW. Wartość rynkowa firmy wynosi 5,25 miliarda dolarów.
Aby uspokoić nastroje wśród pracowników, w przyszłym tygodniu Bob Iger ma złożyć wizytę w ABC News w Nowym Jorku.
Firma wydała także w tej sprawie oświadczenie. “Mimo iż jesteśmy otwarci na rozważenie różnych opcji strategicznych dla naszych linearnych biznesów, w tej chwili The Walt Disney Company nie podjęła żadnej decyzji w odniesieniu do zbycia ABC lub jakiejkolwiek innej własności. Wszelkie doniesienia na ten temat są bezpodstawne” - oświadczono.
Disney gorzej radzi sobie w biznesie telewizyjnym, lepiej w streamingu
W ostatnim kwartale przychody Disneya z tradycyjnej telewizji spadły o siedem procent do 6,7 miliarda dolarów. Dochód operacyjny spadł o 23 procent do 1,9 miliarda dolarów. Koncern zyskuje jednak w streamingu, gdzie przychody wzrosły o dziewięć procent do 5,5 miliarda dolarów - przy stracie operacyjnej w wysokości 512 milionów dolarów.
ABC Network obejmuje ogólnokrajową krajową sieć telewizyjną i osiem stacji regionalnych. Posiada również umowy partnerskie z około 240 lokalnymi stacjami telewizyjnymi docierającymi do prawie wszystkich gospodarstw domowych w USA.
Dołącz do dyskusji: Disney rozważa sprzedaż stacji telewizyjnych? Byron Allen proponuje 10 mld. dolarów