Disney wprowadza zmiany i wycofuje część swoich treści. Idzie drogą Warner Bros. Discovery?
Disney zastanawia się nad ponoszonymi kosztami i nową strategią. Podobnie jak Warner Bros. Discovery, planuje usunąć ze swojej oferty niektóre treści, nawet te do których udostępniania posiada wyłączne licencje.
„Jesteśmy w trakcie przeglądania treści w usługach DTC, aby dostosować je do strategicznych zmian w naszym nowym podejściu” — powiedziała CFO Christine McCarthy. „W rezultacie usuniemy niektóre treści z platform streamingowych i obecnie spodziewamy się odpisu z tytułu utraty wartości w wysokości około 1,5 do 1,8 mld USD”. Szefowa Disneya dodała: „W przyszłości zamierzamy produkować mniejsze ilości treści w zgodzie z nową strategiczną zmianą”.
Wypowiedź Boba Igera
Disney zwolnił ostatnio 7 000 pracowników i dzięki temu firma jest na dobrej drodze do osiągnięcia planowanych oszczędności w wysokości 5,5 mld USD. Bob Iger wyjaśniając mniejszą ilość produkcji i usuwanie własnych treści z platform streamingowych (mowa o Disney+ i Hulu) powiedział: „Teraz o wiele bardziej chirurgicznie podchodzimy do tego, co robimy”. Dodał, że firma poświęciła dużo czasu i pieniędzy na produkcję i marketing treści, które nie zainteresowały subskrybentów.
„Kiedy tworzysz dużo treści, wszystko musi być wypromowane. Wydajesz dużo pieniędzy na marketing rzeczy, które nie będą miały wpływu na wyniki finansowe, z wyjątkiem negatywnych kosztów związanych z marketingiem”.
To, co teraz robi Disney, nazwał „Częścią procesu dojrzewania, gdy dorastamy do biznesu, w którym nigdy nie byliśmy. Dowiadujemy się o tym dużo więcej. W szczególności dowiadujemy się znacznie więcej o tym, jak nasze treści zachowują się w usłudze i czego chcą klienci”.
Disney+ ma 157,8 mln subskrybentów na świecie
W zeszłym kwartale Disney+ zanotował spadki liczby subskrybentów w USA, Kanadzie i Indiach, na początku kwietnia miał ich globalnie 157,8 mln (licząc z wersją Hotstar). W ostatnim kwartale platformy Disneya straciły aż 4 miliony subskrybentów. W USA i Kanadzie liczba subskrybentów Disney+ minimalnie się zmniejszyła - z 46,6 do 46,3 mln, natomiast w pozostałych krajach wzrosła z 57,7 do 58,6 mln. Niewielkie wzrosty osiągnęły też sportowy ESPN+ (z 24,9 do 25,3 mln klientów) oraz Hulu (z 48 do 48,2 mln).
Dołącz do dyskusji: Disney wprowadza zmiany i wycofuje część swoich treści. Idzie drogą Warner Bros. Discovery?