Disney+ ma 116 mln użytkowników. Przychody 45 proc. w górę
W lipcu br. serwis streamingowy Disney+ miał 116 milionów użytkowników na całym świecie. Platforma ma ponad dwa razy więcej abonentów niż rok temu (57,5 miliona), liczba użytkowników przekroczyła prognozy analityków, mówiące o 115,2 mln klientów.
The Walt Disney Company ogłosił 12 sierpnia wyniki za trzeci kwartał fiskalny, zakończony 3 lipca 2021 roku. Przychody koncernu w tym okresie wyniosły 17,02 mld dolarów, w porównaniu z 11,78 mld dolarów w poprzednim kwartale, co oznacza wzrost o 45 proc. Zysk netto z działalności kontynuowanej w raportowanym okresie wyniósł 923 mln dolarów wobec starty 4,7 mld dolarów w poprzednim kwartale. Do skoku przyczyniło się głównie ponowne uruchomienia parków rozrywki i wznowienie działalności kinowej po pandemii koronawirusa.
- Patrząc na całą firmę w ostatnim kwartale, jesteśmy zadowoleni z naszej dynamiki, ponieważ kontynuujemy rozwój naszych marek mimo wyzwań, jakie stawia przed nami nieustannie zmieniająca się pandemia COVID-19. Zakończyliśmy trzeci kwartał fiskalny na silnej pozycji, z dziesięciokrotnym wzrostem do 80 centów [za akcję - przyp. red] w porównaniu z ośmioma centami w zeszłym roku - podsumował podczas konferencji wynikowej Bob Chapek, CEO The Walt Disney Company.
Zysk netto przypadający na jedną akcję z działalności kontynuowanej za kwartał wyniósł 0,8 dolara w porównaniu do 0,08 dolara w poprzednim kwartale.
Analitycy spodziewali się łącznych przychodów firmy na poziomie 16,8 mld dolarów i zysku na akcję w wysokości 56 centów.
- Trzeci kwartał zakończyliśmy na silnej pozycji i jesteśmy zadowoleni z dynamiki rozwoju spółki. rozwoju naszej działalności w obliczu wyzwań związanych z pandemią - komentuje w raporcie.
Po ogłoszeniu raportu akcje Disneya zyskały na wartości prawie 5 proc., przekraczając poziom 187 dolarów za akcję, a na zamknięciu parkietu wzrosły o prawie 1 proc. do 179,42 dolarów.
Disney+ z lepszymi wynikami niż oczekiwano
Platformy streamingowe należące do Disneya - Disney+, ESPN+ i Hulu - na koniec trzeciego kwartału w roku finansowym 2021 miały łącznie prawie 174 milionów subskrypcji. Sam Disney+ zgromadził na całym świecie 116 mln użytkowników. To więcej niż przewidywali analitycy, prognozując liczbę 115,2 mln abonentów.
ESPN+ w lipcu miał 14,9 mln abonentów, czyli o 75 proc. więcej niż rok wcześniej. Usługa Hulu, w tym jego oferta telewizji na żądanie i na żywo, ma 42,8 mln abonentów (+o 21 proc. rok do roku).
Średni miesięczny przychód z użytkownika w przypadku Disney+ wyniósł 4,16 dolara wobec 4,62 dolara rok wcześniej, co wyjaśniono wyższymi kosztami produkcji treści oraz nakładami na marketing i technologie.
Kiedy debiut Disney+ w Polsce?
Podczas konferencji ogłoszono, że jeszcze w październiku tego roku Disney+ obejmie zasięgiem całą Japonię, w kolejnym miesiącu zaś wybrane rynku azjatyckie.
- Z przyjemnością potwierdzamy, że Disney+ zadebiutuje w Polsce latem 2022 roku. Doceniamy cierpliwość fanów oczekujących wejścia Disney+ i dokładamy wszelkich starań aby wprowadzić do krajów Europy Środkowej i Wschodniej najwyższej jakości serwis - czytamy w komunikacie przesłanym późnym wieczorem w czwartek portalowi Wirtualnemedia.pl.
Jak wskazuje Disney w raporcie, koncern nadal zmaga się ze skutkami pandemii Covid-19 - występują zakłócenia w produkcji filmowej i telewizyjnej, a także wydarzeń sportowych na żywo. "Mniejsza liczba premier kinowych i opóźnienia produkcyjne ograniczyły dostępność treści filmowych do sprzedaży w kolejnych oknach dystrybucji płatnego wideo na żądanie (SVOD" - czytamy w komunikacie Disneya.
W segmencie mediowym i rozrywkowym w raportowanym okresie przychody wyniosły 6,95 mld dolarów, a zysk operacyjny wyniósł 2 mld dolarów (spadek o 32 proc. kwartał do kwartału). Segment zagranicznych kanałów telewizyjnych dał przychód 1,4 mld dolarów i 169 mln dolarów zysku (spadek o 23 proc.).
Dołącz do dyskusji: Disney+ ma 116 mln użytkowników. Przychody 45 proc. w górę