Dino coraz bliżej Biedronki, przez rok przybyło 300 sklepów
Do Dino Polska należą już 2 272 sklepy, w pierwszym półroczu otwarto 116. Sieć rośnie pod tym względem szybciej niż Biedronka.
Na koniec czerwca br. sieć Dino liczyła 2 272 sklepy. W pierwszym kwartale otworzono 54, a w drugim - 62.
Natomiast rok do roku liczba placówek Dino zwiększyła się o 297 - z 1 975 do 2 272. Łączna powierzchnia sali ich sprzedaży na koniec czerwca br. wyniosła 894,2 tys. metrów kwadratowych wobec 775 tys. metrów kwadratowych rok temu.
Przez cztery tysiąc nowych sklepów Dino
Sieć Dino jest dynamicznie rozwijana od kilku lat. Na koniec 2017 roku liczyła 775 sklepów, wobec 410 trzy lata wcześniej. Natomiast na koniec 2021 roku placówek było już ponad dwa razy więcej - 1 815.
W ub.r. uruchomiono dalsze 344, znacznie przekraczając poziom 2,1 tys.
Biedronka ma 3,4 tys. sklepów
Do Dino nadal należy ponad tysiąc sklepów mniej niż do Biedronki, której sieć na koniec marca br. liczyła 3 404 (wobec 3 261 rok wcześniej) o łącznej powierzchni 2,39 mln metrów kwadratowych.
Przy czym sieć Biedronki rośnie dużo wolniej - w pierwszym kwartale ub.r. otwarto 17 nowych sklepów, a zamknięto 8. Natomiast w całym ub.r. uruchomiono 157 sklepów, a zamknięto 12, w efekcie łączna liczba zwiększyła się z 3 250 do 3 395.
Całoroczna sprzedaż w Biedronce zwiększyła się w ub.r. o 24,1 proc. do 17,58 mln euro (bez uwzględnienia zmian kursów walut), a zysk EBITDA z 1,34 do 1,54 mld euro. Natomiast Dino Polska osiągnęło wzrost sprzedaży z 13,36 do 19,8 mld zł, zysku EBITDA z 1,27 do 1,84 mld zł i zysku netto z 978,4 mln do 1,4 mld zł.
W pierwszym kwartale br. sieć sklepów Dino zwiększyła przychody rok do roku o 43,8 proc. do 5,54 mld zł, sprzedaż porównywalna wzrosła o 27,2 proc., a zysk netto sięgnął 270,7 mln zł. - Jeśli chodzi o wolumeny, to widać, że klient jest bardziej ostrożny, robi bardziej przemyślane zakupy - mówił Michał Krauze, dyrektor finansowy Dino.
Dołącz do dyskusji: Dino coraz bliżej Biedronki, przez rok przybyło 300 sklepów