Dino Polska ma już 2,2 tys. sklepów
W pierwszym kwartale br. liczba sklepów Dino Polska zwiększyła się o 54 do 2 210.
Łączna powierzchnia placówek handlowych Dino na koniec marca br. sięgnęła 869,4 tys. metrów kwadratowych, wobec 736,7 tys. m kw. rok temu.
Na koniec marca ub.r. do Dino Polska należało 1 880 sklepów. Tym samym przez 12 miesięcy ich liczba wzrosła o 330, czyli 17,5 proc.
Dino chce zwiększyć sieć sklepów o ponad 10 proc.
Pod koniec marca Michał Krauze, członek zarządu Dino Polska, zapowiedział, że firma chce przeznaczać całość wypracowywanych zysków na otwieranie nowych marketów. Zaznaczył, że spółka z większą ostrożnością niż dotychczas będzie podchodzić do finansowania zewnętrznego, w związku z wysokimi stopami procentowymi, oraz do procesu wyboru nowych lokalizacji i budowy sklepów.
- Oczekujemy, że w 2023 r. przełoży się to na wzrost ogólnej liczby sklepów Dino o niskich kilkanaście procent - napisał Krauze w sprawozdaniu rocznym. Dodał, że spółka liczy w tym roku na silny dwucyfrowy wzrost sprzedaży LfL, choć zapewne nie tak duży jak w 2022 r.
Jako celem wskazał „utrzymywanie wysokiej dyscypliny kosztowej, co ma pozwolić kontynuować atrakcyjną dla konsumentów politykę cenową sklepów Dino, a w obliczu silnej inflacji i zakłóceń w łańcuchach dostaw, które cały czas wywierają presję na wyniki, będzie to pomagać w utrzymaniu marży EBITDA za 2023 r. na poziomie zbliżonym do 2022 r.”
W ub.r. 344 nowe sklepy Dino
Nakłady inwestycyjne Dino Polska, w ujęciu memoriałowym, wyniosły 1 423,7 mln zł. Spółka podała, że wydatki obejmowały głównie nakłady na ekspansję sieci sklepów Dino oraz montaż instalacji fotowoltaicznych na dachach Dino, a także nakłady na logistykę obejmujące budowę powierzchni magazynowej wraz z wyposażeniem w miejscowości Kaliska (ósme centrum dystrybucyjne, którego uruchomienie planowane jest na II kw. 2023 r.), zakup naczep chłodniczych, zakup wyposażenia.
W ub.r. uruchomione zostały 344 nowe markety Dino. Na koniec grudnia sieć Dino tworzyło 2 156 sklepów (19 proc. więcej rdr) o łącznej powierzchni sali sprzedaży 847 817 metrów kwadratowych.
Dino Polska w ub.r. przy wzroście skonsolidowanych przychodów o 48,2 proc. do 19,8 mld zł osiągnęło 1,13 mld zł zysku netto.
W samym czwartym kwartale ub.r. wpływy firmy ze sprzedaży sięgnęły 5 693 mln zł, wobec 3 864 mln zł rok wcześniej, zysk EBITDA wyniósł 518,5 mln zł (przed rokiem było to 360,9 mln zł), a marża EBITDA zmalała rok do roku z 9,3 do 9,1 proc.
Dołącz do dyskusji: Dino Polska ma już 2,2 tys. sklepów