Czytelnictwo miesięczników: czołówka traci, „Twój Styl” liderem
W okresie od grudnia ub.r. do maja br. wszystkie najpopularniejsze miesięczniki zanotowały spadki czytelnictwa. Liderem pozostał „Twój Styl”, w pierwszej dziesiątce były aż cztery miesięczniki poradnikowe dla pań.
Z najnowszej fali badania PBC General, obejmującej okres od grudnia 2011 roku do maja 2012 roku, wynika, że po luksusowy “Twój Styl” (Wydawnictwo Bauer) sięgało wtedy 12,22 proc. czytelników, podczas gdy rok wcześniej było ich 12,27 proc. Tytuł zachowuje cały czas sporą przewagę nad pozostałymi magazynami.
Na drugim miejscu w zestawieniu najchętniej czytanych miesięczników znalazła poradnikowa “Claudia” (G+J Polska) z wynikiem na poziomie 9,39 proc., która zanotowała spadek o 0,72 pkt. proc.
Na trzecim miejscu uplasował się wnętrzarski magazyn „Cztery Kąty” (Agora są), który czytany jest przez 8,63 proc. respondentów (spadek o 0,33 pkt. proc.). Oczko niżej znalazł się popularnonaukowy „Focus” (G+J Polska). Jego czytelnictwo w analizowanym okresie wyniosło 8,53 proc., czyli o 0,53 pkt. proc. mniej niż rok wcześniej.
W pierwszej dziesiątce zestawienia najchętniej czytanych miesięczników znalazły się aż cztery pisma poradnikowe dla pań. Obok wspomnianej “Claudii”, na piątym miejscu uplasował się “Poradnik Domowy” (Agora), czytany przez 7,76 proc. osób. Z kolei pozycje od siódmej do dziewiątej zajęły kolejno “Kobieta i Życie”, „Dobre Rady” i „Olivia”. Wszystkie te tytuły zanotowały spadki.
Na miejscu 10. ex aequo z wynikiem na poziomie 5,84 proc. zadebiutowały: „Komputer Świat” (Ringier Axel Springer Polska), który rok wcześniej był dwutygodnikiem oraz magazyn „Przepisy Czytelników” (Phoenix Press), który rok temu nie był ujęty w badaniu.
Wirtualnemedia.pl | Grudzień 2011 – maj 2012 | Grudzień 2010 – maj 2011 |
PBC | ||
Tytuł | Procent respondentów | |
Twój Styl | 12,22% | 12,27% |
Claudia | 9,39% | 10,11% |
Cztery Kąty | 8,63% | 8,96% |
Focus | 8,53% | 9,06% |
Poradnik Domowy | 7,76% | 8,47% |
Murator | 7,73% | 8,09% |
Kobieta i Życie | 7,00% | 7,46% |
Dobre Rady | 6,05% | 6,32% |
Olivia | 5,96% | 6,74% |
Komputer Świat | 5,84% | - |
Przepisy Czytelników | 5,84% | - |
Świat Kobiety | 5,78% | 6,65% |
Mój Piękny Ogród | 5,57% | 5,86% |
National Geographic | 5,49% | 6,05% |
Avanti | 5,47% | 5,74% |
Działkowiec | 4,96% | 4,85% |
Auto Moto | 4,89% | 4,79% |
Glamour | 4,51% | 4,65% |
Przyślij Przepis! | 4,37% | 3,89% |
Mamo To Ja | 4,34% | 4,40% |
Świat Wiedzy | 4,12% | - |
Pani | 3,83% | 4,02% |
CD Action | 3,37% | 3,42% |
Joy | 3,26% | 3,34% |
CKM | 3,14% | 4,23% |
Cosmopolitan | 3,02% | 3,43% |
Moje Mieszkanie | 2,98% | 3,18% |
Dom & Wnętrze | 2,85% | 3,12% |
Moje Gotowanie | 2,74% | 3,22% |
PC Format | 2,73% | 3,13% |
Świat Zdrowia (miesięcznik bezpłatny) | 2,56% | 2,02% |
Zwierciadło | 2,51% | 2,38% |
Auto Motor i Sport | 2,44% | 2,59% |
M jak mieszkanie | 2,34% | 2,89% |
Playboy | 2,19% | 2,62% |
Elle | 2,18% | 2,65% |
Uroda | 2,09% | 2,65% |
Naj Magazyn | 2,06% | 2,24% |
Samo Zdrowie | 2,02% | 2,59% |
Ogrody, Ogródki, Zieleńce | 1,95% | 2,09% |
Twoje Dziecko | 1,95% | 2,08% |
Dziecko | 1,94% | 2,03% |
Zdrowie | 1,92% | 2,59% |
Moda na Zdrowie | 1,92% | 2,72% |
Focus Historia | 1,92% | 1,76% |
Świat Motocykli | 1,90% | 1,78% |
Logo | 1,89% | 2,28% |
Dobre Wnętrze | 1,88% | 2,25% |
Men's Health | 1,88% | 1,69% |
PC World | 1,85% | - |
Ładny Dom | 1,83% | 2,63% |
TopGear | 1,82% | 1,68% |
Kwietnik | 1,81% | 1,98% |
Charaktery | 1,81% | 1,61% |
Auto Świat Poradnik | 1,72% | 1,87% |
Magazyn Futbol | 1,66% | 1,85% |
Kuchnia | 1,65% | 2,17% |
Twój Maluszek | 1,64% | 1,66% |
Dziewczyna | 1,62% | 2,01% |
Chip | 1,62% | 1,78% |
National. Geographic. Traveler | 1,60% | 1,59% |
Film | 1,47% | 1,67% |
Przepis na Zdrowie | 1,47% | -% |
Magazyn dla Rodziców Mam Dziecko | 1,46% | 1,97% |
Wróżka | 1,41% | 1,51% |
Burda | 1,40% | 1,52% |
Przepis na Ogród | 1,39% | 1,04% |
Popcorn | 1,35% | 1,60% |
Bravo Girl | 1,34% | 1,35% |
Vita | 1,26% | 1,79% |
Forbes | 1,25% | 1,27% |
InStyle | 1,21% | 1,14% |
Majster | 1,20% | 1,37% |
M jak Mama | 1,19% | 1,47% |
Na ścieżkach życia | 1,13% | 1,10% |
Reader's Digest | 0,99% | 1,26% |
Sól i Pieprz | 0,98% | 1,04% |
21. wiek | 0,98% | 0,98% |
Zbuduj Dom | 0,95% | 1,13% |
Twist | 0,94% | 1,12% |
Weranda | 0,88% | 0,68% |
Gotuj Krok po Kroku | 0,85% | - |
Podróże | 0,76% | 0,64% |
Voyage | 0,76% | 0,74% |
Shape | 0,72% | 0,88% |
Hot Moda & Shopping | 0,69% | 0,75% |
Sukces | 0,69% | 0,72% |
Cars Magazyn o Samochodach | 0,57% | 0,53% |
Fun Club | 0,51% | 0,41% |
Maxim Polska | 0,47% | -% |
Architektura-Murator | 0,47% | 0,44% |
SENS Rozwój Zdrowie Piękno | 0,46% | 0,50% |
Żagle | 0,45% | 0,42% |
Wśród dwumiesięczników najchętniej czytany pozostaje “Komputer Świat Twój Niezbędnik” (Ringier Axel Springer Polska). W analizowanym okresie sięgało po niego 2,57 proc. pytanych, czyli o 0,56 pkt. proc. mniej niż rok wcześniej. Na drugim miejscu znalazł się magazyn „Samo Zdrowie” (Burda Media Polska) z wynikiem wynoszącym 2,35 proc. Tytuł ten rok wcześniej był miesięcznikiem.
Wirtualnemedia.pl | Grudzień 2011 – maj 2012 | Grudzień 2010 – maj 2011 |
PBC | ||
Tytuł | Procent respondentów | |
Komputer Świat Twój Niezbędnik | 2,57% | 3,13% |
Samo Zdrowie | 2,35% | - |
Mój Piękny Dom | 2,31% | 2,58% |
Auto Świat 4x4 | 1,93% | 2,07% |
Komputer Świat Gry | 1,65% | 1,85% |
Sól i Pieprz | 1,43% | - |
Komputer Świat Ekspert | 1,37% | 1,54% |
Rodzice | 1,22% | 1,60% |
Play | 0,70% | - |
Elle Decoration | 0,70% | 0,72% |
Weranda Country | 0,34% | 0,41% |
Style i Charaktery | 0,27% | 0,58% |
Witaj w Podróży | 0,27% | 0,21% |
Badanie PBC General na zlecenie Polskich Badań Czytelnictwa Sp. z o.o. zrealizował instytut Millward Brown SMG/KRC. Badanie odbyło się za pomocą techniki CAPI w okresie od grudnia 2010 roku do maja 2011 roku na losowej próbie 24 407 przypadków i w okresie od grudnia 2011 roku do maja 2012 roku na losowej 24 210 próbie przypadków. Ogólnopolska próba była dobierana z operatu PESEL i realizowana do wyczerpania. Podane liczby to wskaźniki CCS - Czytelnictwo Cyklu Sezonowego.
Dołącz do dyskusji: Czytelnictwo miesięczników: czołówka traci, „Twój Styl” liderem