SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Czytelnictwo miesięczników: czołówka traci, „Twój Styl” liderem

W okresie od grudnia ub.r. do maja br. wszystkie najpopularniejsze miesięczniki zanotowały spadki czytelnictwa. Liderem pozostał „Twój Styl”, w pierwszej dziesiątce były aż cztery miesięczniki poradnikowe dla pań.

Z najnowszej fali badania PBC General, obejmującej okres od grudnia 2011 roku do maja 2012 roku, wynika, że po luksusowy “Twój Styl” (Wydawnictwo Bauer) sięgało wtedy 12,22 proc. czytelników, podczas gdy rok wcześniej było ich 12,27 proc. Tytuł zachowuje cały czas sporą przewagę nad pozostałymi magazynami.

Na drugim miejscu w zestawieniu najchętniej czytanych miesięczników znalazła poradnikowa “Claudia” (G+J Polska) z wynikiem na poziomie 9,39 proc., która zanotowała spadek o 0,72 pkt. proc.

Na trzecim miejscu uplasował się wnętrzarski magazyn „Cztery Kąty” (Agora są), który czytany jest przez 8,63 proc. respondentów (spadek o 0,33 pkt. proc.). Oczko niżej znalazł się popularnonaukowy „Focus” (G+J Polska). Jego czytelnictwo w analizowanym okresie wyniosło 8,53 proc., czyli o 0,53 pkt. proc. mniej niż rok wcześniej.

W pierwszej dziesiątce zestawienia najchętniej czytanych miesięczników znalazły się aż cztery pisma poradnikowe dla pań. Obok wspomnianej “Claudii”, na piątym miejscu uplasował się “Poradnik Domowy” (Agora), czytany przez 7,76 proc. osób. Z kolei pozycje od siódmej do dziewiątej zajęły kolejno “Kobieta i Życie”, „Dobre Rady” i „Olivia”. Wszystkie te tytuły zanotowały spadki.

Na miejscu 10. ex aequo z wynikiem na poziomie 5,84 proc. zadebiutowały: „Komputer Świat” (Ringier Axel Springer Polska), który rok wcześniej był dwutygodnikiem oraz magazyn „Przepisy Czytelników” (Phoenix Press), który rok temu nie był ujęty w badaniu.

Wirtualnemedia.plGrudzień 2011 – maj 2012Grudzień 2010 – maj 2011
PBC
TytułProcent respondentów
Twój Styl12,22%12,27%
Claudia9,39%10,11%
Cztery Kąty8,63%8,96%
Focus8,53%9,06%
Poradnik Domowy7,76%8,47%
Murator7,73%8,09%
Kobieta i Życie7,00%7,46%
Dobre Rady6,05%6,32%
Olivia5,96%6,74%
Komputer Świat5,84%-
Przepisy Czytelników5,84%-
Świat Kobiety5,78%6,65%
Mój Piękny Ogród5,57%5,86%
National Geographic5,49%6,05%
Avanti5,47%5,74%
Działkowiec4,96%4,85%
Auto Moto4,89%4,79%
Glamour4,51%4,65%
Przyślij Przepis!4,37%3,89%
Mamo To Ja4,34%4,40%
Świat Wiedzy4,12%-
Pani3,83%4,02%
CD Action3,37%3,42%
Joy3,26%3,34%
CKM3,14%4,23%
Cosmopolitan3,02%3,43%
Moje Mieszkanie2,98%3,18%
Dom & Wnętrze2,85%3,12%
Moje Gotowanie2,74%3,22%
PC Format2,73%3,13%
Świat Zdrowia (miesięcznik bezpłatny)2,56%2,02%
Zwierciadło2,51%2,38%
Auto Motor i Sport2,44%2,59%
M jak mieszkanie2,34%2,89%
Playboy2,19%2,62%
Elle2,18%2,65%
Uroda2,09%2,65%
Naj Magazyn2,06%2,24%
Samo Zdrowie2,02%2,59%
Ogrody, Ogródki, Zieleńce1,95%2,09%
Twoje Dziecko1,95%2,08%
Dziecko1,94%2,03%
Zdrowie1,92%2,59%
Moda na Zdrowie1,92%2,72%
Focus Historia1,92%1,76%
Świat Motocykli1,90%1,78%
Logo1,89%2,28%
Dobre Wnętrze1,88%2,25%
Men's Health1,88%1,69%
PC World1,85%-
Ładny Dom1,83%2,63%
TopGear1,82%1,68%
Kwietnik1,81%1,98%
Charaktery1,81%1,61%
Auto Świat Poradnik1,72%1,87%
Magazyn Futbol1,66%1,85%
Kuchnia1,65%2,17%
Twój Maluszek1,64%1,66%
Dziewczyna1,62%2,01%
Chip1,62%1,78%
National. Geographic. Traveler1,60%1,59%
Film1,47%1,67%
Przepis na Zdrowie1,47%-%
Magazyn dla Rodziców Mam Dziecko1,46%1,97%
Wróżka1,41%1,51%
Burda1,40%1,52%
Przepis na Ogród1,39%1,04%
Popcorn1,35%1,60%
Bravo Girl1,34%1,35%
Vita1,26%1,79%
Forbes1,25%1,27%
InStyle1,21%1,14%
Majster1,20%1,37%
M jak Mama1,19%1,47%
Na ścieżkach życia1,13%1,10%
Reader's Digest0,99%1,26%
Sól i Pieprz0,98%1,04%
21. wiek0,98%0,98%
Zbuduj Dom0,95%1,13%
Twist0,94%1,12%
Weranda0,88%0,68%
Gotuj Krok po Kroku0,85%-
Podróże0,76%0,64%
Voyage0,76%0,74%
Shape0,72%0,88%
Hot Moda & Shopping0,69%0,75%
Sukces0,69%0,72%
Cars Magazyn o Samochodach0,57%0,53%
Fun Club0,51%0,41%
Maxim Polska0,47%-%
Architektura-Murator0,47%0,44%
SENS Rozwój Zdrowie Piękno0,46%0,50%
Żagle0,45%0,42%


Wśród dwumiesięczników najchętniej czytany pozostaje “Komputer Świat Twój Niezbędnik” (Ringier Axel Springer Polska). W analizowanym okresie sięgało po niego 2,57 proc. pytanych, czyli o 0,56 pkt. proc. mniej niż rok wcześniej. Na drugim miejscu znalazł się magazyn „Samo Zdrowie” (Burda Media Polska) z wynikiem wynoszącym 2,35 proc. Tytuł ten rok wcześniej był miesięcznikiem.

Wirtualnemedia.plGrudzień 2011 – maj 2012Grudzień 2010 – maj 2011
PBC
TytułProcent respondentów
Komputer Świat Twój Niezbędnik2,57%3,13%
Samo Zdrowie2,35%-
Mój Piękny Dom2,31%2,58%
Auto Świat 4x41,93%2,07%
Komputer Świat Gry1,65%1,85%
Sól i Pieprz1,43%-
Komputer Świat Ekspert1,37%1,54%
Rodzice1,22%1,60%
Play0,70%-
Elle Decoration0,70%0,72%
Weranda Country0,34%0,41%
Style i Charaktery0,27%0,58%
Witaj w Podróży0,27%0,21%

Badanie PBC General na zlecenie Polskich Badań Czytelnictwa Sp. z o.o. zrealizował instytut Millward Brown SMG/KRC. Badanie odbyło się za pomocą techniki CAPI w okresie od grudnia 2010 roku do maja 2011 roku na losowej próbie 24 407 przypadków i w okresie od grudnia 2011 roku do maja 2012 roku na losowej 24 210 próbie przypadków. Ogólnopolska próba była dobierana z operatu PESEL i realizowana do wyczerpania. Podane liczby to wskaźniki CCS - Czytelnictwo Cyklu Sezonowego.

Dołącz do dyskusji: Czytelnictwo miesięczników: czołówka traci, „Twój Styl” liderem

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl