Codemedia z 1 proc. wzrostem przychodów w 2017 roku i znacznie mniejszą stratą
Dom mediowy Codemedia zamknął rok 2017 wpływami z tytuły świadczonych usług w kwocie 49,7 mln zł, co oznacza 1,5 proc. wzrost w porównaniu do roku 2016. Mimo że koszty działalności wzrosły o 3,2 proc., spółce udało się zmniejszyć stratę z 5 mln zł do 1,49 mln zł.
Przychody Codemedia na koniec 2017 roku wyniosły 49,7 mln zł. Na usługach realizowanych na terenie Polski agencja zarobiła 49,34 mln zł, a na zagranicznych – 352,4 tys. zł.
Z tytułu usług reklamowych firmie udało się osiągnąć przychody w kwocie 49,24 mln zł. Dodatkowe wpływy spółka osiągnęła z tytułu najmu (63,28 tys. zł) oraz z innych źródeł (39,6 tys. zł).
Koszty z działalności operacyjnej wzrosły z 49,19 mln zł w 2016 roku do 50,77 mln zł w ub.r. Na usługi obce spółka wydała 48,7 mln zł (rok wcześniej 46,9 mln zł), a na wynagrodzenia – 1,14 mln zł (rok wcześniej 1,29 mln zł).
Zatrudnienie w niej wzrosło o 2 osoby, do 28 pracowników etatowych. Wynagrodzenie zarządu zmniejszono z 180 tys. zł w 2016 roku do 74,16 tys. zł w 2017 roku. Obecnie w zarządzie spółki zasiadają Piotr Bieńko jako prezes oraz Katarzyna Baczyńska i Piotr Kaniewski. Oboje zajęli w zarządzie miejsca odwołanych Łucji Gdali i Sławomira Kornickiego.
Strata netto spółki na koniec 2018 roku wyniosła 1,49 mln zł. Zarząd firmy w złożonym sprawozdaniu wyjaśnił, że jej główną przyczyną była strata poniesiona na sprzedaży spółki Quratic na łączną kwotę ponad 1,58 mln zł. Strata ze sprzedaży zamknęła się w kwocie 980 tys. zł .
Zarząd Codemedia planuje osiągnąć w kolejnych latach rentowność na poziomie 5-6 proc.
Wśród nowo pozyskanych przez agencję klientów znalazły się takie firmy, jak Media People, Dax Cosmetics, Salveo Poland, SAGE, Fundusz Hipoteczny DOM, Marine Harvest Polska i Wytwórcza Spółdzielnia Pracy Społem.
Dwóch dotychczasowych klientów znacząco rozszerzyło współpracę z Codemedia – firma meblarska Agata SA ponad trzykrotnie zwiększyła budżet, do 4,3 mln zł, a Sklepy Komfort potroiły wydatki do 7,3 mln zł. Wiosną tego roku agencja wygrała przetarg na obsługę InPostu.
Agencja chce pogłębiać specjalizację w segmencie nowoczesnych mediów: internetu, mediów mobilnych oraz telewizji. Jednym z kluczowych kierunków rozwoju agencji na kolejne lata jest rozwój rozwiązań związanych z przetwarzaniem i analityką danych.
Spółka chce wprowadzić rozwiązania umożliwiające samodzielny zautomatyzowany zakup mediów przez klientów w czasie rzeczywistym, jak również w dedykowanych prywatnych platformach zakupu mediów. Ponadto agencja planuje w przyszłości rozszerzenie oferty samodzielnego zakupu mediów również na telewizję i radio. Usługi te mają być skierowane przede wszystkim dla klientów z segmentu małych i średnich przedsiębiorstw.
Głównym udziałowcem Codemedia jest spółka Versalis Equity SA, do której należy 55,25 proc. udziałów. Reszta – 44,75 proc. znajduje się w rękach tzw. „pozostałych” udziałowców.
Firma ma 50 proc. udziałów w Trade Tracker Poland, 100 proc. udziałów w spółce Media Planning i 50 proc. w Newnited.
Trade Tracker miał w 2017 roku 15,19 mln zł przychodów, zysk netto w kwocie 477,1 tys. zł i zatrudniał 13 osób.
Przychody Newnited wyniosły 57,1 tys. zł, a strata na koniec roku wynosiła 44,1 tys. zł. Spółka nie ma zatrudnionych pracowników etatowych. Podobnie jest w Media Planning. Ta firma nie osiągnęła w ub.r. żadnych przychodów i na koniec ub.r. miała 3,2 tys. zł straty.
Dołącz do dyskusji: Codemedia z 1 proc. wzrostem przychodów w 2017 roku i znacznie mniejszą stratą