Od nowego roku reklamy w telewizji droższe nawet o kilkanaście procent
Od stycznia 2024 roku zdrożeją reklamy w telewizjach. Podwyżki wyniosą od kilku do kilkunastu procent.
Biura reklam dużych nadawców odmówiły nam podania szczegółowych informacji na temat wprowadzanych od stycznia podwyżek cen reklam. TVN Media nie odpowiedziało nam w ogóle, BR TVP przekazało ogólnie - wraz z nową polityką sprzedaży reklam na 2024 rok - że podwyżka wyniesie ok. 12 proc., zaś Polsat Media poinformowało, że nie udziela informacji dotyczących jego polityki handlowej.
Z informacji, do których udało nam się dotrzeć wynika, że podwyżka cen dla dużych anten TVP (czyli m.in. TVP1 i TVP2) wyniesie od 8 do 16 proc. Jej wysokość uzależniona będzie od tzw. klastra (czyli wielkości budżetu reklamodawcy - wg budżetów reklamodawcy podzieleni są na grupy, czyli tzw. klastry). W przypadku TVP - im mniejszy klaster, tym inflacja będzie niższa, zaś dla największych - odpowiednio wyższa.
W przypadku kanałów tematycznych Telewizji Polskiej podwyżka ma być mniej więcej równa i wyniesie ok. 12 proc. i nie będzie uzależniona od klastra.
Polsat Media planuje podwyżkę na poziomie 15 proc. dla reklamodawców Polsatu i 175 proc. - dla kanałów tematycznych.
W TVN reklamy mają zdrożeć od 7 do 16 proc. - tutaj, podobnie jak w przypadku TVP - poziom podwyżki uzależniony będzie od klastra (im wyższy klaster, tym większa podwyżka).
W pakiecie kanałów tematycznych Premium TV, obsługiwanych reklamowo przez TVN Media, inflacja cen będzie zależeć od od pakietu i klastra - wyniesie od 11 do 28 proc.
Jak się nieoficjalnie dowiedzieliśmy, kilka pakietów zmieni target - będą starsze niż w b.r. Pojawi się też opłata za zlecenie (podobnie jak od tego roku jest w Polsat Media)w wysokości 50 zł.
Nadawcy tv podnoszą ceny reklam z powodu wciąż wysokiej inflacji, wzrostu kosztów własnych, rosnącego PKB, a przede wszystkim w związku z dużym popytem na zasoby reklamowe w tv.
Dołącz do dyskusji: Od nowego roku reklamy w telewizji droższe nawet o kilkanaście procent