Wpływy CCC z e-commerce 41 proc. w górę, już 19 sklepów stacjonarnych eObuwie
Według wstępnych danych szacunkowych Grupa CCC, właściciel sieci handlowych CCC, Gino Rossi, Karl Vogele, eObuwie i DeeZee, w czwartym kwartale ub.r. zanotowała wzrost wpływów sprzedażowych o 7 proc. do 1,72 mld zł oraz spadek zysku EBITDA o 3 proc. do 298 mln zł. Przychody ze sprzedaży internetowej zwiększyły się o 41 proc.
Przychody Grupy CCC ze sprzedaży detalicznej w czwartym kwartale ub.r. wyniosły szacunkowo 1,225 mld zł, co wobec 1,248 mld zł rok wcześniej oznacza spadek o 2 proc. Wpływy w sklepach CCC zmalały o 3 proc. do 1,059 mld zł, a w Karl Vogele (KVAG) - o 15 proc. Za to pojawiły się 22 mln zł w sklepach przejętego na początku ub.r. Gino Rossi , a przychody w sklepach stacjonarnych eObuwie poszły w górę z 13 do 22 mln zł.
Sprzedaż w porównywalnej liczbie sklepów stacjonarnych CCC zmalała rok do roku o 9 proc. Firma spadek przychodów w segmencie detalicznym tłumaczy „bardzo niekorzystnymi warunkami pogodowymi (ciepła jesień, brak zimy)”.
W e-commerce eObuwie w górę o 38 proc., a DeeZee o 107 proc.
Natomiast szacunkowe przychody Grupy CCC z e-commerce zwiększyły się z 328 do 463 mln zł, czyli o 41 proc. Zdecydowaną większość zapewnia eObuwie, którego wpływy poszły w górę o 38 proc. do 428 mln zł.
Przychody DeeZee (51 proc. jego udziałów CCC kupiło jesienią 2018 roku za 13 mln zł) w górę z 5 do 10 mln zł. Pojawiło się też 5 mln zł wpływów e-commerce’owych Gino Rossi i 20 mln zł CCC, natomiast z handlu internetowego wycofała się sieć Karl Vogele.
Z kolei wpływy Grupy CCC ze sprzedaży hurtowej wzrosły z 28 do 29 mln zł.
Wzrost sprzedaży markowego obuwia, mniej wyprzedaży
Marża brutto firmy poszła w górę z 50,9 do 51,8 proc. - Przy konsekwentnie rosnącym udziale markowego obuwia sportowego oraz dalszym rozwoju e-commerce, kompensowanym m.in. mniejszą skalą wyprzedaży wynikającą z optymalizacji poziomu zapasów - dodano w komunikacie giełdowym CCC.
Liczba sklepów CCC wzrosła w skali roku o 66 do 985, a wielkość ich powierzchni - o 15 proc. do 660 tys. metrów kwadratowych. Powierzchnia handlowa w sklepach własnych poszła w górę o 84 tys. metrów kwadratowych, a w sklepach franczyzowych - o 16 tys.
W przypadku sieci Karl Vogele liczba sklepów spadła o 18 (zamknięto je w Szwajcarii) do 179, a powierzchnia handlowa w nich - o 2 proc. do 81,3 tys. metrów kwadratowych. Na koniec ub.r. działało 59 sklepów Gino Rossi, o 7 mniej niż na koniec września ub.r.
Natomiast liczba sklepów stacjonarnych eObuwie wzrosła rok do roku z 9 do 19, a ich powierzchnia handlowa - z 5,3 do 11,9 tys. metrów kwadratowych.
CCC podkreśla, że koszt funkcjonowania sklepów w przeliczeniu na metr kwadratowy ich powierzchni zmalał o 7 proc. - Zmiana kosztów na poziomie całej Grupy (+15 proc.) równa dynamice zmiany powierzchni, mimo dużego wzrostu skali e-commerce oraz konsolidacji przejętych spółek (Gino Rossi) - zaznaczono w komunikacie giełdowym spółki.
Cena akcji CCC w dół
Firma CCC od ponad 15 lat jest notowana na warszawskiej giełdzie. Od dwóch lat kurs spółki jest w mocnym trendzie spadkowym. Na początku 2018 roku w szczytowym momencie przekroczył nieznacznie 300 zł, pod koniec 2018 roku zmalał poniżej 200 zł, a w maju ub.r. - poniżej 150 zł.
Po opublikowaniu w środę wieczorem szacunkowych danych za czwarty kwartał ub.r. cena akcji zmalała w czwartek o 9,1 proc. do 101,30 zł.
Głównym akcjonariuszem CCC jest jego założyciel i wieloletni prezes Dariusz Miłek, wraz ze swoją spółką Ultro ma walory stanowiące 27,33 proc. kapitału i dające 34,95 proc. głosów na walnym zgromadzeniu.
Dołącz do dyskusji: Wpływy CCC z e-commerce 41 proc. w górę, już 19 sklepów stacjonarnych eObuwie