SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Grupa CCC dalej pod presją kosztów. eobuwie ze spadkiem, HalfPrice mocno rośnie

Według wstępnych danych w zeszłym kwartale finansowym Grupa CCC zwiększyła wpływy o 2 proc. do 2,42 mld zł, a jej koszty sprzedażowo-administracyjne wzrosły 5 proc. Przychody HalfPrice’a, mającego już 109 sklepów stacjonarnych poszły w górę o 86 proc., natomiast eobuwie.pl zanotowało spadek o 2 proc.

Największym pionem biznesowym Grupy CCC pozostaje sieć CCC, przy czym w minionym kwartale finansowym, czyli od maja do lipca br., jej przychody zmalały rok do roku o 12 proc. do 1,04 mld zł. Firma w komunikacie tłumaczy to niesprzyjającym otoczeniem makroekonomicznym i wymagającą bazą sprzed roku.

Przy czym platforma e-commerce CCC.eu osiągnęła wzrost wpływów o 23 proc., a jej udział w przychodach całego pionu zwiększył się o 8 pkt proc. do 28 proc.

Skorygowana marża EBITDA pionu zwiększyła się z 15,5 do 18,2 proc., skorygowany zysk EBITDA - ze 183 do 188 mln zł, a zysk operacyjny - z 9 do 118 mln zł. Na koniec lipca br. sieć stacjonarna CCC liczyła 816 sklepów, o trzy mniej niż przed rokiem, a ich łączna powierzchnia zmalała o 1 proc. do 527,7 tys. metrów kwadratowych.

- CCC to dziś najbardziej dojrzała linia biznesowa w Grupie CCC. Ma świetny zespół, dobrze już dopracowany omnikanałowy model, stabilną sieć sklepów doskonale się uzupełniających ze sprzedażą cyfrową, a przede wszystkim mocny produkt w naszej ofercie na jesień. To baza do tego, aby pokazać solidną rentowność w drugiej połowie roku. Pomimo wysokiej inflacji, konsekwentnie redukujemy też bazę kosztową biznesu CCC, na każdym jego poziomie. Dzięki tym wszystkim staraniom, CCC w ostatnim kwartale to najbardziej rentowny biznes w Grupie - podkreśla Karol Półtorak, wiceprezes Grupy CCC ds. rozwoju, klienta i digital.

eobuwie.pl i Modivo ze stratą

Z kolei eobuwie.pl zanotowało spadek sprzedaży o 4 proc. do 767 mln zł, a Modivo - wzrost o 39 proc. do 260 mln zł. Na platformie internetowej Modivo sprzedaż mogą prowadzić także podmioty zewnętrzne, a ich obroty stanowiły ok. 15 proc. łącznej sprzedaży (GMV).

Koszty sprzedażowe i administracyjne całej Grupy Modivo zwiększyły się o 13 proc. do 430 mln zł, w konsekwencji skorygowana marża EBITDA zmalała z 4,9 proc. do -1,3 proc., skorygowany wynik EBITDA z 45 mln zł zysku do 13 mln zł straty, a wynik operacyjny z 22 mln zł zysku do 31 mln zł straty.

- Siła konsumenta, choć wciąż pozostaje na niskim poziomie, sukcesywnie się odbudowuje. Dlatego intensyfikujemy nasze działania, aby jak najlepiej wykorzystać moment, kiedy klienci będą chętniej kupować i szukać jakościowych produktów - komentuje Marcin Czyczerski, prezes Grupy Modivo. - Zmigrowaliśmy już 84 proc. naszego biznesu na nową platformę. Dzięki transformacji zyskaliśmy możliwość jej dalszej efektywnej rozbudowy o nowe funkcjonalności i udogodnienia dla naszych klientów - to wszystko w ramach własnych zasobów. Daje to nam perspektywę wyższej sprzedaży, pozyskiwanej niższym nakładem, a przez to bardziej rentownej - podkreśla.

Już 109 sklepów HalfPrice

Przychody działającej od ponad dwóch lat sieci HalfPrice podskoczyły o 86 proc. do 338 mln zł. Rentowność nieco się pogorszyła: skorygowana marża EBITDA spadła z 5,4 do 1,7 proc., skorygowany zysk EBITDA - z 10 do 6 mln zł, a strata operacyjna pogłębiła się z 8 do 18 mln zł.

- W pierwszym półroczu 2023 HalfPrice szczególnie pokazuje jak ważnym jest elementem modelu biznesowego Grupy CCC. Unikatowy w skali światowej ekosystem łączący kanały full-price i off-price, mocno przyczynia się do redukcji nadmiernego zatowarowania w Grupie Modivo. Wpływa to oczywiście częściowo na marżę brutto, jakkolwiek jest też procesem przejściowym - zapewnia Łukasz Stelmach, dyrektor zarządzający ds. finansów w Grupie CCC.

Na koniec lipca pod szyldem HalfPrice działało 109 sklepów stacjonarnych o łącznej powierzchni 190,4 tys. m kw., wobec 76 sklepów o powierzchni 127,9 tys. m kw. rok wcześniej.

Cała Grupa CCC zanotowała spadek skorygowanej marży EBITDA z 10,5 do 7,5 proc. oraz skorygowanego zysku EBITDA z 250 do 182 mln zł. Natomiast zysk operacyjny zwiększył się z 31 do 72 mln zł.

W minionym kwartale finansowym 52 proc. łącznych wpływów firmy pochodziło ze sprzedaży internetowej.

- Naszym nadrzędnym celem jest znacząca i trwała poprawa rentowności. Otoczenie biznesowe zaczyna nam coraz bardziej sprzyjać – widzimy pierwsze oznaki odbudowy sentymentu konsumenta, złotówka się umacnia, a koszty energii czy frachtu stabilizują się na poziomach sprzed zeszłorocznych, silnych wzrostów. Mamy nadzieję, że ten trend się utrzyma - stwierdza Dariusz Miłek, prezes Grupy CCC.

- Już dziś maksymalizujemy nasze wysiłki we wszystkich szyldach, aby w pełni wykorzystać ten moment – jak wspominaliśmy, druga połowa roku będzie bowiem kluczowa dla osiągnięcia celów wynikowych. Jesteśmy dziś bardzo dobrze przygotowani na nadchodzący okres powrotu do szkoły oraz biura - zapewnia Miłek.

- Równolegle, sukcesywnie obniżamy bazę kosztową - tylko w ostatnim kwartale zredukowaliśmy ją w samym szyldzie CCC o 9 proc. a wciąż szukamy kolejnych oszczędności, w każdej linii biznesowej. Konsekwentnie delewarujemy firmę, aby obniżyć koszty finansowe i doprowadzić do realizacji refinansowania na korzystnych dla nas warunkach - opisuje.

Dariusz Miłek, główny akcjonariusz CCC, na stanowisko prezesa firmy wrócił w połowie maja br., po siedmiu latach przerwy. Na przełomie kwietnia i maja spółka sfinalizowała emisję nowych akcji za 505 mln zł, z czego walory za 212,3 mln zł kupił wehikuł inwestycyjny Miłka.

Od początku stycznia br. kurs akcji CCC wzrósł o 12,9 proc.

Dołącz do dyskusji: Grupa CCC dalej pod presją kosztów. eobuwie ze spadkiem, HalfPrice mocno rośnie

5 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Czesiek
Dawno temu kupiłem w CCC ich buty w stylu sportowym. Po deszczu odeszły podeszwy z przodu. Reklamacja odrzucona, wina klienta bo chodził w wodzie.. Wziąłem klej do listew podłogowych który mi został i skleiłem jeden but. Klej trzymał nawet jak but zanurzyłem w misce z wodą na kilka godzin.

Wysłałem im później do CCC moje CV ,oferując im że dzięki moim poradom co do produkcji butów w Azji nie stracą w przyszłości klientów oraz pieniędzy. Odpowiedzieli że mają już specjalistów po najlepszych światowych szkołach typu MBA i SGH......... a co do dalszych zakupów w ich firmie to już wiecie
odpowiedź
User
DW
Oferują bardzo, bardzo złe produkty własne. Eobuwie się broni innymi markami.
odpowiedź
User
mike
Gdyby nie obce marki to sami sobie by musieli te odpady produkcyjne sprzedawać. Taki chłam można było 15 lat temu wciskać, a nie teraz.
odpowiedź