Canal+ usuwa z oferty 6 kanałów telewizyjnych
Z oferty francuskiej platformy cyfrowej Canal+ zniknie z końcem czerwca aż 6 kanałów telewizyjnych i jedna biblioteka z materiałami wideo na żądanie. Zmiany obejmą nie tylko posiadaczy pakietów satelitarnych, ale także subskrybentów MyCanal, francuskiego odpowiednika Canal+ online.
Tylko do końca czerwca abonenci i subskrybenci Canal+ we Francji będą mogli oglądać Canal J (kanał dziecięcy), MCM (znana francuska stacja muzyczno-rozrywkowa, która była kiedyś dostępna w polskich sieciach kablowych), RFM TV (muzyczny kanał, nawiązujący nazwą do rozgłośni radiowej działającej we Francji), TIJI (francusko-rosyjska stacja dla dzieci w wieku od 3 do 6 lat), Trace Latina (kanał muzyczny z muzyką latynoską), Altice Studio (filmowo-serialowa stacja). Zniknie też usługa VoD Gullimax z treściami dla dzieci.
Oprócz Altice Studio, wszystkie usuwane kanały należały do Lagardère, zanim zostały sprzedane grupie M6 w lutym 2019 roku. Canal+ zdawkowo informuje o zmianach w ofercie. - Informujemy o zaprzestaniu nadawania kanału Altice Studio w ramach ofert Canal+ z dniem 30 czerwca. Najnowsze filmy kinowe i filmy, które trzeba zobaczyć, można znaleźć na kanałach Canal+ i Canal+ Grand Ecran - czytamy w serwisie dla francuskich klientów. Nie jest to jedyna redukcja oferty francuskiego Canal+ w ostatnim czasie. Kanały erotyczne Penthouse HD i Penthouse Black znikają z platformy z końcem maja, a na francuskim rynku krąży plotka o usunięciu z oferty dokumentalnej stacji Sciences et Vie TV pod koniec lipca.
Czy w Polsce dojdzie do uszczuplenia oferty Canal+?
O to czy podobna redukcja liczby kanałów telewizyjnych może nastąpić w Polsce portal Wirtualnemedia.pl zwrócił się do rzecznika platformy w naszym kraju Piotra Kaniowskiego. Nie otrzymaliśmy żadnej odpowiedzi w tej sprawie. Pod koniec ub.r. polski Canal+ usunął z oferty edukacyjny kanał dla dzieci Da Vinci. Na początku 2020 roku zniknęły erotyczny Zest TV i muzyczny Trace Urban, siostrzany kanał wspomnianego wcześniej Trace Latina.
Operatorzy płatnej telewizji najczęściej usuwają kanały, jeśli uznają, że cieszą się one niewielkim zainteresowaniem abonentów. Obecnie platformy satelitarne skupiają się na inwestycjach w streaming. We Francji Canal+ udało się w tym zakresie zawrzeć umowy z Disney+ i Paramount+, dzięki czemu usługi mogą być oferowane abonentom taniej, a stacje filmowe Canal+ mogą emitować część premier związanych z nimi wytwórni filmowych. Swoje linearne kanały na świecie zamykają też Disney i Paramount Global, aby uniknąć kanibalizacji z ich serwisami streamingowymi.
Niedawno „Financial Times” doniósł, że Canal+ rozważa zakup mniejszościowego pakietu udziałów w amerykańskim kanale filmowym premium Starz. Starz należy do wytwórni Lions Gate Entertainment, znanej m.in. z takich serialowych hitów jak „Outlander” (w Polsce produkcja jest dostępna na Netfliksie) czy „Amerykańscy bogowie” (w Polsce Amazon Prime Video). Wytwórnia zasłynęła też z wielu filmów, często horrorów. To na przykład „Adrenalina”, „Dom w głębi lasu”, „Fahrenheit 9.11”, „I że cię nie opuszczę”, „Niezniszczalni”, „Piła”, „Pojutrze”, „Rambo: ostatnia krew”.
W marcu br. koncern Canal+ poprzez swoją luksemburską spółkę przejął 70 proc. udziałów firmy Digital SPI International, która pośrednio ma 65,15 proc. kapitału zakładowego Kino Polska TV. Do SPI International należą akcje stanowiące 65,15 proc. kapitału i głosów na walnym zgromadzeniu Kino Polska TV. Koncern jest nadawcą stacji Kino Polska, Kino Polska Muzyka, Kino TV, FilmBox Extra, FilmBox Premium, FilmBox Family, FilmBox Action, FilmBox Arthouse, FightBox, Dizi, DocuBox, Fast&Fun Box i 360 TuneBox, a także obecnych w naziemnej telewizji cyfrowej kanałów Stopklatka i Zoom TV.
Bez danych odnośnie liczby abonentów
Kwartalne przychody Canal+ Group w I kwartale br. zwiększyły się o 6,5 proc. do 1,446 mld euro (wzrost organiczny wyniósł 6 proc.). We Francji, gdzie nadawca ma także kilka kanałów dostępnych bezpłatnie, wpływy poszły w górę o 6,5 proc. do 788 mln euro. Natomiast na rynkach zagranicznych zwiększyły się o 6,9 proc. do 574 mln euro (w ujęciu organicznym o 6,2 proc.), w komunikacie zaznaczono, że przyczynił się do tego wzrost liczby abonentów. Nie podano jednak ile obecnie ona wynosi.
Dołącz do dyskusji: Canal+ usuwa z oferty 6 kanałów telewizyjnych