Budda pobił wynik Wardęgi. Rekordowa widownia na polskim YouTubie
W niedzielę wieczorem youtuber Budda losował luksusowe auta, które można było zdobyć w jego loterii. Na żywo oglądało to równocześnie nawet powyżej 650 tys. internautów, co jest zdecydowanym rekordem w historii YouTube’a w Polsce.
W prowadzonej przez Buddę loterii do zdobycia było m.in. siedem samochodów: BMW M3 i Mercedes A45 AMG (to nagroda główna, plus 30 tys. zł i kask sportowy), Audi RS6, Toyota Supra i trzy sztuki BMW e46 z 2000 roku. W puli było też po 10 iPhone’ów 15, laptopów Acer Nitro 5 i konsol PlayStation 5.
Żeby wziąć udział w loterii, trzeba było kupić e-booka „Backstage, czyli co się dzieje na kanale BuddaTV”. Za 39 zł uczestnik dostawał jeden los, za 79 zł - trzy, za 139 zł - sześć, a za 199 zł - dziesięć. Akcja ruszyła 11 listopada.
Loteria Buddy z samochodami: rekordowe losowanie na YouTubie
Losowanie nagród rozpoczęło się w niedzielę o godz. 16.30 na kanale youtube’owym Buddy, mającym 2,11 mln subskrybentów. Tysiące karteczek z numerami wszystkich kupionych losów umieszczono w przeszklonej przestrzeni, gdzie mieszały je osoby w strojach nindży. Zwycięzców losował sam Budda, w czasie transmisji towarzyszyły mu osoby z komisji odpowiadającej za prawidłowy przebieg akcji.
Transmisję śledziło równocześnie kilkaset tys. internautów. Kiedy przychodziło do losowania nagród, widownia przekraczała 600 tys. użytkowników, a w szczytowym momencie wzrosła do 680 tys. Natomiast krótko po godz. 21, gdy Budda ogłaszał zdobywcę nagrody głównej, wybosiła 655 tys. osób.
Budda na YouTubie od ponad czterech lat
Swój poprzedni rekord Budda ustanowił na początku ub.r. podczas losowania poprzedniej loterii. Transmisję w szczytowym momencie śledziło jednocześnie 229 tys. użytkowników.
Ten wynik na początku października przebił Sylwester Wardęgi. Na jego kanale Wataha - Krulestwo pierwszego live’a po ujawnieniu afery seksualnej wśród polskich youtuberów oglądało jednocześnie nawet 426 tys. internautów.
Budda (właściwie Kamil Labudda) tworzy swój kanał od jesieni 2019 roku. Zamieszcza głównie wideo o samochodach (m.in. testy różnych aut) i swoim życiu. Na kanele jest ponad 250 tys. materiałów, które w sumie oglądano 246 mln razy, najpopularniejszy ma 4,9 mln odtworzeń.
>>> Praca.Wirtualnemedia.pl - tysiące ogłoszeń z mediów i marketingu
YouTube to zdecydowanie najpopularniejsza platforma wideo w polskim internecie. W grudniu ub.r. w wersji przeglądarkowe przyciągnął 19,94 mln użytkowników, każdego średnio na 6 godzin i 19 minut, a jako aplikacja mobilna - 17,26 mln internautów przeciętnie na 16 godzin i 56 minut (dane z badania Mediapanel).
Dołącz do dyskusji: Budda pobił wynik Wardęgi. Rekordowa widownia na polskim YouTubie