Broker FM chce przejąć sieć ad.point
Broker FM, właściciel radia RMF FM, liczy, że w tym roku rynek reklamy wzrośnie prawdopodobnie o więcej niż wcześniej oczekiwane przez firmę 11%.
Rentowność netto grupy ma wynieść około 10 %, a rentowność EBITDA powinna w całym roku wynieść około 15%, zapowiada wiceprezes spółki Marek Dworak.
„Biznes radiowy ma bardzo dużą dźwignię finansową, około 80% to są koszty stałe, dzięki temu nasze zyski w pierwszym kwartale rosły dużo szybciej niż przychody. Myślę, że przede wszystkim dzięki dźwigni finansowej zwiększymy jeszcze rentowność i realny jest poziom rentowności EBITDA w wysokości 15%, a jeśli chodzi o rentowność EBITDA chcielibyśmy żeby w tym roku było to około 10%” – powiedział wiceprezes Broker FM w wywiadzie dla agencji ISB.
Broker FM miał w 2005 roku 20,06 mln zł skonsolidowanego zysku netto wobec 12,09 mln zł zysku rok wcześniej. Zysk operacyjny na poziomie grupy wyniósł 22,68 mln zł wobec 17,31 mln zł zysku rok wcześniej. Skonsolidowane przychody wyniosły 173,57 mln zł wobec 150,00 mln zł rok wcześniej.
W pierwszym kwartale 2006 firma odnotowała 2,92 mln zł skonsolidowanego zysku netto wobec 0,53 mln zł zysku rok wcześniej. Zysk operacyjny na poziomie grupy wyniósł 3,55 mln zł wobec 1,47 mln zł zysku rok wcześniej, a skonsolidowane przychody wyniosły 40,71 mln zł wobec 37,05 mln zł rok wcześniej.
W ocenie prezesa, po dobrym pierwszym kwartale, kiedy rynek reklamy radiowej wzrósł o 18% i na podstawie tego, co dzieje się w bieżącym kwartale, bardzo możliwe, że Broker FM po pierwszym półroczu zmieni swoją oficjalną prognozę przewidującą wzrost rynku reklamy w 2006 roku o 11%. Celem spółki jest by tempo wzrostu jej gotówkowych przychodów reklamowych było takie, jak całego rynku.
„Nie ma jeszcze analizy wzrostu rynku reklamy w tym kwartale. Sytuacja będzie oceniana po czerwcu. Telewizje TVN i Polsat nie mają już miejsca na reklamy i jest szansa, że część pieniędzy przepłynie do radia i internetu. Są przesłanki żeby rynek reklamy radiowej wzrósł w tym roku o więcej niż 11%, ale trudno jeszcze powiedzieć czy będzie to 15%, czy tylko 13%” – powiedział Dworak.
„Naszym celem jest, by nasze gotówkowe przychody reklamowe rosły na poziomie wzrostu rynku. Udało się to zrobić w pierwszym kwartale i wszystko wskazuje na to, że uda się także w drugim” – dodał.
Dworak powiedział, że w związku z dobrą koniunkturą na rynku reklamy i ograniczeniami ustawowymi, jeśli chodzi o emisję reklam w mediach elektronicznych możliwe, że w tym roku nastąpi kolejna podwyżka cen reklamy radiowej.
„Być może będzie tak, jak za czasów najlepszej koniunktury na tym rynku, kiedy podwyżki cen reklam były dwa razy do roku” – powiedział wiceprezes.
Wiosną ceny czasu reklamowego w radiu zostały podwyższone średnio o około 12%.
Dworak zapowiedział, że raczej nie zmieni się już rekomendacja zarządu dotycząca wypłaty dywidendy w wysokości 1 zł na akcję. O wypłacie dla akcjonariuszy ma zdecydować walne zgromadzenie, które zbierze się 21 czerwca. Wcześniej spółka zastrzegała, że może zrezygnować z wypłaty dywidendy, gdyby pojawiły się konkretne plany inwestycyjne.
„Prowadzimy różne rozmowy na temat przejęć i inwestycji, ale nie są one na etapie podpisywania umów przedwstępnych czy określenia konkretnej kwoty, jaka miałaby być na dany cel przeznaczona” – powiedział Dworak.
„Myślę, że w tej sprawie nic się nie zmieni i zarząd będzie rekomendował wypłatę 1 zł na akcję” – dodał.
Wiceprezes Broker FM powiedział, że negocjacje w sprawie ewentualnych przejęć prowadzone są z wieloma podmiotami.
„Na przykład Barrings zapowiedział, że będzie wychodził z inwestycji w sieć Adpointu, więc na pewno będziemy z nimi rozmawiać. Do przejęcia są też niektóre sieci lokalne” – powiedział.
Według Dworaka, dużo bardziej skomplikowana jest sytuacja, jeśli chodzi o akwizycje na Ukrainie, gdzie co prawda są podmioty do przejęcia, ale często ukrywają one swoje zyski przed fiskusem i trudno ustalić ich rzeczywistą sytuację finansową. Dlatego firma skupi się tam raczej na rozwoju własnego nadającego obecnie tylko na obszar Lwowa Radia Man.
„Być może uda nam się w tym roku pozyskać tam trzy–cztery nowe częstotliwości dla Radia Man, co pozwoli stworzyć minisieć na wschodzie Ukrainy. Ale w tym, ani w przyszłym roku rynek ukraiński nie przyniesie nam znacznych przychodów” – powiedział Dworak.
Wyjaśnienie do wypowiedzi wiceprezesa Broker FM
W związku z publikacją pt.: „Broker FM chce przejąć sieć ad.point”, która ukazała się na wortalu wirtualnemedia.pl, zarząd Ad.point po raz kolejny informuje, że obecnie nie są mu znane żadne plany dotyczące sprzedaży sieci Ad.point grupie Broker FM.
Aleksander Ferenc
V-ce Prezes Zarządu Ad Point Sp. z o.o.
Sebastian Wojciechowski
Członek Zarządu Ad Point Sp.z o.o.
Dołącz do dyskusji: Broker FM chce przejąć sieć ad.point