„Bravo” liderem, „Dziewczyna” i „Popcorn” ze słabszymi wynikami
Większość magazynów dla młodzieży zakończyło marzec br. ze spadkami sprzedaży względem marca ub.r. „Dziewczyna” i „Popcorn”, które mają nowego wydawcą, zanotowały zdecydowanie niższe wyniki niż rok wcześniej, gdy wydawał je Springer.
Z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy wynika, że będący liderem dwutygodnik „Bravo” (Wydawnictwo Bauer) zanotował w marcu br. średnią sprzedaż ogółem na poziomie 165 833 egz. i stratę względem marca ub.r. wynoszącą 13,4 proc.
Na drugie miejsce z trzeciego awansował miesięcznik „Twist” (Wydawnictwo Bauer), który sprzedał się w liczbie 93 524 egz., notując wzrost o 36 proc. Był to największy wzrost w zestawieniu.
Na trzecią pozycję z drugiej spadł magazyn „Bravo Girl”, także wydawany przez Bauera. Jego wynik wzrósł jednak o 20,7 proc. i wyniósł 83 434 egz. Rok wcześniej tytuł ten był jeszcze dwutygodnikiem, obecnie jest miesięcznikiem.
W marcu br. na rynek wróciły miesięczniki „Popcorn” i „Dziewczyna”, których wydawanie przejęła spółka BPV Polska (więcej na ten temat). Sprzedaż ogółem marcowego „Popcornu” wyniosła 36 230 egz., co dało mu siódme miejsce w zestawieniu, zaś „Dziewczyny” - 18 067 egz. (ostatnie, ósme miejsce). „Popcorn” wydawany przez BPV kosztuje 3,99 zł, a „Dziewczyna” - 4,99 zł,
Względem marcowych wydań z ub.r., gdy tytuły wydawał Ringier Axel Springer Polska, sprzedaż ogółem „Popcornu” spadła o 36,6 proc., zaś „Dziewczyny” - aż o 58,6 proc. Wtedy jednak oba pisma były tańsze - „Popcorn” miał cenę 2,99 zł, a „Dziewczyna” - 3,39 zł.
Natomiast w porównaniu do numerów styczniowych, ostatnich wydanych przez Springera, wynik sprzedażowy „Popcornu” w marcu br. był o 37,6 proc. wyższy, a „Dziewczyny” o 19,8 proc. niższy (poznaj szczegóły). Styczniowe wydania obu pism kosztowały odpowiednio 2,99 zł i 5,50 zł („Dziewczyna” ukazywała się tylko z dodatkiem).
Wirtualnemedia.pl | marzec | |
ZKDP | 2012 | 2011 |
Tytuł | Sprzedaż ogółem | |
Bravo | 165 833 | 191 472 |
Twist | 93 524 | 68 757 |
Bravo Girl | 83 434 | 69 119 |
Fun Club | 71 004 | 85 792 |
13 Magazyn Nastolatki | 40 326 | 54 501 |
Popcorn | 36 230 | 57 110 |
Dziewczyna | 18 067 | 43 675 |
Największy wzrost sprzedaży ogółem, wynoszący 10,4 proc. w marcu br. względem lutego br. zanotował “Twist”. Najwięcej zaś stracił “Fun Club” (Wydawnictwo Bauer; - 12,2 proc.).
Wirtualnemedia.pl | 2012 | |
ZKDP | marzec | luty |
Tytuł | Sprzedaż ogółem | |
Bravo | 165 833 | 179 630 |
Twist | 93 524 | 84 712 |
Bravo Girl | 83 434 | 80 916 |
Fun Club | 71 004 | 80 890 |
13 Magazyn Nastolatki | 40 326 | 41 727 |
Popcorn | 36 230 | - |
Dziewczyna | 18 067 | - |
Dołącz do dyskusji: „Bravo” liderem, „Dziewczyna” i „Popcorn” ze słabszymi wynikami