SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Biznes sportowy rozwinie się dzięki wirtualnej rzeczywistości, e-sport w 2018 roku będzie wart miliard dolarów

Wartość e-sportu do 2018 roku sięgnie miliarda dolarów w skali globalnej - wynika z szacunków firmy doradczej Deloitte na temat trendów w biznesie sportowym. Eksperci prognozują, że największy wpływ na ten rynek będą mieć zaawansowane technologie (w tym wirtualna rzeczywistość) i rozwój platform telewizyjnych dostępnych w internecie.

Według analizy Deloitte, kluczowy wpływ na rozwój biznesu sportowego będą miały technologie rozszerzonej (AR) i wirtualnej rzeczywistości (VR) oraz kamery 360 stopni. Dzięki nim w zasadniczy sposób może zmienić się styl kibicowania – fani sportu będą mogli śledzić rozgrywki w najlepszej jakości przy pomocy okularów VR oraz aplikacji w smartfonie, bez wychodzenia z domu. Organizatorzy wydarzeń sportowych będą musieli włożyć więcej wysiłku z przyciągnięcie kibiców na stadiony.

-  VR zachęca do oglądania meczów w domu, ale z kolei AR może wzbogać doświadczenia w oglądaniu wydarzeń sportowych na żywo. Wystarczy wspomnieć, że ta technologia umożliwia poinformowanie kibiców o tym, gdzie siedzi ich przyjaciel na tym samym stadionie lub dostarczanie statystyk dotyczących graczy w czasie rzeczywistym - mówi Wiesław Kotecki, experience design director w Deloitte Digital.

Ważnym elementem przyciągania kibiców na stadiony według autorów opracowania są również programy lojalnościowe oraz personalizacja świadczonych usług. Może to mieć szczególnie duże znaczenie dla kibiców z pokolenia milenialsów. Coraz większe nakłady będą przeznaczane na sporty elektroniczne - wartość tego segmentu rynku w roku 2018 wyniesie miliard dolarów.

Wirtualna rzeczywistość wpływa również na rozwój samych sportowców, którzy mogą analizować wraz z trenerem swoje występy i ocenić, nad czym należy więcej pracować.

Media sportowe - nowe rozdanie

Analitycy Deloitte prognozują, że w najbliższym czasie przybywać będzie platform OTT (over-the-top, platformy telewizyjne dostępne w sieci dla osób podłączonych do internetu różnych dostawców - przyp. red.), kierowanych do kibiców sportu. W taką platformę - BAMTech - zainwestował koncern Walt Disney Company. W przyszłości BAMTech ma stworzyć wraz z należącą do Disneya telewizją ESPN nowy serwis streamingowy tylko z treściami sportowymi, a obecnie zajmuje się technologiami streamingu internetowego i obsługą tego typu serwisów.

Zdaniem ekspertów, nowe media będą intensywnie nabywać prawa sportowe, czego przykładem jest Twitter, transmitujący rozgrywki ligi NHL. Prawdopodobnie podobna strategia będzie realizowana również przez Amazon czy Apple - prognozują eksperci Deloitte.

Do sportu wkraczają nowe technologie

Raport Deloitte przewiduje, że drużyny i organizacje sportowe coraz częściej będą szukać możliwości zwiększenia przychodów poza podstawową działalnością sportową. Możliwe, że dodatkowym źródeł przychodów będą eGaming czy wyścigi dronów.

– Dzięki inwestycjom w te nowe dyscypliny, branża sportowa zyskuje szansę na dotarcie do nowej generacji kibiców, dla których sport jest ściśle powiązany z technologiami - mówi Marcin Diakonowicz, partner w Deloitte Lider Sport Business Group.

W przyszłości na sport w jeszcze większym stopniu wpływać będzie zaawansowana analityka danych. Rozwiązania big data pozwolą zwiększyć przychody, osiągać lepsze wyniki sportowe i wzbogacić doświadczenia kibiców.

Jednocześnie analitycy przyznają, że otwarcie sportu na rewolucję technologiczną naraża tę branżę na większe ryzyko cyberprzestępczości. Ataki mogą być przeprowadzane w celu zdobycia przewagi konkurencyjnej czy przejęcia wrażliwych danych finansowych, w tym o zarobkach graczy. Dlatego branża sportowa powinna wdrożyć nowe strategie obronne w obliczu rosnącego zagrożenia cyberataków.

Sportowcy zaangażowani społecznie

Zdaniem ekspertów Deloitte poziom zaangażowania sportowców w inicjatywy społeczne będzie wzrastał i dotykał nowych obszarów - jak walka z niesprawiedliwością, nierównością społeczną czy rasową. Działania całej branży sportowej będą się koncentrować wokół zwalczania nieprawidłowości i korupcji w sporcie. Jednym z przykładów jest powołanie we współpracy z Deloitte inicjatywy Sport Integrity Global Alliance (SIGA), której zadaniem jest przeprowadzenie reform w zakresie zarządzania i sprawozdawczości finansowej w branży sportowej.

Raport „Deloitte’s sports industry starting lineup. Trends expected to disrupt and dominate 2017” został przygotowany przez zespół analityków Deloitte i zawiera opis trendów, które będą wpływać na kształt biznesu sportowego.

Dołącz do dyskusji: Biznes sportowy rozwinie się dzięki wirtualnej rzeczywistości, e-sport w 2018 roku będzie wart miliard dolarów

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl