Polska informuje w USA o skutkach wojny w Ukrainie. Akcja BGK za 3 mln dolarów
Bank Gospodarstwa Krajowego realizuje obecnie dwie kampanie informacyjne w Stanach Zjednoczonych, które mają uświadamiać opinię publiczną o konsekwencjach wojny Rosji z Ukrainą, zwłaszcza o kryzysie humanitarnym i wyzwaniach wynikających z wojny. Robi to na zlecenie Kancelarii Premiera, a budżet tych działań to ponad 3 mln dolarów - dowiedział się portal Wirtualnemedia.pl.
Do przeprowadzenia akcji Bank Gospodarstwa Krajowego wybrał dwie agencje: AMWPR i MikeWorldWorldwide (MWW).
Obie kampanie są w trakcie realizacji, a agencja MWW w drugiej połowie stycznia zorganizowała jej pierwszą fazę - pod hasłem #UnifyUkraine. Obejmowała ona instalację artystyczną w ścisłym centrum Nowego Jorku z motywem słoneczników symbolizujących siłę i jedność Ukrainy, kampanię DOOH, kampanię w telewizji (m.in. w stacjach ABC & NBC NY), wsparcie influencerów oraz kampanię digitalową obejmującą szerokozasięgowe formaty (reklama natywna, wsparcie w mediach społecznościowych, programmatic, search).
Kampania została zaplanowana z wykorzystaniem różnego typu szerokozasięgowych mediów w celu zwiększania zasięgu i częstotliwości działań.
Jak przekazała serwisowi Wirtualnemedia.pl Anna Czyż, rzecznika prasowa BGK, działania wygenerowały bardzo wysokie wyniki w pierwszym tygodniu. To m.in. 757 mln wyświetleń/UMPV, średni CTR (współczynnik kliknięć do wyświetleń) w płatnych kampaniach mediowych wyniósł 0,21 proc., ok. 140 tys. osób odwiedziło niestandardową instalację „The sunflower garden".
Ponadto agencje zatrudniły do kampanii 19 influencerów. Wśród nich są: Bethenny Frankel, Maks Chmerkovskiy, Billy Porter, Kat Graham, Karina Smirnoff, Jesse Pedigo, Olga Tsoi, Rei Kennex, Natalia Fedner, Johnny Weir, Emily Fedner, Vik White, Barrett Pall, Gabrielle Moses, Danielle Belardo, The Jurgy, Deanna Dunn, Marissa Hermer, Oksana Masters, Sasha DiGiulian.
Zatrudnieni influencerzy są związani z Ukrainą, albo pochodzeniem (m.in. Maks Chmerkovskiy pochodzi z Odessy, Karina Smirnoff z Charkowa, Natalia Fedner z Czerniowce, Vik White z Poltavy, etc.) albo zaangażowaniem w pomoc ukraińskim uchodźcom (np. fundacja Bethenny Frankel w 2022 r. przekazała ponad 25 mln USD ukraińskim uchodźcom w Polsce i ofiarom wojny w Ukrainie) oraz mają wielu odbiorców w swoich mediach społecznościowych.
Agencja AMWPR promuje natomiast w amerykańskich mediach ważne tematy z perspektywy Polski. Jednym z nich było m.in. wsparcie militarne dla Ukrainy.
Wybór agencji do realizacji kampanii poprzedziło wysłanie zapytania ofertowego do agencji PR i reklamowych działających na rynku amerykańskim. Koszt kampanii wyniósł odpowiednio 150 tys. dolarów (AMWPR) i 3 mln dolarów (MWW). BGK realizuje działania na zlecenie Kancelarii Prezesa Rady Ministrów, a wydatki poniesione przez bank zostaną zrefundowane przez KPRM z Funduszu Pomocy.
Realizowane będą jeszcze działania mediowe w Waszyngtonie. Aktywności zaplanowane są do 23 lutego.
Dołącz do dyskusji: Polska informuje w USA o skutkach wojny w Ukrainie. Akcja BGK za 3 mln dolarów